لاغری بدون رژیم های سخت با 10 روش ساده!!
لاغری و کاهش وزن همیشه شامل گرفتن رژیم‌های سرسختانه غذایی و انجام ورزش‌های دشوار نیست. این امر از طرق دیگری نیز محقق می‌شود. تصمیم‌های ریز و درشتی در زندگی هستند که اگر درست انتخاب شوند، تاثیر شگرفی بر لاغری و کاهش وزن دارند. کافی است در تصمیم‌هایی که در سبک زندگی خود اتخاذ کرده‌اید، طبق اصول ریز تجدید نظر کنید.

چگونه بدون رژیم گرفتن لاغر شویم؟

نوشیدن یک لیوان آب پیش از هر وعده غذایی لاغرتان می کند

مطالعه انجام شده در بریتانیا نشان داد افرادی که پیش از هر وعده غذایی یک یا چند لیوان آب می‌نوشند، در یک بازه سه ماهه تنها از این طریق نزدیک به 4 کیلوگرم وزن کم می‌کنند.

 

برای لاغر شدن صبحانه بخورید

شرکت کنندگان طرح "کنترل وزن ملی بریتانیا" در یک بازه شش سال، کاهش وزن بیش از 13 کیلوگرمی خود را حفظ کردند، اما نکته اصلی اینجاست که حدود 78 درصد آنان مدعی شدند که هر روز صبحانه می‌خورند.

 

برای لاغر شدن حین تبلیغات تلویزیونی نرمش کنید!

هر تبلیغات تلویزیونی میان برنامه معمولا 2 دقیقه زمان می‌برد. اگر زیاد تلویزیون نگاه می‌کند و نرمش کنید، حدود 270 کالری اضافه‌تر در روز می‌سوزانید.

 

پنج دقیقه بیشتر پیاده‌ روی کنید

پژوهش انجام شده توسط دکتر لوت نشان داد افزایش چند دقیقه‌ایِ فعالیت‌های روزانه موجب کاهش وزن خواهد شد. ایده اصلی این است که روزی 30 دقیقه بیشتر فعالیت فیزیکی داشته باشد که گام اول آن 5 دقیقه پیاده‌روی بیشتر است.

 

برای لاغر شدن غذا را خوب بجوید

اغلب مردم بیش از میزان مورد نیاز بدنشان غذا مصرف می‌کنند و یکی از دلایل اصلی‌اش این است که سریع غذا می‌خورند. در پژوهش انجام شده مشخص شد افرادی که هر لقمه غذایی را 40 مرتبه می‌جوند، نسبت به کسانی که 12 مرتبه غذا را می‌جوند نزدیک به 12 درصد کمتر غذا می‌خورند. این مقدار در مجموع قابل توجه است.

 

برای لاغر شدن چای سبز بنوشید

نتایج چندین مطالعه انجام شده نشان داد ترکیب اپی‌گالوستاچین گالت (EGCD) موجود در چای موجب کاهش جذب چربی در بدن خواهد شد. البته مراقب باشد که پیش از خواب چای سبز ننوشید، زیرا حاوی کافئین بوده که بی‌خوابی را به همراه می‌آورد.

 

اگر می خواهید لاغر شوید مصرف لبنیات را فراموش نکنید

بنا بر پژوهش انجام شده در مجله تحقیقات چاقی، زنانی که سه مرتبه در روز لبنیات کم چرب مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که مقادیر کم لبنیات را در رژیم غذایی خود گنجانده‌اند، نزدیک به 70 درصد بیشتر چربی می‌سوزانند.

 

برای لاغر شدن هنگام صحبت با تلفن، قدم بزنید!

در تحقیق انجام شده توسط مایو کلینیک از شرکت کنندگان خواسته شد تا در یک بازه زمانی هشت هفته‌ای 1000 کالری بیشتر در روز مصرف کنند؛ اما افرادی که حین انجام کارهای روزانه، نظیر تلفن صحبت کردن، قدم می‌زنند آن مقادیر کالری بیشتر را به صورت چربی ذخیره نمی‌کنند.

 

برای لاغر شدن حداقل 7 ساعت بخوابید

اشخاصی که خواب کافی ندارند، در طول روز بیشتر غذا می‌خورند! دلیلش نیز این است که کمبود خواب موجب تحریک بخشی از مغز می‌شود که میل غذایی را بیشتر می‌کند. علاوه بر آن، کمبود خواب موجب کاهش ترشح "لپتین" در بدن می‌شود. لپتین ماده‌ای است که احساس سیری را در شخص القا می‌کند.

 

برای لاغر شدن با دوستانتان تمرین کنید

افرادی که با دوستانشان به صورت گروهی تمرین و نرمش می‌کنند، حدود 20 درصد بیشتر کاهش وزن را تجربه را خواهند کرد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : faradeed.ir