اندازه گیری وزن فقط این نیست که روی وزنه بروید و خودتان را وزن کنید. اندازه گیری وزن هم اصولی دارد. در این مقاله با اصول اندازه گیری صحیح وزن آشنا شوید.

در زمینه اندازه گیری وزن نکاتی وجود دارد که رعایت آن ضروری است. در ادامه مطلب به بخشی از این نکات اشاره می کنیم.

به طور منظم خودتان را وزن کنید :

بررسی محققان آمریکایی در سال ۲۰۰۵ نشان داد افرادی که به طور موفقیت آمیزی وزن کم می کنند و از طرفی در حفظ وزن به دست آمده موفق اند، کسانی هستند که منظم خود را وزن می کنند.
افرادی که از وزن کردن خود دست می کشند، دوباره دچار اضافه وزن می شوند. متخصصان توصیه می کنند هر هفته یک بار خودتان را وزن کنید اما توجه داشته باشید در این کار افراط نکنید و دچار وسواس نشوید.

 

اول صبح خود را وزن کنید :

به صورت ناشتا و پس از رفتن به سرویس بهداشتی خود را وزن کنید. با وزن کردن می توانید به نتیجه عملکرد و تلاش یک هفته، ۲ هفته یا یک ماهه خود پی ببرید. بدون شک اگر رژیم صحیحی را دنبال کنید با کاهش وزن روبه رو خواهید شد.

 

از یک نوع دستگاه اندازه گیری وزن استفاده کنید :

برای به دست آوردن وزن دقیق بهتر است از یک نوع دستگاه ترجیحاً دیجیتالی که دقیق تر است، استفاده کنید.

 

روز اول هفته خود را وزن کنید :

اگر در روز آخر هفته خودتان را وزن کنید، شاید با مشاهده کاهش وزن خود به پرخوری روی بیاورید اما اگر در اولین روز هفته اقدام به این کار کنید، طی هفته تلاش می کنید رژیم غذایی تان را رعایت کنید.

 

بدون لباس خود را وزن کنید :

برخی لباس ها وزن زیادی دارد. بنابراین بهتر است بدون لباس خود را وزن کنید.

 

با متر خود را اندازه گیری کنید :

این نوع اندازه گیری برای وزن نیست بلکه برای تعیین میزان چربی مضر دور کمر است. لازم نیست مرتب دور کمرتان را اندازه بگیرید اما باید بدانید که چربی دور شکم بسیار خطرناک است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com