حفط تناسب اندام با خوردن چند میوه خوشمزه
 در این مطلب میوه هایی که برای کاهش وزن و تناسب اندام به شما می توانند کمک کنند را معرفی می کنیم.

میوه هایی برای حفظ تناسب اندام

بسیاری  از افراد چاق برای کاهش وزن و تناسب اندام به نخوردن و رژیم غذایی سنگین روی می آورند و بعد از مدتی از این کار خسته شده و رژیم را رها کرده و مجدداً چاف می شوند. برخی دیگر نیز به قرص های ماهواره ای روی آورده و دچار انواع مرض های بی درمان می شوند. از این رو در این مطلب میوه هایی که برای کاهش وزن و تناسب اندام به شما می توانند کمک کنند را معرفی می کنیم.

حفظ تناسب اندام با گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای است که از برخی فواید سلامت قابل توجه بهره می برد.گریپ فروت میوه ای احیاکننده و خوشمزه است که از محتوای ویتامین C، یک نوع آنتی اکسیدان، بالایی سود می برد.
گریپ فروت سرشار از ویتامین C، فیبر و آب است و برای افرادی که در تلاش برای کاهش وزن هستند، گزینه ای ایده آل محسوب می شود. ویتامین C موجود در گریپ فروت عملکرد سیستم سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و همچنین سوخت و ساز چربی را تنظیم می کند و از این رو، به چربی سوزی کمک می کند.
محتوای فیبر و آب گریپ فروت نیز به کاهش دردهای گرسنگی کمک می کنند. پس در رژیم برای کاهش وزن خود نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت یا خوردن نیمی از یک میوه گریپ فروت پیش از وعده های غذایی را فراموش نکنید.
افراد گرم مزاجی که دارای وزن و چربی بالا یا مشکلاتی همچون سنگ کلیه، کبد چرب و غلظت خون هستند، مصرف این میوه به آن ها توصیه می شود، زیرا هم باعث پاکسازی مواد زاید از طریق سیستم ادراری شده و هم باعث لاغر شدن آن ها می شود.
در طول قرن ها از این میوه پرخاصیت برای کاهش وزن و درمان انواع بیماری ها استفاده شده است. درعصاره این میوه انواع مواد مفید از جمله آنتی اکسیدان های بسیار قوی وجود دارد که خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند باعث کاهش تمایل به خوردن مواد غذایی و لاغری شود.

حفظ تناسب اندام با لیمو ترش

پزشکان متخصص چاقی معتقدند چاق ها برای کاهش وزن اگر هرروز صبح آب یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزند و میل کنند زودتر لاغر می شوند. همچنین خوردن این شربت صبحگاهی موجب می شود شما تا آخر روز نشاط و سرزندگی داشته باشید. همچنین شربت آب لیمو چشم ها را درخشان و پوست را با طراوت می کند.
کسانی که می خواهند خود را لاغر کنند اگر صبح ناشتا آب لیمو ترش را با یک لیوان آب مخلوط کنند و مقدار کمی عسل به آن اضافه نمایند و آنرا بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و بدین ترتیب از شر چربیهای اضافی راحت خواهند شد.

حفظ تناسب اندام با خیار

خیار کم کالری و در عین حال سرشار از آب است. برای همین هم برای کاهش وزن بسیار مفید است. میزان بالای آب و فیبرهای غذایی موجود در خیار باعث می شود که بدنتان از شر سموم موجود در سیستم گوارشی خلاص شود و هضم غذا هم با راحتی بیشتری صورت بگیرد.
اگر دچار یبوست هستید توصیه می کنیم که هر روز خیار میل کنید. به خاطر این که مصرف منظم خیار یک درمان طبیعی برای یبوست محسوب می شود.

حفظ تناسب اندام با بادمجان

یک خبر خوش برای افرادی که اضافه وزن دارند این است که می توانند از بادمجان برای کاهش وزن استفاده کنند؛ البته بادمجان بدون چربی و سرخ نشده. فیبر موجود در بادمجان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در کنترل وزن است.
درواقع نقش بامجان این است که سبب احساس سیری و کاهش اشتها شده و باعث می شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. در نتیجه کالری دریافتی بدن تان کاهش می یابد. نکته مهم دیگر این است که بادمجان کالری کمی دارد و همین موضوع سبب می شود که بتوانید به عنوان یک جزء اصلی در رژیم های کاهش وزن از آن استفاده کنید.

حفظ تناسب اندام با کرفس

آب کرفس گرایش های شما به مواد قندی را کنترل می کند و میل تان را به شیرینیجات کاهش می دهد، به همین خاطر پس از مدت زمانی متوجه می شوید که دیگر مثل سابق شیرینی و غذاهای چرب و سنگین میل نمی کنید و همین موضوع باعث لاغر شدن شما می شود. کافی است با حذف نوشابه از برنامه غذایی تان، آب کرفس را با غذای تان همراه کنید؛ علاوه بر بهره مندی از دیگر خواص این گیاه مفید پس از مدتی متوجه کاهش وزن‏تان هم خواهید شد.
این سبزی کالری نسبتا پایینی دارد اما در عین حال دارای فیبر زیادی است به همین خاطر اشتهای شما را میان وعده های غذایی کنترل می کند. همچنین کرفس دارای مقدار قابل توجهی کلسیم است که خاصیت چربی سوزی دارد.
از این به بعد علاوه بر نوشیدن آب این گیاه، در سالاد های خود کرفس خام مصرف کنید تا سالم و لاغر بمانید. بسیاری نگران به هم ریختن معده و دردهای شکمی پس از مصرف سبزیجات هستند، اما کرفس به هضم غذا کمک می کند و هیچ یک از این عوارض را برای شما به همراه نمی آورد. پس هر چه می خواهید کرفس میل کنید شما با خوردن آن نه تنها چاق نمی شوید بلکه دور کمرتان باریک تر از قبل خواهد شد.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seeorgh.com/lifestyle
منبع : redmag.ir