کالری سوزی 8 ورزش زیر از همه بیشتر است
برای لاغر شدن باید به دنبال ورزش هایی باشید که بیشترین کالری سوزی را دارند. در این مقاله به شما ورزش هایی را معرفی می کنیم که بیشترین کالری سوزی را دارند.

8 ورزشی که بیشترین کالری سوزی را دارند

دلایل زیادی برای ورزش کردن وجود دارد اما افراد زیادی برای سوزاندن کالری و کاهش وزن ورزش می‌کنند. برای این که با ورزش کالری بسوزانیم وزن کم کنیم باید ورزش را انتخاب کنیم که از آن لذت می‌بریم. برخی از ورزش‌ها هستند که می‌توان آنها را روزانه انجام داد و کالری سوزی بالایی دارند. ابتدا این مساله را نیز باید در نظر داشت که ورزش به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود و باید رژیم غذایی نیز متناسب باشد. ورزش‌هایی که کالری سوزی بالایی دارند، عبارتند از:

 

اسکیت

اسکیت به صورت متوسط در هر ساعت باعث سوزاند 683 کالری می‌شود. این میزان کالری سوزی برای افرادی است که به صورت تفریحی و غیر حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهد.

 

بسکتبال

با ورزش بسکتبال به صورت متوسط در هر ساعت 728 کالری سوزانده می‌شود این میزان کالری سوزی برای افرادی است که حدود 100 کیلوگرم وزن دارد. فردی که 80 کیلوگرم است حدود 584 کالری در هر ساعت می سوزاند.

 

تنیس

فردی که 80 کیلوگرم وزن دارد با انجام هر ساعت تنیس 584 کالری می‌سوزاند این رقم برای هر فردی 100 کیلوگرم است، 728 کالری است.

 

دویدن

در صورتی که فردی با وزن 80 کیلوگرم با سرعت پنج مایل بر ساعت بدود در هر ساعت 606 کالری می‌سوزاند. دویدن یکی از بهترین‌ روش‌ها برای ورزش کردن بیشتر عضلات بدن است.

 

دویدن بر روی پله

برای افراد 80 کیلوگرمی در هر ساعت دویدن بر روی پله 657 کالری سوزانده می‌شود. این میزان در فردی 100 کیلوگرمی، 819 کالری است.

 

شنا

شنا کردن با شدت نسبتا زیاد در هر ساعت باعث سوزاندن 715 تا 892 کالری می‌شود.

 

تکواندو

یک فرد 80 کیلوگرمی با هر ساعت تکواندو 752 کالری می‌سوزاند. این رقم برای فردی که 100 کیلوگرم وزن دارد، 937 کالری است. ورزش‌هایی همچون موی تای، کاراته و جوجیتسو نیز همین میزان کالری سوزی دارند.

 

طناب زدن

طناب زدن در هر ساعت 861 تا 1074 کالری می‌سوزاند. این ورزش از جمله روش‌های ساده و کم هزینه‌ای است که کالری سوزی بالایی دارد.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : isna.ir