کالری سوزی این ورزش ها برای لاغری از همه بیشتر است
بهترین روش لاغری و کاهش وزن انجام دادن ورزش های کالری سوز است. در این مطلب انواعی از ورزش‌ها را به شما توصیه می‌کنیم که کمک‌تان می‌کنند کالری زیادی بسوزانید.

ورزش هایی که بیشترین کالری سوزی برای لاغری را دارند

اگر از شما بپرسند بهترین ورزش برای کالری سوزی چیست، احتمالا می‌گویید دویدن، اما اگر قرار باشد هر روز بدوید، خسته کننده خواهد شد. خوشبختانه ورزش‌های زیاد دیگری وجود دارند که می‌توانند کالری سوزی زیادی داشته باشند و بسیار مفرح‌تر از دویدن هم هستند. وقتی سعی در کاهش وزن دارید، بهترین راه حفظ انگیزه این است که روتین ورزشی‌تان جالب و جذاب باشد.
 

بیشتر بدانید : 25 روش برای سوزاندن 500 کالری در یک روز

طناب زدن

طناب زدن نسبت به دویدن، گروههای عضلانی بیشتری را به کار می‌گیرد و کمک می‌کند تعادل و هماهنگی‌تان را نیز بهبود بدهید. همچنین می‌توانید کالری بسیار زیادی بسوزانید. پریدن یکی از بهترین ورزش‌ها برای کالری سوزی است. اگر یک ساعت بپرید، حدود 750 کالری خواهید سوزاند. ضمنا اگر موسیقی هم گوش بدهید و از چند ترفند و تکنیک در پریدن‌های‌تان استفاده کنید، طناب زدن برای‌تان بسیار مفرح‌تر و متنوع‌تر هم خواهد شد.

دوچرخه سواری

شما می‌توانید با یک دوچرخه سواری و رکاب زدن، 1000 کالری بسوزانید و همزمان جاهای جدیدی را کشف کنید و چیزهای تازه‌ای ببینید. بیشتر شهرهای دنیا، مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری دارند و این یعنی امروزه دوچرخه سواری، انتخابی بسیار ایمن‌تر شده است.

کیک بوکسینگ

کیک بوکسینگ راهی عالی برای کالری سوزی فوری است و همچنین روشی ایده آل برای تخلیه‌ی خشم و درماندگی! اگر تا کنون کیک بوکسینگ را امتحان نکرده‌اید، بهتر است هر چه زودتر عضو یک باشگاه شوید و کمی کیک بوکسینگ یاد بگیرید. هم کالری زیادی می‌سوزانید و هم مهارتی جدید یاد می‌گیرید که مطمئنا در زندگی، اعتماد بنفس بیشتری به شما خواهد داد.

بتل روپ (battle rope)

تمرین با بتل روپ، ترکیبی از تمرینات مقاومتی و هوازی است، بنابراین شما هم کالری می‌سوزانید، هم عضلات خود را تون می‌کنید و هم قدرت بالاتنه‌تان را افزایش می‌دهید. می‌توانید با حرکات ساده‌ی بالا و پایین شروع کنید و سپس حرکات را کمی پیچیده‌تر کنید. تمرین با بتل روپ ممکن است کمی سخت باشد اما نتیجه‌ای که می‌گیرید شگفت انگیز است.

شنا

شنا کردن واقعا لذت بخش و مفرح است و شاید اصلا احساس نکنید ورزش می‌کنید! یک ساعت در استخر شنا کردن تقریبا 720 کالری می‌سوزاند. همچنین شنا کردن تمام عضلات شما را درگیر می‌کند، بنابراین کمک‌تان می‌کند متناسب‌تر به نظر برسید، بدون اینکه حتی عرق بریزید! شنا کردن بدون شک یکی از لذت بخش‌ترین راههای کاهش وزن است.

سیم کش پارویی

سیم کش پارویی

اگر به دستگاه سیم کش پارویی دسترسی داشته باشید می‌توانید چیزی حدود 150 کالری در نیم ساعت بسوزانید. سیم کش پارویی، فرم دیگری از ورزش است که عضلات‌تان را به خوبی تون می‌کند. همچنین نوع بسیار عالی ورزش برای تمرین دادن قلب و ریه‌هاست و حقیقتا می‌تواند تمام گروههای عضلانی بدن‌تان را به چالش بکشد.

ایروبیک

اصلا خجالت نکشید اگر هنوز تمام حرکات را بلد نیستید، چون به زودی تسلط پیدا می‌کنید و در یک جلسه‌ی یک ساعته خواهید توانست 680 کالری بسوزانید. در کلاس ایروبیک ثبت نام کنید و دوستان جدیدی پیدا کنید و همراه با ورزش کردن خوش بگذرانید. مطمئن باشید ایروبیک راهی بسیار ساده برای کاهش وزن است.

زومبا

زومبا، تقریبا همان ایروبیک است که با افزودن چند حرکت جدید و متفاوت پیشرفته‌تر شده و برگرفته از رقص آمریکای لاتین است. شما می‌توانید در هر جلسه زومبا تقریبا 500 کالری بسوزانید و ضمنا چند حرکت ماهرانه‌ی رقص را هم یاد بگیرید. یکی از جنبه‌های بسیار خوب زومبا این است که بیشتر احساس یک پارتی را به شما خواهد داد تا کلاس ورزش! اگر چندان ماهر نیستید نگران نباشید، شما قرار نیست بهترین باشید چون نیازی هم ندارید. در حال حاضر زومبا، رایج ترین فرم ورزش گروهی در دنیاست که هر کسی می‌تواند از آن لذت ببرد.

آشتانگا یوگا

آشتانگا یوگا

آشتانگا یوگا، سبک ژیمناستیکی یوگاست که هم کالری سوزی دارد و هم برای بدن سخت نیست. این سبک از یوگا شامل حرکاتی نرم و انعطافی از یک حرکت به حرکت بعدی است که گاهی به آن فلو یوگا (flow yoga) هم می‌گویند. آشتانگا یوگا تمرین هوازی بسیار خوبی نیز هست که می‌توانید در زمانی نسبت کوتاه، کالری بسوزانید.

تمرینات اینتروال

تمرینات متناوب با شدت بالا یا تمرینات اینتروال، راهی است برای نتیجه گیری بهتر از تمرین‌هایی که انجام می‌دهید. تمرینات اینتروال شامل طیفی از حرکات متفاوت، یکی بعد از دیگری و با سرعت بالا می‌شود. مثلا شما می‌توانید 10 بارفیکس انجام بدهید، سپس 10 دراز و نشست تند، بعد هم 10 اسکوات. تغییر دادن حرکات ورزشی در هر 30 ثانیه، رمز موثر بودن تمرینات اینتروال است. شما می‌توانید در یک جلسه‌ی 20 دقیقه‌ای تمرینات اینتروال، تقریبا 300 کالری بسوزانید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چربی سوزی زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس و پیلاتس، با کدام سریع تر لاغر می شویم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 ورزش کالری سوز که لاغرتان می کنند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 7 نوشیدنی چربی سوز عالی برای کاهش وزن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین ورزش برای لاغر شدن و چربی سوزی چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چربی سوزی این ورزش ها بیشتر از دویدن است!!



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل