کاهش وزن بعد از بارداری با روش های زیر
بهترین روش برای کاهش وزن بعد از بارداری چیست؟

پس از زایمان، یکی از مشکلات زنان، اضافه وزن است. برای کم کردن این وزن باید به چند نکته توجه کرد.

_ در زمان شیردهی، مادر به ۶۰۰ کالری نیاز دارد اما برای به دست آوردن این میزان کالری نباید در مصرف غذاهای چرب زیاده روی کرد بلکه به جای آن، مصرف غذاهای غنی از فیبر و میوه توصیه می شود.

_ چند روز پس از زایمان از کمربند مخصوص کوچک کردن شکم استفاده کنید. این وسیله باعث جمع شدن عضلات شکم و کاهش اندازه شکم می شود.

_ به طور منظم اسنک های سالم مانند میوه خشک، ماست، میوه های تازه حاوی آب مانند هندوانه، سیب، توت فرنگی و پرتقال مصرف کنید.

_ کودک بهترین همراه شما برای ورزش کردن است. می توانید با او بازی کنید به طوری که کالری بسوزانید و وزن کم کنید. کودک هم از این فعالیت لذت خواهد برد.

_ در زمان خواب کودک می توانید به پیاده روی تند بپردازید.

_ روز خود را با مصرف صبحانه سالم غنی از پروتئین مانند تخم مرغ و شیر شروع کنید. مصرف جو دو سر، سالاد، برشتوک صبحانه، عدسی و... در وعده صبحانه، احساس سیری طولانی مدت در طول روز ایجاد می کند.

_ از مصرف غذاهای فرآوری شده بپرهیزید. از آن جا که اضافه وزن دارید، بهتر است از خوردن هله هوله بپرهیزید.

_ سوپ سبزیجات و مرغ غنی از پروتئین و ویتامین است اما باعث اضافه شدن چربی بدن نمی شود. علاوه بر آن مواد مغذی لازم برای نوزاد را تأمین می کند.

_ از خوردن هر نوع غذای تصفیه شده بپرهیزید. به جای نان، پاستا، نودل و برنج سفید از برنج قهوه ای استفاده کنید زیرا مواد غذایی تصفیه نشده غنی از فیبر و ویتامین است. در حالی که مواد غذایی تصفیه شده باعث افزایش وزن می شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com