برای لاغر شدن چگونه اشتهایم را کنترل کنم؟
کنترل کردن اشتها یکی از بهترین روش ها برای لاغر شدن و حتی ثابت نگه داشتن وزن است. در این مقاله روش های ساده ای را به شما یاداور می شویم که می توانید با آنها اشتهای تان را کنترل کرده و لاغر شوید.

بهترین روش ها برای کنترل اشتها برای لاغر شدن!!

برای اغلب افراد حتی آنهایی که وزنی متناسب دارند کنترل اشتها و زیاده روی نکردن در مصرف خوراکی های مختلف یک دغدغه روزانه است. احتمالاً بسیاری از ما هر روز وقت زیادی را صرف شمردن مقدار کالری ها و میزان غذاهای چرب و شیرینی می کنیم که خورده ایم و در انتها به نتیجه خاصی هم نمی رسیم؛ ولی کنترل کردن اشتها بر خلاف آنچه به نظر می رسد چندان هم کار دشواری نیست و با چند راهکار ساده می توان از پس آن بر آمد. بنابراین اگر شما هم جزء چرتکه به دستان همیشه نگران از افزایش وزن هستید بهتر است این گزارش را دنبال کنید.

 

برای کنترل اشتهای تان برای لاغر شدن آب بنوشید

ببه گزارش سیمرغ، نوشیدن آب نه تنها برای سلامتی ما ضروری است بلکه به واسطه افزایش میزان سوخت و ساز بدن نقشی اساسی در کاهش چربی ها ایفا می کند. بنابراین، نوشیدن میزان کافی آب در طول روز نه تنها شرایط جسمانی شما را بهبود می بخشد بلکه باعث می شود احساس سیری بیشتری داشته باشید و کمتر سراغ غذا بروید.

 

برای کنترل اشتهای تان برای لاغر شدن مقدار بیشتری پروتئین بخورید

پروتئین ها یکی از مهم ترین منابعی هستند که باید به رژیم غذایی ما اضافه شوند، به ویژه زمانی که قصد کاهش وزن را داریم. پروتئین ها از طرف به کم شدن چربی های اضافه کمک می کنند و از طرف دیگر موجب تقویت ماهیچه ها می شوند. از آنجایی که پروتئین ها به مدت زمان نسبتاً زیادی برای تبدیل شدن به انرژی نیاز دارند شما می توانید با مصرف آنها ساعات بیشتری سیر بافی بمانید.

 

برای کنترل اشتهای تان برای لاغر شدن وعده های غذایی تان را افزایش دهید

به یاد داشته باشید که لزومی ندارد وعده های غذایی طولانی و خیلی کاملی داشته باشید، شما می توانید میزان غذای خود را کم و در عوض دفعات وعده های غذایی خود را افزایش دهید. با این کار نه تنها معده خود را ساعات طولانی خالی نگه نداشته اید بلکه به تناسب خودتان هم کرده اید.

 

برای کنترل اشتها برای لاغر شدن استرس تان را کم کنید

بسیاری از مطالعات نشان داده اند: استرس زیاد موجب افزایش اشتها و به دنیال آن افزایش وزن می شود. بنابراین، تلاش کنید ذهن و جسم خود را از استرس دور نگه دارید؛ چرا که اگر شما شاید باشید غذای سالم تری می خورید و تغدیه صحیح یعنی سلامتی بیشتر.

 

برای کنترل اشتها برای لاغر شدن، خواب کافی را فراموش نکنید

کم یا بد خوابی، یکی از عوامل مهم افزایش وزن و اشتها است. زمانی که شما به اندازه کافی استراحت کرده باشید در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت و کمتر به غذا احساس نیاز پیدا می کنید.

 

برای کنترل اشتها برای لاغر شدن مصرف صبحانه کامل و سالم را فراموش نکنید

همه ما بارها و بارها شنیده ایم که صبحانه مهم ترین وعده غذایی است و اگر برای شروع روز انتخاب درستی داشته باشیم در ادامه نیاز کمتری به مصرف غذا و خوراکی های مختلف پیدا می کنیم.

 

برای کنترل اشتها برای لاغر شدن میان وعده های سالم را فراموش نکنید

برای فاصله میان وعده های اصلی انتخاب درستی داشته باشید، از میان وعده های مغذی استفاده کنید که ضمن انرژی بخشی و سالم بودن مدت بیشتری شما را سیر نگه دارند. مغزهای آجیل و میوه بهترین گزینه هایی است که پیش روی شما قرار دارد.

 

برای کنترل اشتهای تان برای لاغر شدن، خودتان را مشغول نگه دارید

اگر می خواهید کمتر سمت آشپرخانه و یخچال بروید خودتان را به کاری مشغول کنید. افرادی که ساعات بیکاری زیادی دارند اغلب میل بیشتری به غذا خوردن پیدا می کنند، در نقطه مقابل آنها که اغلب سرشان را به انجام کاری گرم می کنند چندان به غذا فکر نمی کنند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : fa.shafaqna.com