لاغری با کارهای خانه واقعا صحت دارد؟
لاغری چیزی است که همه افرادی که اضافه وزن دارند به دنبال آن هستند. یکی از روشهای لاغری که به تازگی از آن نام برده می شود، لاغری با کارهای خانه است.

آیا کارهای خانه واقعا لاغر مان می کند؟

محققان به تازگی راز فعالیت های خانه داری خانم ها و ارتباط آن با چاقی و لاغری آن ها را کشف کرده اند. کارشناسان دانشگاه هاروارد در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافته اند انجام ورزش‌ از جمله دویدن که سبب تحرک بدن و بالا رفتن جریان خون می‌شود، در افزایش کیفیت زندگی زنان نقش موثری دارد.
این یافته‌ها با مطالعه چندین ساله بین بیش از ۱۷ هزار زن در رده سنی ۷۰ سال که به فعالیت ورزشی می‌پرداختند، به دست آمده است. بسیاری از افراد گمان می‌کنند انجام کار‌های روزمره مانند تمیز کردن خانه یا رفتن به خرید نوعی ورزش است و به فعالیت فیزیکی بیشتری نیاز نیست، اما کارشناسان اعلام کرده‌اند که این کار‌ها سبب بالا رفتن ضربان قلب نمی‌شود و اثر چندانی بر حفظ سلامت ندارد و نمی‌تواند جایگزین ورزش باشد.
محققان همچنین دریافته اند انجام فعالیت‌ های فیزیکی و ورزش می‌تواند بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از بروز مرگ زودرس دربانوان سالمند جلوگیری کند و امید به زندگی در آن‌ها را افزایش دهد.
بر این اساس به بانوان میان سال و سالمند توصیه می‌شود در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه را به انجام ورزش اختصاص دهند؛ به ویژه ورزش‌هایی که سبب بالا رفتن ضربان قلب و تعریق در آن‌ها شود.
با این شرط که منع پزشکی نداشته باشند و تحت نظر متخصص به انجام ورزش بپردازند.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : yjc.ir