رژیم های لاغری بی فایده و مضر!!
برخی از رژیم های لاغری جزو بی فایده ترین رژیم های لاغری هستند که نه تنها اثری مثبت برای  تان ندارند می توانند ضررهایی هم به بدن تا برسانند. با ما همراه شوید تا این رژیم های بی فایده و خطرناک را به شما معرفی کنیم.

بی فایده ترین رژیم لاغری در دنیا

برخی افراد برای کاهش وزن هر کاری می کنند، حتی اگر این کار بر خلاف قواعد عقلی، تغذیه ای و توصیه های پزشکان باشد. اما فقط به این خاطر که دختر عمه دوست خاله تان با خوردن دمنوش فلفل و لیمو، 15 کیلوگرم وزن کم کرده بدان معنا نیست که شما هم باید همان کار را بکنید. رژیم های لاغری ای که در ادامه معرفی می کنیم نه تنها مضحک هستند بلکه بی تاثیر و حتی خطرناک می باشند.

 

رژی لاغری اتکینز

با اینکه بسیار شناخته شده است و برخی نیز با آن نتیجه گرفته اند اما برای خیلی از رژیم گیرنده ها مناسب نیست. این رژیم غذاهای سالمی مانند میوه ها را حذف می کند و در عوض غذاهایی را جایگزین می کند که عموما سرشار از چربی های ناسالم هستند. مهم تر از همه اینکه دستورات و قوانین سخت این برنامه غذایی، اجرای آن را برای بسیاری دشوار کرده است.

 

رژیم لاغری رژیم سوپ کلم

با نام رژیم روستایی روسی یا رژیم سوپ معجزه گر نیز شناخته می شود. این رژیم شامل خوردن سوپ کم کالری به مدت 7 روز است. به طور کلی ادعا می شود این برنامه غذایی می تواند در طول یک هفته باعث کاهش 5 کیلو وزن شود، حتی با اینکه متخصصان بر این عقیده هستند که چنین چیزی ممکن نیست. بیشتر وزنی که در این برنامه غذایی کم می شود آب است بنابراین کاهش وزنی که تجربه می کنید دائمی نیست. همچنین این رژیم به دلیل سدیم بالا، پروتئین بسیار پایین، احساس ضعف و نفخی که به رژیم گیرنده می دهد، می تواند برایتان مشکل ساز شود.

 

رژیم لاغری کرم روده

در این روش، شما کیستی که از لاشه گوشت گاو خارج شده را می بلعید! برنامه این است که اجازه دهید کرم روده به مدت 10 هفته در بدنتان زندگی کند و سپس داروهایی مصرف کنید تا آن را بکشید. لازم به گفتن نیست که این روش از خطرناک ترین راه ها برای دست یابی به کاهش وزن است. هیچ پزشکی به شما توصیه نمی کند که انگل بخورید و با کمک آن وزن کم کنید. مسلما اگر کسی هم بتواند با این روش وزن کم کند، گرم به گرم وزنی که کم کرده را دوباره باز می گرداند چون هیچ تغییری در عادت های غذایی اش ایجاد نشده است.

 

رژیم غلات

این رژیم لاغری احمقانه است چون شما را مجبور می کند فقط از مواد غذایی خاصی استفاده کنید. وقتی تنها یک نوع غذا مصرف می کنید، مسلما مواد مغذی دیگری به بدن نمی رسد و این ناسالم است. مهم تر از همه اینکه چنین برنامه غذایی نمی تواند سبک زندگی رژیم گیرنده را تغییر دهد و فقط می خواهد با کاهش وزن باعث رضایتی موقت شود. مسلما حتی اگر بتوان با این برنامه وزن کم کرد باز هم وزن کم شده را باز خواهید گرداند.

 

  رژیم لاغری کم چرب

مسلما بسیاری از ما تا به حال به دنبال خرید محصولات کم چرب یا بدون چربی رفته ایم چون فکر می کنیم چربی کمتر یعنی غذای سالم تر و کاهش وزن. اما باید این را بدانید که محصولات کم چرب یا بدون چرب به هیچ وجه سالم تر نیستند. در واقع فقط چربی را با قند، سدیم و کالری های دیگر معاوضه می کنید. گاهی با این ترفندها یک غذای ناسالم را با ظاهری سالم ارائه می کنند.

 

رژیم لاغری اسلیم فست

رژی لاغری دیگری که بر پایه یک محصول خاص و کاملا بی تاثیر است. شاید در کوتاه مدت شاهد کاهش وزن باشید، اما این برنامه ها مسلما نمی توانند تاثیری ماندگار روی شما بگذارند.

 

رژیم لاغری شکلات

بعد از اینکه تحقیقات ثابت کرد که شکلات به عنوان یک مکمل می تواند به برنامه غذایی کمک کند، رژیم شکلات هم ساخته شد. در این برنامه غذایی سعی شده بود با شیک های شکلاتی رژیمی میزان مصرف کالری در روز پایین آورده شود. شکلات مانند یک جایگزین ویتامین استفاده می شد و همچنین در کوتاه مدت به خوبی جواب می داد. اما مانند بسیاری دیگر از رژیم های مشابه، این تاثیر موقت و برای مدتی بسیار کوتاه بود.

 

رژیم لاغری فینگولد

دکتر بنجامین فینگولد نوعی رژیم غذایی ابداع کرد که ادعا می شد خالی از مواد شیمیایی عامل بیش فعالی است. این برنامه تنها شامل غذا نمی شد بلکه برخی داروها و مواد بهداشتی را نیز در بر داشت. با اینکه این برنامه غذایی به صورت فیزیکی مضر نبود و حتی در بعضی موارد می توانست کمک کننده باشد، اما به صورت کلی استفاده از آن زیاد عاقلانه نبود.

 

رژیم لاغری گروه خون

این برنامه گیج کننده از افراد می خواست که مطابق گروه خونی خود غذا بخورند. برای مثال اگر گروه خونی تان A بود، یعنی سبزیجات غذای ایده آلتان است. تنها دلیلی که این برنامه غذایی مقداری جواب می داد این بود که نوع غذای مصرفی تان محدود می شد. مسلما همین کار را بدون گیج کردن خود با گروه خونی نیز می توان انجام داد و البته از همه نوع غذایی هم استفاده کرد.

 

رژیم هالیوود

بر کسی پوشیده نیست که هیچ غذایی جز آبمیوه نخوردن باعث می شود فرد گرسنه و ناراضی بماند. اما با این حال بسیاری از این روش استفاده می کنند، به امید اینکه بتوانند کاهش وزنی پایدار را تجربه کنند. اما متاسفانه چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. آبمیوه سرشار از قند است و مسلما وزنی که کم خواهید کرد تنها وزن آب بدنتان است که پس از مدتی باز خواهد گشت.

 

رژیم لاغری گریپ فروت

این برنامه غذایی وحشتناک بسیار ناپایدار است. کالری و طعم در این برنامه بسیار کم است. بدتر اینکه مصرف بیش از حد این میوه اسیدی می تواند منجر به زخم معده شود. به علاوه آب گریپ فروت وقتی با برخی داروها همراه می شود تاثیری خطرناک دارد.

 

 رژیم لاغری سم زدایی

به عنوان رژیم سم زدایی با آب و آبلیمو نیز شناخته می شود. این معجون را حتی نمی توان یک برنامه غذایی نامید چون در واقع چیزی نمی خورید. این روش فوق العاده موقتی است و هرنتیجه ای از آن بگیرید خیلی زود باز می گردد.

 

رژیم لاغری سرکه سیب

برنامه سرکه سیب تنها در این موفق بوده که باعث می شود رژیم گیرنده ها دیگر نخواهند چیزی بخورند. بیشتر به این خاطر که بعد از خوردن سرکه به صورت مستقیم دوست ندارید چیزی بخورید. در این روش چند قاشق چای خوری سرکه می خورید که اشتهای خود را سرکوب کنید. فکر نکنید دلیلش این است که سرکه سیب خاصیت چربی دارد ( جنین چیزی نیست ) بلکه باعث می شود میل افراد به خوردن کم شود. سرکه سیب مفید است اما مصرف مستقیم آن به مرور زمان، مسلما معده را اذیت خواهد کرد و اصلا راه هوشمندانه ای برای کنترل اشتها به حساب نمی آید.

 

رژیم لاغری چای وو یی

با اینکه افراد معروفی نیز این چای را تایید کردند اما دلیل نمی شود که حقیقت درباره چای وو یی تغییری بکند. در واقع این چای خاص هیچ چیز خاصی ندارد. در واقع همان چای اولانگ است و نمی تواند بیشتر از همان چای های معمولی که خودتان از فروشگاه ها می خرید مزیت داشته باشد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : kermany.com