چربی سوزی در محل کارتان را شروع کنید
چربی سوزی ترفندهای بسیاری دارد. شما اگر به دلیل مشغله های کاری، فرصت و زمان تمرین و ورزش کردن را ندارید، می توانید با ترفندهایی در محل کارتان چربی سوزی را شروع کنید.

ترفندهایی برای چربی سوزی در محل کار

کمبود وقت یکی از دلایل اصلی فرار از ورزش روزانه است. فرقی نمی‌کند چه کسی هستید و شغل شما چیست، ظاهراً این روزها، همه سرشان شلوغ است. در الویت قرار دادن شغل، خانواده، تعهدات اجتماعی و سایر مسئولیت‌ها نسبت به تحرک بدنی، کار ساده‌ای است.

اگر این جمله به نظر شما آشناست، پس باید برای جور کردن یک برنامه ورزشی منظم، ابتکار به خرج دهید. با ایجاد تغییرات کوچک در عادات‌تان، می‌توانید چربی سوزی بیشتری داشته باشیدد، قوی شوید و از سلامت قلبی و عروقی شوید. در این مطلب چند متد برتر که پشتوانه علمی دارند را برای‌تان می‌گوییم تا در محل کارتان سالم بمانید؛ حتی اگر جلوی کامپیوتر نشسته‌اید یا بیشتر روز را پشت میزتان مشغول کاغذ بازی هستید.

 

برای چربی سوزی بیشتر آرام نمانید؛ حرکت کنید

تحقیقات نشان داده وقتی قرار است کالری بسوزانید، حتی حرکت‌های کوچک در طول روز هم درست و مفید است. این حرکات شامل همه چیز می‌شود، از راه رفتن‌های مکرر تا آب سردکن گرفته تا بلند شدن و حرکت برای مرتب کردن اتاق‌تان. فعالیت‌های گرمازای غیر ورزشی را بیشتر کنید، این جنب و جوش‌های کوچک و به ظاهر کم اهمیت، می‌توانند کلی تأثیر داشته باشند.

 

برای چربی سوزی بیشتر از پله‌ها استفاده کنید

استفاده ساده از پله‌ها به جای آسانسور می‌تواند کالری سوزی بیشتر شما کمک کند، حتی لازم نیست زحمت عرق ریختن را به خود بدهید. مطالعات ثابت کرده‌اند، بالا رفتن از پله‌های معمولی که در دسترس همه است، کمترین تجهیزات لازم برای کمک به سلامت قلب و عروق می‌باشد. شاید هر روز صبح چند دقیقه بیشتر به اتاق‌تان برسید اما کاری به نفع بدن‌تان انجام داده‌اید.

 

برای چربی سوزی بیشتر بایستید

اخیراً توجه بیشتری به اثرات زیانبار یک جا نشستن برای مدت طولانی می‌شود. با وجود این‌که شغل بسیاری از ما ایجاب می‌کند کلاً یک جا بنشینیم، اما معمولاً می‌توانیم بهانه‌هایی برای ایستادن و قدم زدن پیدا کنیم. حین گفتگو با همکارمان در راهرو، قدم زدن تا دستگاه کپی، یا آوردن یک فنجان قهوه از اتاق استراحت می‌تواند نتایج خوبی برای سلامتی در بر داشته باشد.

 

برای چربی سوزی بیشتر کمی دورتر پارک کنید

هر روز چند صد متر بیشتر پیاده رفتن از اتومبیل تا محل کار، به تعداد قدم‌های شما اضافه می‌کند، تحقیقات نشان داده ۱۰ هزار قدم پیاده روی روزانه می‌تواند، منجر به کاهش وزن شود. هرچند ممکن است زیاد به نظر برسد اما خودتان هم از این‌که این قدم‌های اضافی، اشتیاق شما را برای بیشترکردن قدم‌های هدفمند برمی‌انگیزاند، شگفت زده خواهید شد.

 

برای چربی سوزی بیشتر دوستان و همکاران‌تان را هم تشویق به تحرک کنید

اگر جلسات گردهمایی یا ملاقات با همکاران خود دارید، چرا آن را در حال حرکت برگزار نکنید؟ قدم زدن و حرف زدن، یک تیر و دو نشان است و شما می‌توانید به تعداد قدم‌های توصیه شده، دست پیدا کنید. ثابت شده که پیاده روی، این پتانسیل را دارد تا تأثیر بزرگی روی سلامت عمومی داشته باشد، چون دست یافتنی است و به مهارت یا تجهیزات خاص و گرانی هم نیاز ندارد. ضمناً بازهم پژوهش‌ها نشان داده اگر در ورزش، همراه داشته باشیم، بیشتر هم ورزش می‌کنیم و پیاده‌روی دسته جمعی با دوستان و همکاران، تفریح خوبی است و خیلی هم خوش می‌گذرد!

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : elmevarzesh.com