3 خوراکی چرب که به کاهش وزن تان کمک می کند!!
برای کاهش وزن یکی از اموری که به ذهن تان می رسد این است که باید دور خوراکی های چرب را یک خط قرمز بکشید و این بدترین کار ممکن است. در این مقاله شما را با 3 خوراکی چربی که به کاهش وزن تان کمک می کند آشنا می کنیم.

کاهش وزن با خوراکی های چرب

اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، طبیعتا کالری ها به حساب می آیند. اما این بدان معنا نیست که تمام مواد غذایی پر چربی و پر کالری باید ممنوع شوند. مواد غذایی سرشار از چربی، کالری بالایی دارند چون چربی در هر گرم، ۹ کالری دارد (در مقایسه با پروتین و کربوهیدرات که در هر گرم، ۴ کالری دارند. ) تحقیقات اخیر نشان داده اند که برخی مواد غذایی سرشار از چربی به تحت کنترل نگه داشتن گرسنگی و اشتهای شما کمک می کنند و احتمال آنکه به عنوان سوخت سوزانده شوند، بسیار بیشتر از آن است که به عنوان چربی بدن ذخیره شوند. مطالعات اخیر نشان می دهند که مواد غذایی سرشار از چربی و کالری مانند آجیل، آووکادو و روغن زیتون دارای مزایای کاهش وزن هستند. در اینجا اطلاعاتی در مورد هر یک از آنها ارائه می دهیم:

 

کاهش وزن با آجیل

تحقیق 

بسیاری از مردم، مصرف آجیل ها را قطع می کنند، چون آنها سرشار از کالری هستند. با این حال تحقیقات نشان می دهند افرادی که آجیل می خورند به طور متوسط در مقایسه با آنهایی که به طور منظم آجیل نمی خورند، لاغرتر هستند و چربی شکم کمتری دارند. یک مطالعه که در مجله تغذیه منتشر شد، گزارش داد احتمال چاق بودن خانم هایی که حداقل دو بار در هفته آجیل می خوردند، در مقایسه با زنانی که به دفعات کمتری آجیل می خوردند یا اصلا آجیل مصرف نمی کردند ۱٫۳ کمتر بود. مطالعه دیگری که در مجله پزشکی PLOS ONE منتشر شد، خطر چاقی و مصرف آجیل در میان ۸۰۳ فرد بزرگسال را ارزیابی کرد. نتایج نشان داد بزرگسالانی که بیشترین آجیل های درختی و بادام زمینی را خوردند، در مقایسه با آنهایی که کمترین مقدار بادام و آجیل های درختی را خوردند، مقادیر BMI و دور کمر پایین تری داشتند.

عامل لاغری

آجیل ها ممکن است در مقایسه با میان وعده های غنی از کربوهیدرات مانند چوب شور یا کراکر، حس سیری بیشتری فراهم کنند. به علاوه تحقیقات نشان می دهند که آجیل ها به ثابت نگه داشتن سطوح قند خون کمک می کنند که هوس های غذایی را فرو می نشاند. مطالعات دیگر دریافته اند که تمام کالری های موجود در آجیل ها در واقع توسط بدن جذب نمی شود. با این حال با ۱۷۰ ـ ۱۶۰ کالری در هر ۲۸ گرم، بهتر است وقتی صحبت از آجیل ها می شود، به فکر اندازه سهم مصرفی تان باشید.

 

کاهش وزن با آووکادو

تحقیق

آووکادو، مواد غذایی مغذی است که نزدیک به ۲۰ ویتامین و ماده معدنی مختلف فراهم می کند. به علاوه، تحقیقات جدید نشان می دهند که ممکن است به شما کمک کند سایز کمرتان را نیز کنترل کنید. مطالعه سال ۲۰۱۳ که در مجله تغذیه منتشر شد، دریافت آنهایی که آووکادو می خوردند، در مقایسه با افرادی که آووکادو نمی خوردند، لاغرتر بودند و دور کمر کوچکتری داشتند. به علاوه مطالعه دیگری که در همان سال در مجله تغذیه منتشر شد، گزارش داد افراد نسبتا چاقی که نصف یک آووکادو را به عنوان بخشی از ناهارشان می خوردن در مقایسه با آنهایی که یک ناهار بدون آووکادو می خوردند، ۲۶ درصد بیشتر احساس سیری می کردند و میل به خوردن را تا ۴۰ درصد کاهش دادند.

عامل لاغری

آووکادو غنی از چربی های اشباع نشده است که می تواند به سیر نگه داشتن شما برای مدت طولانی تر کمک کند و سطوح قند خون را تحت کنترل نگه دارد. همچنین غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که ممکن است در حفظ سطوح انسولین و قند خون نقش داشته باشند. یک وعده ۲۸ گرمی (حدود ۱٫۵ از یک آووکادوی متوسط) ۵۰ کالری دارد که آووکادو را به یک گزینه آسان برای جای دادن در یک رژیم غذایی یا کالری کاهش یافته تبدیل می کند.

 

کاهش وزن با روغن زیتون

تحقیق

یک مطالعه مبتنی بر جمعیت که در اسپانیا انجام شد و در مجله تغذیه بالینی اروپا منتشر شد، دریافت افرادی که روغن زیتون می خوردند در مقابل روغن آفتابگردان ۳۸ درصد احتمال چاقی آنها کمتر بود. یک مطالعه اخیر که در دانشگاه وین انجام شد، اثرات ۴ چربی مختلف (روغن زیتون، روغن کلزا و کره) را مقایسه کرد. به افراد حاضر در این مطالعه، ماست غنی شده با یکی از این ۳ چربی داده شد تا به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمولشان هر روز بخورند. هنگامی که ماست غنی شده با روغن زیتون مصرف شد، سطوح خونی هورمون سیری سروتونین در بالاترین مقدار بود و افراد گزارش دادند که ماست آنها را سیر کرده است.

عامل لاغری

ترکیبات معطر موجود در روغن زیتون در احساس سیری نقش دارند. در هنگام انتخاب روغن زیتون، به دنبال روغن زیتون ایتالیایی باشید چون گزارش شده که آنها در مقایسه با روغن زیتون های اسپانیا، یونان یا استرالیا حاوی مقدار بیشتری از این آروماتیک های مفید هستند. برای بهره مندی از حداکثر خواص سلامتی، فقط از روغن زیتون فوق بکر استفاده کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitnessmagazin.ir