کم خوری و لاغری با 9 ترفند ساده
چگونه بدون احساس گرسنگی کمتر غذا بخوریم؟ این سوالی است که در ذهن تمام کسانی که به دنبال روشهای کاهش وزن هستند به وجود می آید. در این مقاله ترفندهایی را برای کم خوری به شما معرفی می کنیم.

ترفندهای کم خوری برای لاغر شدن

چگونه بدون آنکه دائما احساس گرسنگی کنید، کمتر بخورید و لاغر شوید؟ در اینجا چند ترفند موثر براساس توصیه‌های متخصصین تغذیه و رژیم ارایه می‌کنیم.

بیشتر بدانید : لاغری با سرکه سیب، طرز تهیه یک معجون خانگی و موثر

برای کم خوری و لاغری در ظر‌ف‌های کوچک غذا بخورید

ظرف‌های کوچک را جایگزین ظرف‌های بزرگ کنید. به این ترتیب از نظر بصری احساس خواهید کرد که یک وعده غذایی کامل خورده‌اید، در حالی ‌که غذای کمی مصرف کرده‌اید. متاسفانه گاهی پیش می‌آید که یک بشقاب بزرگ غذا برای خودتان آماده می‌کنید و قبل از تمام شدن محتویات بشقاب احساس سیری می‌کنید، با این حال خود را وادار می‌کنید که بشقاب را تمام کنید. مزیت دیگر استفاده از ظرف کوچک این است که بعد از تمام کردن ظرف اول، براساس میل‌تان می‌توانید از دسر یا مزه‌ها میل کنید.

برای کم خوری و لاغری فقط موقعی که واقعا گرسنه هستید غذا بخورید

آیا این درست است که برای کاهش دریافت کالری، از خوردن یک وعده غذایی صرف‌نظر کنیم؟ قانون طلایی برای خوردن این است که به پیغام گرسنگی گوش بدهیم. بنابراین شما مجازید گاهی اوقات از یک وعده غذایی صرف نظر کنید، مثلا اگر آماده کردن صبحانه مشکل است یا فعلا میل ندارید آن را کمی دیرتر میل کنید ولی هیچگاه در حالی که گرسنه هستید، خود را مجبور به حذف یک وعده غذایی نکنید. متخصصین تغذیه اکیدا هشدار می‌دهند که اگر بدن را مدتی گرسنه نگه دارید،حتما در وعده غذایی بعدی با پرخوری و انباشته کردن، جبران خواهد کرد.
یک سوال مهم این است که از کجا بفهمید واقعا گرسنه هستید یا فقط یک هوس گذرا برای خوردن دارید. اگر بین دو وعده احساس گرسنگی کردید از خودتان بپرسید آیا یک میوه مثلا سیب میل دارید، اگر جواب بله باشد یعنی واقعا گرسنه هستید ولی اگر جواب نه باشد یعنی گرسنه نیستید و فقط یک هوس گذراست.

برای کم خوری و لاغری، بلافاصله بعد از وعده غذایی مسواک بزنید

با این کار، بعد از وعده غذایی، برای ریزه‌خواری کمتر وسوسه می‌شوید. کارکرد این روش نزد افراد مختلف متفاوت است. شما هم تلاش کنید متناسب با شرایط خودتان ترفندهایی پیدا کنید.

برای کم خوری و لاغری، دسر را برای بعدا کنار بگذارید

مجبور نیستید بلافاصله برای بعد از غذا دسر را میل کنید، آن را برای بعدا نگه دارید. به این ترتیب مدتی بعد، هنگامی که هوس ریزه‌خواری کردید، با آرامش دسر را میل کنید، مثلا موقع پخش آگهی های وسط فیلم بعد از شام. بعضی اوقات هم پیش می‌آید که بعدا فراموش می‌کنید دسر را میل کنید و این ثابت می‌کند که شما به آن نیاز نداشته‌اید.

اگر غذای اصلی هنوز آماده نیست، از پیش غذا ها میل کنید

وقتی بین پیش‌ غذا و غذای اصلی و دسر کمی فاصله زمانی باشد، به بدن اجازه می‌دهید که فرصت دریافت پیغام سیرشدن را داشته باشد و به این ترتیب کمتر می‌خورید. مثلا هنگامی که در حال آشپزی هستید، با خوردن میوه‌جات و سبزی‌ها یا مقداری سوپ گرم و یا مقداری نان خود را سرگرم کنید. به این ترتیب معده کمی پر می‌شود و جلوی میل شدید به خوردن غذای پرکالری گرفته می‌شود.

برای کم خوری و لاغری، به ‌جای سر میز، غذای‌تان را در آشپزخانه در بشقاب بریزید

این کار مانع از وسوسه شما برای ریختن دوباره غذا در بشقاب، سر میز و در نتیجه پرخوری می‌شود. همچنین وقتی غذای بشقاب تمام شد، به سرعت ظروف غذا را جمع کنید.

تا جای ممکن، مصرف غذاهای پرنمک و شیرین را کاهش دهید

خوراکی‌های نمکی و شیرین، باعث ایجاد علاقه به ادامه خوردن می‌شوند و با اینکه برای بدن مضر هستند، احساس سیری ایجاد نمی‌کنند. بنابراین خیلی سخت خواهد بود که فقط مقدار کمی بخورید و آنها را کنار بگذارید. ترفندهایی برای کمتر خوردن آنها هست، مثلا بادام زمینی دارای پوست و بی‌نمک را جایگزین بادام زمینی بوداده و شور نمایید. به آرامی پوست آن را جدا کرده و میل کنید، با این ترفند مقدار کمتری و در زمان بیشتری خواهید خورد و احساس گرسنگی شدید رفع خواهد شد.

برای کم خوری و لاغری با سرعت کم غذا بخورید

قدم اول این است که برای غذا خوردن به اندازه کافی وقت بگذارید، با آگاهی غذا بخورید و هر خوراکی را مزه‌مزه کنید، به این ترتیب لقمه‌های کمتر در زمان بیشتر خواهید خورد. با دقت به احساس ایجاد شده بعد از هر لقمه، بهتر می‌توانید متوجه احساس سیری شوید. غذا خوردن حین تماشای تلویزیون دریافت پیغام سیری را به تعویق می‌اندازد. مثلا فرض کنید یک ظرف بزرگ ذرت را هنگام تماشای فیلم به راحتی تمام می‌کنید، در حالی که بدون تماشای فیلم خوردن همانقدر ذرت کار راحتی نیست.

قبل از رفتن به سوپرمارکت، برای هفته بعد، لیست خرید داشته باشید

از قبل براساس برنامه غذایی هفته بعد، یک لیست دقیق برای خرید آماده کنید تا اضافه‌تر از نیاز خرید نکنید. با این کار دقیقا به مقداری که نیاز دارید خرید خواهید کرد و لازم نخواهد بود که باعجله فقط به این دلیل که زمان مجاز مصرف مواد غذایی رو به پایان است آنها را مصرف کنید. علاوه بر این ضمن حفظ تعادل در تغذیه به حفظ محتویات کیف پول‌تان هم کمک می‌شود.


بیشتر بدانید : لاغری با 5 ترکیب برتر در وعده صبحانه!!

بیشتر بدانید : فواید آب کرفس برای لاغری، آب کرفس واقعا لاغر مان می کند؟

بیشتر بدانید : برای لاغر شدن قبل از خواب چی بخوریم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه دربرابر ولع خوردن مقاومت کنیم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با تجربه کسانی که به راحتی لاغر شدند آشنا شوید!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رژیم لاغری 7 روزه ای که 8 کیلو وزن تان را کم می کند


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com