بهترین روش برای لاغری و تناسب اندام چیست؟
 برای لاغری و رسیدن به اندامی متناسب همه افرادی که اضافه وزن دارند کارهای سخت بسیاری انجام می دهند. اما در این مقاله به شما بهترین و مهم ترین روش های لاغری را معرفی می کنیم.

بهترین و مهم ترین روش های لاغری

نوشیدن یک لیوان آب آن‌ هم قبل از خوردن یک وعده غذایی می‌تواند در مصرف کالری کمتر بسیار موثر باشد. بعضی اوقات احساس تشنگی با گرسنگی اشتباه تصور می‌شود. بنابراین اگر قبل از غذا خوردن آب بنوشید احساس گرسنگی کمتری می‌کنید و در نتیجه کمتر هم می‌خورید. معمولا مصرف انواع چای‌های گیاهی ( بدون شکر) و آب‌های طعم‌دار شده از جمله گزینه‌های مناسب برای بیشتر مصرف کردن مایعات به ویژه آب هستند. با این مقدمه، در ادامه به بهترین و مهم‌ترین راه‌های لاغری آشنا می‌شویم.

برای لاغری در خوردن اسنک‌های شبانه زیاده‌ روی نکنید

درست بعد از خوردن شام است که معمولا بدون فکر و از سر افراط چیزی می‌خوریم. جلوی تلویزیون می‌نشینیم و بی‌توجه به مقدار کالری که مصرف می‌کنیم، فقط می‌خوریم. سعی کنید خوردن اسنک‌های بعد از شام را برای خود ممنوع کنید و یا از اسنک‌هایی استفاده کنید که کم کالری باشند. مثل: نصف فنجان بستنی کم چرب و یا خوردن مقداری شیرینی که تنها ۱۰۰ کالری داشته باشد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لاغری

برای لاغری در طول روز میان وعده بخورید

احتمالا برای‌تان سخت خواهد بود هنگامی که احساس گرسنگی می‌کنید هیچ چیزی نخورید. بیشتر افرادی که در طول روز ۴ تا ۵ وعده غذایی کوچک یا همان میان وعده، مصرف می‌کنند کمتر احساس گرسنگی می‌کنند و می‌توانند خیلی راحت‌تر وزن خود را کنترل کنند. کافی‌است میزان غذایی را که روزانه مصرف می‌کنید به وعده‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و در ساعات مختلف روز آن‌ها را بخورید. سعی کنید وعده شام‌تان را هم زودتر بخورید. خوردن غذا در ساعات پایانی شب و قبل از رفتن به تخت‌خواب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

برای لاغری در هر وعده غذایی پروتئین مصرف کنید

ممکن است زمانی که پروتئین مصرف می‌کنید احساس رضایت بیشتری در مقایسه با خوردن کربوهیدرات‌ها داشته باشید. علاوه بر این خوردن پروتئین باعث می‌شود شما مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. پروتئین‌ها مامور حفظ و نگهداری عضلات بدن هم هستند. پس مصرف پروتئین‌های سالم مثل: گوشت، غذاهای دریایی، سفیده تخم‌مرغ، گیاه سویا، دانه‌های روغنی، حبوبات و ماست‌های کم چرب را در دستور غذایی خود قرار دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری 7 روزه ای که 8 کیلو وزن تان را کم می کند

برای لاغری از ادویه‌ها کمک بگیرید

طعم‌دار کردن غذاها می‌تواند احساس سیری و خرسندی در شما ایجاد کند. غذاهای پرادویه موجب کمتر غذا خوردن شما شود. ادویه‌ها و فلفل‌ها چاشنی غذا هستند و کم کالری، پس می‌توانید به جای استفاده از چربی‌ها برای طعم‌دار کردن غذا از آن‌‌ها استفاده کنید.

برای لاغری همیشه صبحانه بخورید

حذف وعده صبحانه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد، صبحانه نخوردن باعث می‌شود سخت‌تر وزن کم کنیم. دلیلش هم این است که وقتی صبحانه نمی‌خوریم در طول روز بیشتر احساس گرسنگی می‌کنیم و در نتیجه بیشتر هم غذا می‌خوریم. خوردن صبحانه‌ای سالم سرشار از فیبر مثل: میوه‌ها، خوراکی‌هایی که از غلات تهیه شده‌اند و با شیر به ‌عنوان صبحانه مصرف می‌شوند و یا شیر و لبنیات کم‌چرب از بهترین گزینه‌ها هستند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لاغری با 13 روش پانزده دقیقه ای!!

برای لاغری به مرور وزن کم کنید

واقع‌ بینانه آن است که هفته‌ای تقریبا ۵۰۰ تا ۹۰۰ گرم وزن کم کنید. همان‌طور که زمان می‌برد تا دچار اضافه وزن شوید، کاهش وزن هم نیازمند زمان کافی است. پس منتظر نتیجه یک شبه نباشید. توقع بیش از حد داشتن می‌تواند موجب بی‌انگیزگی و مایوس شدن برای ادامه راه شود. نتیجه مفید از زمانی شروع می‌شود که تنها ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن‌تان کم شود. فقط یک‌بار در هفته خودتان را وزن کنید اگر انتظار دارید با بیشتر وزن کردن، بیشتر هم لاغر شوید اشتباه می‌کنید. هر روز خود را وزن نکنید! این نوسانات و تغییرات سطحی می‌تواند باعث نا‌امیدی و دلسردی شما شود. تنها یکبار در هفته و در یک زمان معینِ روز خود را وزن کنید، برای هربار وزن کردن از یک لباس یکسان و یک ترازوی ثابت استفاده کنید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com