بدترین های رژیم لاغری برای کاهش وزن!!
رژیم های لاغری بسیاری برای لاغر شدن و کاهش وزن وجود دارد که می تواند شما را بیمار و سلامتی تان را تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله 7 تا از بدترین رژیم های لاغری را به شما معرفی می کنیم.

7 رژیم لاغری خطرناک برای لاغر شدن

در این رژیم فرد به جای غذا در هر وعده، گلوله‌های پنبه را می‌بلعد زیرا ماده بسیار کم‌کالری‌ای است که معده را پر و گرسنگی را برطرف می‌کند! برای اینکه خوردن راحت‌تر انجام شود، گلوله‌های پنبه را در مایعی شیرین مثل آب پرتقال، نوشابه و... خیس می‌کنند. مسلما این روش برای سلامت خطرناک است زیرا در قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش انسداد ایجاد می‌کند و خطرات خفگی و همچنین سوء‌تغذیه را نیز در پی دارد.

بیشتر بدانید : لاغری و کاهش وزن در خانه با 4 وسیله ارزان قیمت!!

رژیم لاغری هواخواری

طرفداران رژیم هواخواری با انجام روش‌های تنفس درست در محیط باز سعی می‌کنند فقط از طریق نور و هوا تغذیه کنند. آنها تصور می‌کنند می‌توان از منابع تامین انرژی خوراکی‌های جامد و مایع چشم‌پوشی و معده را فقط با هوا پر کرد زیرا هر چه غذا بخوریم این نیاز دائم افزایش می‌یابد. این رژیم که خیلی ارزان است به قیمت زندگی فرد تمام می‌شود و تا به حال افراد زیادی به این دلیل جان خود را از دست داده‌اند. چنین اقداماتی معمولا در بعضی فرقه‌های مذهبی انجام می‌شود که توصیه می‌کنند از «قدرت عشق مقدس» ( هوا و نور) نیرو بگیرند. چنین ادعاهایی از لحاظ علمی دروغ است و جز تقلب و تخیل چیز دیگری نیست.

بیشتر بدانید : رژیم لاغری 7 روزه ای که 8 کیلو وزن تان را کم می کند

رژیم لاغری غذای کودک

بعضی از ستارگان سینما برای تناسب اندام از غذای کودک برای تغذیه استفاده می‌کنند. در این صورت روزانه 14 ظرف کوچک غذای کودک و تنها یک وعده غذای سبک و متعادل مصرف می‌شود. منظور از غذای کودک انواع پوره‌هاست که معمولا هم کودکان آنها را دوست ندارند. گرچه پوره‌ها از میوه، سبزی، گوشت و ماهی تهیه می‌شوند و غذای ناسالمی نیستند، اما بدن یک فرد بالغ با کودک متفاوت است و نیازهای تغذیه‌ای متفاوت و بیشتری دارد. از آنجا که این برنامه غذایی حاوی مقدار کمی پروتئین است، به جای چربی‌ها بیشتر ماهیچه‌ها تحلیل می‌روند و این خطر نیز وجود دارد که اواسط روز ضعف و خستگی ایجاد شود.

رژیم لاغری کرم کدو

روشی مشمئز کننده برای لاغری بلعیدن کرم کدو است تا تمام غذاهای مصرف شده فرد را در طول روز بخورد. برای این کار فرد قرص‌های حاوی تخم این کرم یا لارو آن را می‌بلعد تا در روده رشد کند. این روش برای سلامت بسیار خطرناک است و به‌رغم ممنوعیت، طرفداران زیادی در ایالات متحده آمریکا دارد زیرا می‌تواند زمینه‌ساز مرگ شود.

رژیم لاغری شانگری‌لا

این رژیم را یکی از استادان روان‌شناسی آمریکا رایج کرد. در این روش فرد باید 2 بار در روز بین وعده‌های غذایی، 1 تا 3 قاشق سوپ‌خوری شربت گلوکز یا 1 تا2 قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون کاملا تصفیه‌شده بخورد. با خوردن یک ماده مغذی و بدون مزه احساس گرسنگی کمتر می‌شود. مصرف این کالری‌های بدون مزه اشتها را تا حد زیادی در زمان غذا کاهش می‌دهد و به نظر می‌رسد می‌توان با القای این تصور که وزن ایده‌آل است به‌راحتی لاغر شد، اما چرا باید از این روش صرف‌نظر کرد؟ و این روش با انتقادهای زیادی روبرو است؟ زیرا تاثیر بسیار کمی بر متابولیسم یا توانایی کاهش وزن دارد.

 

رژیم لاغری کوکی

تصور نمی‌کنید بتوانید در دوران رژیم با خیال راحت کوکی میل کنید! همان خوراکی خوشمزه‌ای که از آرد، برنج و جو دوسر تهیه می‌شود، مورد تایید این رژیم است. البته نه به هر مقدار که دوست دارید؛ تا زمان کاهش وزن فقط روزانه 6 کوکی کنار یک شام مناسب. این روش نیز از نظر متخصصان مورد تایید نیست زیرا کاهش وزن باید به آرامی انجام گیرد و خوردن هر روز این نوع شیرینی می‌تواند باعث بی‌انگیزگی و شکست رژیم شود.

 رژیم لاغری نیم‌تنه

این روش مورد علاقه خانم‌هایی است که دوست دارند به سرعت اندازه پهلوها و دور سینه‌هایشان را کاهش دهند. با پوشیدن نیم‌تنه محکم شکم فشرده شده و مانع از غذاخوردن زیاد می‌شود و احساس سیری خیلی سریع‌تری ایجاد می‌کند. همچنین در این حالت تعریق افزایش می‌یابد که در کاهش وزن تاثیرگذار خواهد بود. گرچه بعضی از خانم‌ها به این ترتیب توانسته‌اند به اندازه ایده‌آل خود برسند، اما این روش علاوه بر اینکه حالت شکنجه دارد، بسیار خطرناک است. در واقع، فشرده کردن شکم برای مدت طولانی می‌تواند باعث سستی بافت‌های شکمی و آتروفی عضلات شود. برای کاهش اندازه دور کمر و پهلوها کافی است در مصرف قند و چربی افراط نکنید زیرا این ترکیبات بیشتر در این قسمت‌های بدن جمع می‌شوند.


بیشتر بدانید : رژیم لاغری جنرال موتورز 2017، در یک هفته 8 کیلو وزن کم کنید!!

بیشتر بدانید : لاغری با سرکه سیب، طرز تهیه یک معجون خانگی و موثر

بیشتر بدانید : یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری برای کاهش وزن 8 کیلویی


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamat.ir