لاغری آسان با چند قانون ساده غذاخوری!
 لاغری و کاهش وزن برای شما هم کار بسیار سختی است؟ اگر شما هم قصد لاغر شدن و کم کردن وزن تان را دارید به جای گرفتن رژیم های سخت و دشوار این قوانین را در خوراک روزه تان رعایت کرده و وزن کم کنید. نکته مهم این است که علاوه بر این قوانین باید ورزش کردن را هم فراموش نکنید.

برای لاغر شدن با این قوانین غذا بخورید

اگر می خواهید لاغر شوید به سراغ آجیل ها بروید

یک تحقیق در سال 2011 نشان داده افرادی که روزانه 28 گرم آجیل میل می کنند، سطح بیشتری از هورمون شادی یعنی سروتونین را دارا هستند، این هورمون جلوی اشتها را نیز می گیرد. سطح بالای سروتونین می تواند جلوی استرس را نیز بگیرد که کمک بزرگی برای پیشگیری از بزرگ شدن شکم است.

 

برای لاغر شدن آب گرم بنوشید

یک لیوان آب یخ شاید بتواند بهتر حالتان را جا بیاود، اما اگر می خواهید لاغر شوید کنید، بهتر است آب گرم بنوشید. تحقیقات نشان داده نوشیدن یک لیوان آب گرم قبل از وعده غذایی می تواند باعث شود سریعتر احساس سیری کنید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لاغری

 

برای صبحانه بلغور جو دوسر را امتحان کنید

تنها کافیست صبح ها یک کاسه بلغور جو دو سر میل کنید سپس خواهید دید وزنتان رو به کم شدن می رود. شاید با خوردن بلغور جو دوسر به اندازه یک صبحانه معمولی کالری دریافت کنید، اما برای مدتی طولانی تر احساس سیری خواهید کرد چون این غذا سرشار از فیبر است.

 

برای لاغر شدن چای سبز بنوشید

با توجه به تحقیقات، نوشیدن چهار فنجان چای سبز در روز به بالا رفتن سرعت متابولیزم کمک می کند. چای سبز حاوی ترکیب های آنتی اسیدانی است که با بالا بردن سرعت سوخت و ساز باعث می شود 80 کالری بیشتر در روز بسوزانید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای لاغر شدن کمتر غذا بخورم یا بیشتر ورزش کنم؟

 

برای لاغر شدن غذای خود را به قطعات ریز تبدیل کنید

شاید فکر کنید تبدیل غذا به قطعات کوچک کار احمقانه ای باشد، ولی اینطور نیست این روش واقعا کار می کند. تحقیقات نشان داده تبدیل کردن غذا به قطعات متعدد باعث می شود مغز فکر کند مقدار بیشتری در ظرفتان غذا دارید، و پس از خوردن وعده احساس رضایت کنید.

 

اگر می خواهید لاغر شوید، چای نعناع بنوشید

اگر همیشه بعد از شام به دنبال غذایی شیرین هستید، یک فنجان چای داغ نعناع بنوشید تا کمکتان کند جلوی هوس غذایی خود را بگیرید. ثابت شده است که عطر قوی نعناع باعث جلوگیری از اشتها می شود. همچنین در تحقیقی که ناسا انجام داد مشخص شد کسانی که در طی یک موقعیت استرس زا نعناع بو می کنند اضطراب و خستگی شان تا 20 درصد و نا امیدی شان تا 25 درصد کاهش می یابد. این خاصیت نعناع به کمک کاهش وزن نیز می آید، وقتی سطح هورمون کورتیزول بالا می رود استرس حاصل از آن باعث تاثیر منفی روی سوخت و ساز می شود. چای نعناع به شما کمک می کند با استرس مبارزه کنید و سطح این هورمون را پایین بیاورید.

 

برای لاغر شدن بشقاب کوچکتری انتخاب کنید

وقتی برای خود در ظرفی بزرگ غذا می کشیم خیلی بیشتر از آنچه باید کالری دریافت می کنیم. در یک تحقیق که روی دو گروه از داوطلبان انجام شد، محققان متوجه شدند گروهی که بشقاب و لیوان های بزرگ در اختیار داشت مقدار بیشتری کالری از گروهی که بشقاب و لیوان معمولی در اختیار داشت مصرف کردند. شاید عجیب باشد اما بشقاب بزرگ می تواند روزانه 527 کالری به برنامه غذایی تان اضافه کند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لاغر شدن را با خوردن ادویه ها تجربه کنید

 

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir