رژیم لاغری با قارچ به روش جولیا رابرتز
 رژیم های لاغری بسیاری زیادی در دنیا وجود دارد که شما را لاغر می کند. یکی از این رژیم های لاغری، رژیم لاغر با قارچ آن هم به روش جولیا رابرتز است.

 برای لاغر شدن رژیم‌های مختلفی وجود دارد كه شاید بعضی از آنها برای‌تان عجیب باشد، از رژیم‌های تخم‌مرغ و ژاپنی گرفته تا رژیم سوپ كلم، رژیم سیب‌زمینی و. . . هر كدام از این رژیم‌ها مزایا و معایبی دارند و بهترین حالت این است كه زیر نظر متخصص تغذیه و براساس شرایط بدنی رژیم متناسبی را دنبال كنید.

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید كه بعضی از چهره‌ها هم برای حفظ تناسب اندام‌شان رژیم‌های مختلف و اغلب عجیبی را دنبال می‌كنند. نمونه‌اش جولیا رابرتز و ایمی آدامز هستند كه از رژیم قارچ تعریف و تمجید كرده و به طرفداران‌شان گفته‌اند كه به كمك این رژیم توانسته‌اند چربی‌های اضافی بدن‌شان را از بین ببرند. درباره این رژیم بیشتر بدانید و از مزایای قارچ برای سلامتی غافل نشوید.

 

رژیم قارچ چطور كار می‌كند؟

به گزارش دیلی میل، متخصصان تغذیه به شما می‌گویند كه برای دنبال كردن این رژیم باید دو هفته یكی از وعده‌های رژیم غذایی روزانه‌تان را به مصرف قارچ اختصاص دهید و فقط قارچ بخورید. بهتر است این غذا به شیوه سالمی پخته شود. از این رو مصرف قارچ سرخ شده از سوی متخصصان توصیه نمی‌شود. قارچ بخارپز یا كبابی شده در فر انتخاب مناسب‌تری است. توصیه می‌شود كه در این رژیم وعده ناهار یا شام را به قارچ اختصاص دهید، البته می‌توانید صبحانه هم یك غذای تركیبی- مثلا املت قارچ- بخورید. رژیم قارچ برنامه‌ای است كه افراد مشهوری چون جولیا رابرتز و ایمی آدامز برای لاغری دنبال كرده و از آن نتیجه گرفته‌اند. این افراد می‌گویند كه با مصرف منظم قارچ خام توانسته‌اند اندام متناسب‌تری داشته باشند.

 

مزیت این رژیم چیست؟

با دنبال كردن این رژیم چربی‌های اضافه در كمر، باسن و پاها از بین می‌روند اما بالاتنه شما لاغر نمی‌شود. از این رو رژیم قارچ مناسب افرادی است كه در بخش پایین‌تنه‌شان چربی‌های اضافه دارند و دل‌شان می‌خواهد این بخش از بدن آنها متناسب شود.
لوسی ویندهام، مربی تناسب اندام و متخصص تغذیه در مورد مصرف قارچ توصیه‌هایی دارد، او می‌گوید «شكی نیست كه قارچ یك ماده غذایی قدرتمند است كه خواص زیادی دارد. قارچ با داشتن كالری كم می‌تواند بخشی از رژیم‌های لاغری را به خود اختصاص دهد. علاوه بر این قارچ نسبت به منابع پروتئین حیوانی قیمت ارزان‌تری دارد.»
با وجود مزایای زیاد قارچ او به خانم‌ها هشدار می‌دهد كه با خواندن ویژگی‌های مفید قارچ، بیش از حد از این ماده غذایی استفاده نكنند چون زیاده روی در هر كاری عوارضی به همراه دارد. ویندهام در ادامه می‌گوید:
« از این رو هنگام مصرف قارچ تعادل را در نظر بگیرید. واقعیت این است كه اگر رژیم غذایی سالم و متعادلی را دنبال كنید كه حاوی مواد غذایی طبیعی باشد این موضوع در كاهش وزن شما تاثیر دارد، البته در كنار اینها ورزش منظم روزانه را از یاد نبرید.»

 

قارچ چطور لاغر می‌كند؟

ژان جسكون، متخصص تغذیه دیگری است كه در این باره به دیلی میل می‌گوید: «اگر یك وعده از رژیم غذایی‌تان را به مصرف قارچ اختصاص دهید این موضوع باعث می‌شود كه در وعده بعدی غذاهایی با كالری كمتر مصرف كنید و به این ترتیب مجموع كالری‌های دریافتی بدن‌تان كمتر می‌شود چون قارچ ارزش غذایی بالایی دارد و با داشتن فیبر و پروتئین احساس سیری شما را افزایش می‌دهد. علاوه بر این فیبر موجود در قارچ عملكرد روده‌ها را بهبود می‌بخشد و سبب می‌شود از غذایی كه می‌خورید رضایت بیشتری داشته باشید. در نتیجه زود گرسنه نمی‌شوید و به مصرف میان‌وعده‌های كم‌ارزش میل و رغبتی ندارید.»

 

چطور با رژیم قارچ لاغر شوید

به‌گفته متخصصان تغذیه مصرف قارچ نه‌تنها به كاهش وزن شما كمك می‌كند بلكه سبب می‌شود مواد مغذی بیشتری به بدن‌تان برسد. این نكته‌ای است كه چهره‌هایی مانند جولیا رابرتز روی آن تاكید می‌كنند و برای حفظ تناسب اندام‌شان از این ماده مغذی غافل نمی‌شوند. رازی وجود دارد كه بهتر است شما هم در اینجا از آن مطلع شوید، درواقع چربی‌های ذخیره شده در كمر آخرین بخشی هستند كه تحت تاثیر رژیم‌های لاغری قرار می‌گیرند. از این رو سوزاندن چربی‌های این قسمت از بدن دشوار‌تر است اما قارچ در چربی‌سوزی این قسمت از بدن تاثیر دارد.

 

قارچ و درخشندگی پوست

ویتامین B، آهن و روی در قارچ موجود است كه در سلامت پوست، مو و تقویت ناخن‌ها نقش دارند و به لطافت و درخشندگی پوست شما كمك می‌كنند. از این رو با مصرف قارچ نه‌تنها لاغر می‌شوید بلكه پوست شما درخشان و زیباتر می‌شود.

 

كاهش سطح كلسترول خون

قارچ یكی از منابع غذایی مفید برای پایین آورد سطح كلسترون خون است و هیچگونه چربی و كلسترولی در تركیبات آن دیده نمی‌شود. علاوه بر این فیبر و آنزیم‌های ویژه‌ای كه در قارچ وجود دارند به پایین آمدن سطح كلسترول خون كمك می‌كنند. به هر حال قارچ منبع خوبی از پروتئین كم‌چرب است كه به سوزاندن كلسترول‌های مصرف‌شده كمك می‌كند و سبب می‌شود بین كلسترول بد و كلسترول خوب تعادل برقرار شود. همه این موارد به سلامت قلب شما كمك كرده و از بروز سكته قلبی و بسته شدن رگ‌ها پیشگیری می‌كنند.

 

رفع كم خونی

افرادی كه به مشكل كم‌خونی دچار می‌شوند آهن خون‌شان پایین‌تر از سطح معمول است، درنتیجه در طول روز دچار سردرد و خستگی شده و عملكرد روزانه‌شان كاهش می‌یابد، علاوه بر این ممكن است مشكلات گوارشی هم سراغ‌شان بیاید. قارچ منبع خوبی از آهن است و بیش از 90 درصد آهن موجود در آن توسط بدن جذب می‌شود كه در سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

 

مناسب برای دیابتی‌ها

قارچ‌ها یكی از مواد غذایی مناسب برای افراد دیابتی هستند. قارچ هیدرات‌های كربن بسیار كمی دارد و سرشار از پروتئین است. علاوه بر این از لحاظ داشتن ویتامین و املاح معدنی هم ماده‌ای مغذی به‌شمار می‌رود. ضمن اینكه مقادیر مناسبی از فیبر و آب هم در تركیبات قارچ وجود دارد. مهم‌تر از همه اینكه قارچ دارای انسولین طبیعی است و به تنظیم قند خون، عملكرد پانكراس و كبد كمك می‌كند. این دو غده در شكل‌گیری انسولین و ترشح آن در بدن تاثیر دارند.

 

سلامت استخوان‌ها

قارچ منبع خوبی از كلسیم است و این ماده معدنی در سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از پوكی استخوان تاثیرگذار است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل