رفع قوز کمر با چند تمرین خانگی!!
داشتن قوز کمر می تواند اندام شما را زشت و بدفرم کند. اما نگران نباشید با چند تمرین ساده خانگی می توانید قوز کمر تان را درمان کنید.

تمرین هایی برای رفع قوز کمر و خمیدگی شانه ها

با طرز درست نشستن و ایستادن هم سالم تر هستید، هم اعتماد به نفس بیشتری دارید و هم لاغرتر به نظر می رسید. علیرغم تمام این ها تقریبا همه ما هنگام نشستن به خصوص جلوی کامپیوتر قوز کرده می نشینم. در این مقاله چندین تمرین ساده به شما یاد می دهد تا هنگام نشستن و راه رفتن کمر را صاف نگه دارید.

 

 

رفع قوزکمر با تمرین خوشامد

رفع قوزکمر با تمرین خوشامد

دست ها را پشت خود قرار دهید و همانند تصویر کف دست ها را به هم بچسبانید. دست ها از آرنج باید کاملا صاف باشد. با این تمرین شانه ها باید به یکدیگر نزدیک شوند. این حالت را ۱۰ ثانیه نگه دارید.

 

 

back02.jpg

رفع قوز کمر با تمرین قفل

یکی از دست ها را پشت تان نگه دارید. دست دیگر را بلند کنید، دست را خم کنید و با آن دستی که در پشت قرار داده اید را بگیرید و قفل کنید. بازوی بالایی را بالاتر بکشید و بعد از ۵ ثانیه دست ها را جا به جا کنید.

 

 

رفع قوز کمر با تمرین چرخش

رفع قوز کمر با تمرین چرخش

بدون این که قسمت پایین بدن را تکان بدهید دست ها را پشت سرتان قرار دهید و بالاتنه را به سمت چپ بچرخانید به طوری که شانه ها در یک زاویه مستقیم نسبت به پشتی صندلی قرار بگیرد. بعد از ۵ ثانیه به سمت راست بچرخید.

 

 

رفع قوزکمر با تمرین خمش

رفع قوز کمر با تمرین خمش

لبه صندلی بنشینید و بازوها را پشت سرتان قرار دهید. ستون فقرات را خم کنید و به سقف نگاه کنید. سر را عقب بگیرید و همینطور به سقف نگاه کنید تا به پشتی صندلی برسید.

 

 

رفع قوز کمر با تمرین ایستادن

رفع قوز کمر با تمرین ایستادن

مانند تصویر بایستید. مطمئن شوید که شانه ها، باسن و ساق پا دیوار را لمس کرده اند. شکم را صاف کنید و چندین نفس عمیق بکشید.

 

 

رفع قوز کمر با تمرین حالت افتاده

رفع قوز کمر با تمرین حالت افتاده

این تمرین را در ادامه تمرین قبلی انجام دهید. همانطور که پشت به دیوار ایستاده اید دست ها را باز نگه دارید و بدون این که زانوها را خم کنید به سمت جلو شیب پیدا کنید.به مدت ۱۰ ثانیه در همین وضعیت بمانید.

 

 

رفع قوز کمر با صاف نگه داشتن شکم

رفع قوز کمر با صاف نگه داشتن شکم

حالت بدن هنگام نشستن هم با ماهیچه های شکم و هم با ماهیچه های کمر شکل می گیرد. وقتی ماهیچه های شکم را هنگام نشستن صاف می کنید کمر نیز خود به خود صاف می شود. کمربند پهن یا شلوار فاق بلند باعث می شود ماهیچه های شکم در وضعیت مناسبی قرار بگیرند.

 

 

رفع قوز کمر با حالت خاص نشستن

رفع قوز کمر با حالت خاص نشستن

لبه صندلی بنشینید. یکی از پاها را زیر صندلی خم کنید و پای دیگر را بکشید. این حالت نشستن به شما کمک می کند صاف بنشینید. این تمرین را بعد از هر تمرین دیگری انجام دهید.

 

 

رفع قوز کمر با وزنه روی کمر

رفع قوز کمر با وزنه روی کمر

زمانی که پشت کامپیوتر نشسته اید به پشتتان چیزی را آویزان کنید تا شما را به عقب بکشید و باعث شود کمر را صاف نگه دارید. برای این کار چوب لباسی بهترین وسیله است.

 

رفع قوز کمر با وزنه روی سینه

رفع قوز کمر با وزنه روی سینه

زمانی که کار خانه انجام می دهید یک عدد کوله پشتی سنگین به جلو آویزان کنید. بدن برای مبارزه با وزن کوله پشتی خودش را به عقب می کشد و شانه ها را صاف نگه می دارد.
این تمرین ها در مدت زمان خیلی کوتاه نتیجه می دهد. برای به نتیجه رسیدن این تمرین ها را مرتب انجام دهید و تمرین های دیگری هم که بلد هستید به آن ها اضافه کنید.

 

back11.jpg

یک نکته مهم :

حالت نشستن و ایستادن نه تنها روی ماهیچه ها بلکه روی فرم دندان ها هم تاثیر می گذارد. ورزش نمی تواند مشکل دندان ها را رفع کند حتما باید برای حل مشکل به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir