جلوگیری از افزایش وزن با 9 پیشنهاد خوراکی!!
9 گزینه آسان و مفید غذایی برای جلوگیری از افزایش وزن و تقویت انرژی در تمام طول روز پیشنهاد شده است، این غذاها عبارتند از :

جلوگیری از چاقی و افزایش وزن با خوراکی ها

این چالش همیشه وجود دارد که در عین حال که به حفظ وزن در محدوده سالم اهمیت می دهیم، بتوانیم سطح انرژی روزانه را نیز با انتخاب های غذایی سالم بالا ببریم. هرچند با افزایش سن، این انرژی در هر حال کاهش خواهد یافت اما راه‌ هایی وجود دارد که بتوان روند این کاهش را کند کرد.

بسیاری از ما برای به دست آوردن انرژی در طول روز مواد غذایی مانند کافئین، شکر، و دیگر گزینه های ناسالم را انتخاب می کنیم، که اگرچه به طور کاذب و به سرعت سطح انرژی را افزایش می دهند اما به همان سرعت، منجر به تخلیه آن نیز می شوند. با این حال ۹ گزینه آسان و مفید غذایی برای جلوگیری از افزایش وزن و تقویت انرژی در تمام طول روز پیشنهاد شده است:

  بیشتر بدانید : جلوگیری از چاقی با 7 روش ساده!!


جلوگیری از چاقی و افزایش وزن با بادام

سرشار از منیزیم و ویتامین ب برای تبدیل مواد غذایی به انرژی است. تحقیقات نشان داده اند که منیزیم در متابولیسم انرژی نقش مهمی دارد و سطح پایین آن منجر به فقدان انرژی بخصوص در هنگام ورزش می شود. همچنین سطوح ناکافی ویتامین ب منجر به خستگی و تحریک پذیری خواهد شد.

 

جلوگیری از چاقی و افزایش وزن با پاپ کورن

یک میان وعده مناسب سرشار از کربوهیدرات های پیچیده و فیبر است و بسیار کم کالری محسوب می شود. مصرف پاپ کورن از افت قند خون ناگهانی جلوگیری می کند و انتخاب سالمی برای افزایش سطح انرژی روزانه است.

 

جلوگیری از چاقی و افزایش وزن با کره بادام زمینی

سرشار از چربی های مفید و پروتئین است. فیبر موجود در آن نیز منجر به کاهش احساس گرسنگی و حفظ قند خون در محدوده سالم می شود.

 

جلوگیری از چاقی و افزایش وزن با ماهی قزل آلا

سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ برای کاهش افسردگی و افزایش خلق و خوی است. چربی های سالم موجود در این ماهی انتخابی هوشمندانه برای سلامت قلب نیز محسوب می شوند زیرا فشار خون و کلسترول را کاهش می دهند. علاوه بر این پروتئین بالای این نوع ماهی باعث احساس سیری شده و شادابی و انرژی روزانه را تامین می کند.

 

جلوگیری از چاقی و افزایش وزن با موز

سرشار از فیبر، پتاسیم، ویتامین ب ۶ برای افزیاش انرژی و حفظ عملکرد و استقامت عضلات است. موز را به عنوان یک میان وعده در بعد از ظهر همراه با شیر کم چرب یا یک لیوان ماست میل کنید تا فیبر و پروتئین کافی را برای احیای انرژی به بدن تان برسانید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 2 راه عالی برای پیشگیری از چاقی در خانم ها

 

جلوگیری از چاقی و افزایش وزن با کلم بروکلی

سرشار از اسیدهای آمینه ای به نام تیروزین و آنتی اکسیدان ها به همراه فیبر است که سطح قند خون را پایدار نگه می دارد و به افزایش سطح انرژی روزانه کمک می کند.

 

جلوگیری از چاقی و افزایش وزن با غلات سبوس دار

کربوهیدرات ها در سوخت و ساز بدن نقش دارند ضمن این که گلوکز تولید شده از شکستن ترکیبات کربوهیدراتی، پس از ورود به جریان خون، در اختیار بافت ها و سلول های بدن قرار می گیرد. در این میان کربوهیدرات های پیچیده موجود در غلات سبوس دار و نان کامل، فرایند هضمشان طولانی تر است و سطح انرژی را پایدارتر نگه می دارند. کربوهیدرات های فراوری شده مانند نان سفید منجر به انفجار سریع انرژی و افت سریع آن می شوند.

 

جلوگیری از چاقی و افزایش وزن با ماست

اضافه کردن پروتئین به کربوهیدرات ضروری است و سطح انرژی را پایدارتر نگه می دارد. ماست یونانی در هر فنجان ماست سنتی حاوی ۵ گرم پروتئین است. ماست منبع عالی برای داشتن یک صبحانه مقوی است. البته دقت کنید چون برخی از انواع ماست حاوی قند اضافه شده هستند.

 

جلگیری از چاقی و افزایش وزن با آب

راحت ترین گزینه برای حفظ ذخیره انرژی است. چون حتی کم آبی خفیف در بدن منجر به افت انرژی می شود. شما باید روزانه حداقل ۸ اونس مایعات بدون افزودنی های شیرین کننده دریافت کنید. نوشیدنی های کافئین دار، مانند قهوه، چای یا نوشابه، نمی توانند کم آبی بدن را در طول روز جبران کنند.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : آوای سلامت