برای همیشه با چربی های اضافه بدن تان خداحافظی کنید
کاهش وزن و لاغر شدن به این معنی نیست که سختی و گرسنگی بکشید. در این مقاله با 2 روش سالم و ساده می توانید وزن تان را کم کرده و لاغر شوید.

2 روش سالم برای کاهش وزن

خیلی از ما از شکل و تناسب انداممان راضی نیستیم. واقعیت این است که حتی خیلی از ما از روزهای چاقی‌مان رنج می‌بریم! البته این بدان معنا نیست که ما باید تمام عمرمان را این چنین سپری کنیم. اما آیا بدان معنی‌ست که باید بین گرسنگی کشیدن یا چاق بودن در تمام عمر یک گزینه را بر گزینیم؟ البته که نه! در این نوشته روش‌های سالمی را باهم خواهیم خواند که به شما کمک خواهد کرد با روزهای چاقی‌تان خداحافظی کنید.

 

سالم بخورید تا متناسب بمانید

در درجه‌ی اول باید مطمئن شوید که غذاهای سالم می‌خورید. بله درست خواندید! شما می‌خواهید لاغر شوید، پس قطعاً نباید از گرسنگی بمیرید! شما می‌توانید غذاهای سالم بخورید و به طور موثری وزن کم کنید. اما یادتان نرود که غذای سالم، شامل فست فود و هله هوله نمی‌شود! از مصرف غذاهای بدردنخور و غذاهای چرب را دوری کنید. مطمئناً شما می‌توانید آن‌ها را با بسیاری غذاهای سالم و مفید دیگر جایگزین کنید. میوه و سبزیجات باید جزو جدایی ناپذیر غذای شما باشند. می‌توانید انواع مختلف سالاد و آبمیوه را امتحان کنید. برنج سفید و نان سفید را با برنج و نان قهوه‌ای جایگزین کنید. شیر کم چرب بخورید. غلات سبوس‌دار، سفیده‌ی تخم مرغ، گوشت بدون چربی و غذاهای دریایی مصرف کنید. همچنین حتماً در هر روز مقدار زیادی آب بنوشید. پس هر روز هواستان به چیزهایی که می‌خورید باشد.

حتی می‌توانید یک دفتر خاطرات برای خود درست کنید و هرچه که می‌خورید در آن بنویسید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید چه کارهای اشتباهی انجام داده‌اید.

 

هیچ‌چیزی جایگزین ورزش نخواهد شد

یک برنامه‌ی غذایی، بدون ورزش کامل نیست. پس مطمئن شوید که هر روز با مقدار کافی فعالیت فیزیکی یا ورزش، چربی‌هایتان را می‌سوزانید. اما این بدین معنا نیست که شما نیاز دارید تا هر روز به باشگاه ورزشی بروید. تمرینات ورزشی می‌تواند خیلی مفرح‌بخش‌تر باشد. تمریناتی را انجام دهید که از آن لذت می‌برید، همچون رقص یا ایربویک. چنین فعالیت‌هایی هم مفرح هستند هم مقدار زیادی کالری خواهند سوزاند. علاوه بر این می‌توانید ورزش‌هایی را انجام دهید که به آن علاقه دارید. حتی می‌توانید چیزی به سادگی پیاده‌روی را انتخاب نمایید.

می‌توانید هنگام تمرین به موسیقی گوش دهید و لذت ببرید. یا می‌توانید با دوستانتان ورزش کنید. با این کارها هنگام ورزش خوش می‌گذرانید. یک ترازو هم بخرید و هر روز خودتان را وزن کنید. در این صورت پیشرفت خود را خواهید دید و انگیزه‌تان تقویت خواهد شد.

لطفا به یاد داشته باشید که رژیم غذایی یک فرایند دراز مدت است. پس توقع نداشته باشید که هر شب یک کاهش وزن جادویی داشته باشید. وعده‌های غذایی سالم را بخش جذایی ناپذیر برنامه‌ی غذایی خود کنید و یک روتین ورزشی مناسب را در برنامه‌ی روزانه‌ی زندگی‌تان بگنجانید. در نتیجه‌ی این رعایت‌ها با‌گذشت زمان خودتان حس خواهید کرد که وزنتان کم و اندامتان متناسب شده است.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitnessmagazin.ir