چاقی شکم، علل و روش های از بین بردن چاقی شکم که باید بدانید
چاقی شکم یکی از مشکلاتی است که زیبایی و تناسب اندام شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر شما هم دچار چاقی شکم هستید به شما پیشنهاد می کنیم راه های درمان آن را بدانید.

روش های درمان چاقی شکم

داشتن چربی اضافه در ناحیه شکم، که چاقی شکمی نامیده می‌شود، فقط یک اشکال زیبایی و عدم تناسب‌اندام محسوب نمی‌شود، بلکه، برای سلامتی خطرناک است. اگر دچار چاقی شکمی هستید، حتما لازم است که از یک رژیم غذایی پرهیزی پیروی کنید.

بیشتر بدانید : بزرگ شدن شکم با 5 دلیلی که هرگز فکرش را نمی کردید!

خطرات چاقی شکمی

شکم یکی از نواحی بدن است که چربی راحت‌تر از بقیه بخش‌های بدن ذخیره می‌شود. دو نوع چاقی شکمی جدا از هم وجود دارد، از یک طرف، چربی زیر جلدی که چربی دقیقا زیر پوست تجمع می‌کند، دیگری، چاقی شکمی عمیق‌تر است که چربی زیر ماهیچه‌ها تجمع می‌کند و اندام‌های داخلی شکم را می‌پوشاند. هر دو نوع چاقی شکمی، برای سلامتی مضر است، مخصوصا نوع عمیق آن. نه تنها به ایجاد دیابت نوع دوم کمک می‌کند بلکه باعث بروز خطرات قلبی و عروقی و حتی سکته مغزی و فشار خون می‌شود.

برای مبارزه با انباشته شدن چربی و پر وزنی در ناحیه شکم چه کنیم؟

در صورت داشتن چاقی شکمی لازم است بعضی از عادات روزمره خود را تغییر دهید. مثلا تمرین‌های بدنی منظم روزانه، از جمله تمرین‌های مخصوص لاغری شکم و تمرین‌های مناسب قلب و عروق انجام دهید (مانند پیاده‌روی، دوچرخه، شنا و طناب زدن). با مصرف بیشتر آب و چای سبز آب‌رسانی بیشتر به بدن انجام دهید و تغذیه سالم‌تر داشته باشید.

کدام رژیم‌های لاغری، مناسب‌تر هستند؟

روغن‌های خوب مثل روغن ماهی، روغن گردو و روغن کلزا بیشتر مصرف شود و از چربی‌های اشباع‌شده مانند چربی داخل گوشت، سوسیس، کالباس و غذاهای آماده و شیرینی‌جات پرهیز کنید. از غلات حاوی قند ساده و میوه و سبزیجات که حاوی فیبر هستند در برنامه غذایی بیشتر استفاده کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علت اصلی چاقی شکم شما یکی از این دلایل ساده است!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جلوگیری از چاقی شکم و پهلو در زمستان با چند ترفند ساده!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جلوگیری از چاقی شکم با اضافه کردن 4 ماده غذایی به رژیم غذایی


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com