کالری سوزی با کدام ورزش ها بهتر است؟
این حرکات ورزشی ممکن است نیاز به زمان کمتری داشته باشند اما در کل کالری بیشتری می سوزانند و برای افرادی که وقت زیادی برای ورزش کردن ندارند و تمایل دارند با چند حرکت ورزشی کالری زیادی بسوزانند و وزن کم کنند بسیار مناسب است .

کالری سوزی با ورزش کردن

اینکه ورزش کردن باعث می شود مقدار زیادی کالری بسوزانید امری ثابت شده و غیر قابل انکار است . در میان ورزش هایی که باعث کالری سوزی می شوند برخی حرکات ورزشی انرژی بیشتر از شما گرفته و کالری بیشتری مصرف می کنند .

بیشتر بدانید : کالری سوزی بیشتر برای کاهش وزن با 3 تغییر ساده!!

با دویدن میتوانید ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری بسوزانید

کالری سوزی با دویدن

دویدن درست به طوری که عرق کنید و ضربان قلبتان بالا رود باعث میشود در یک ساعت ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری بسوزانید و این میزان کالری سوزی برای اشخاصی که اضافه وزن داشته و تمایل دارند کالری بسوزانند و چربی های بدنشان را آب کنند بسیار مناسب است .

با بوکس میتوانید ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ کالری بسوزانید

کالری سوزی با ورزش بوکس 

بوکس ورزشی است که انرژی زیادی مصرف می کند و جزو ورزش های سنگین محسوب میشود . البته این ورزش را در منزل یا پارکینگ خانه تان هم میتوانید انجام دهید . یک ساعت بوکس کارکردن چیزی در حدو ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ کالری انرژی میسوزاند .

با شنا در یک ساعت ۸۰۰ کالری میسوزانید

کالری سوزی با شنا کردن

شنا ورزش بسیار مفرح و لذت بخشی است. شنا علاوه بر اینکه باعث خوش فرم شدن اندام ها می شود به میزان زیادی هم کالری می سوزاند . با یک ساعت شنا شما میتوانید ۸۰۰ کالری انرژی بسوزانید و به میزان زیادی وزن کم کنید .

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کالری سوزی را با این روشها بالا ببرید

دوچرخه سواری ورزشی برای کالری سوزی

کالری سوزی با دوچرخه سواری

دوچرخه سواری و پدال زدن باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن و متابولیسم می شود و هر چه بیشتر و سخت تر پدال بزنید کالری بیشتری هم می سوزانید. یک ساعت پدال زدن معمولی ۵۰۰ کالری انرژی میسوزاند و همین ساعت پدال زدن تند و سریع ۱۰۰۰ کالری انرژی نیاز دارد .

طناب زدن ورزش دوران کودکی کالری زیادی میسوزاند

کالری سوزی با طناب زدن

طناب زدن و پریدن از روی زمین در یک ساعت ۸۰۰ کالری انرژی نیاز دارد و علاوه بر ان به خصوص باعث چربی سوزی در ناحیه شکن و پهلو میشود و به شدت این نواحی را فعال کرده و تحت تاثیر قرار میدهد .

چند ورزش را در منزل به صورت ترکیبی انجام دهید

کالری سوزی با ورزش در خانه 

اگر فرصت باشگاه رفتن یا دویدن در فضای ازاد را ندارید یک راه دیگر هم برای کالری سوزی وجود دارد . می توانید چند حرکت ورزشی که کالری زیادی میسوزاند را به صورت ترکیبی در منزل انجام دهید . مثلا با طناب زدن شروع کنید و ده دقیقه سریع طناب بزنید و بعد حرکت شنا انجام دهید و سعی کنید پنج دقیقه شنا بروید یعد یک دقیقه استراحت کنید و بعد دوباره ده دقیقه بوکس کار کنید و دوباره یک دقیقه استراحت کرده و اینار ده دقیقه با سرعت زیاد درجا بزنید این حرکات مجموعا باعث میشوند کالری زیادی بسوزانید و چربی زیادی از بدنتان اب شود .

اگر می خواهید بیشتر بدانید : روشهای کالری سوزی بیشتر در پیاده روی برای کاهش وزن

در خانه برای خودتان حرکات موزون انجام دهید و برقصید

کالری سوزی با رقصیدن

رقصیدن همه اندام ها و عضلات شما را درگیر می کند و اگر به طور پیوسته و بدون توقف برقصید می توانید در مدت یک ساعت ۵۰۰ کالری انرژی بسوزانید . رقصیدن علاوه بر اینکه روحیه بهتری به شما می دهد و سرحال میشوید باعث لاغری و چربی سوزی و خوش فرم شدن بدن هم میشود .
جمعه ها کوهنوردی کنید

کالری سوزی با کوهنوردی 

اگر میخواهید کالری زیادی بسوزانید و وزن کم کنید ضمن اینکه از هوای فرح بخش و زندگی دهنده کوهستان هم بهره ببرید بهتر است برنامه کوه رفتن صبح جمعه ها ردیف کرده و به دل کوه بزنید . کوه نوردی در یک ساعت حدودا ۹۰۰ کالری انرژی میسوزاند و در کنار آن در تقویت روحیه و تمدد اعصاب بسیار مناسب است .

با هولاپ یا حلقه گرداندن به سبک هنرپیشه ها کالری بسوزانید

کالری سوزی با هولاپ

حلقه های گردی که در دوران بچگی با انها بازی میکردیم و دور کمر میچرخاندیم در مدت ۳۰ دقیقه ۳۰۰کالری انرژی میسوزانند . هنرپیشه ها برای باریک کردن کمر خود و سوزاندن چربی ها کمر و پهلو هولاپ میزنند . شما هم میتوانید از این شیوه استفاده کنید .
به طور کلی ورزش هایی که ضربان قلب شما را بالا ببرد و عرق کنید کالری زیادی هم خواهید سوزاند . سوزاندن کالری چندان هم سخت نیست و فقط کافی است یک ساعت و یا کمتر در روز برای ورزش کردن وقت بگذارید و تمریناتی را انتخاب کنید که در یک ساعت بیشترین کالری را میسوزانند . گاهی یک ساعت تمرین درست و موثر معادل دو یا سه ساعت تمرینات سبک و عادی بوده و تاثیر خیلی بیشتری خواهد داشت .

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : luxbeauty.ir