ورزشی موثر برای لاغر کردن بازوها
بازوهای بزرگ، شل، آویزان و ناخوشایند، حالتی پیچیده و ناموزون به بدن می‌دهند. ولی با تمرین‌های ورزشی مناسب، می‌توانید آنها را تقویت کنید و شکل مطلوبی به آنها بدهید و بدون رژیم آنها را لاغر کنید.

به چه دلیل، بازوها شل و آویزان می‌شوند؟

شل بودن بازوها یا محکم نبودن آنها که سندرم «دست خفاشی» هم نامیده می‌شود، بیشتر در خانم‌ها بعد از سنین چهل ‌سالگی دیده می‌شود. بالا رفتن سن و از بین رفتن کشش و انقباض عضلانی دلایل اصلی این ناهنجاری هستند ولی شما می‌توانید بدون رژیم غذایی بازوهایتان را تقویت کنید و به آنها استحکام بدهید. چگونه؟ با انجام تمرینات ورزشی که روی عضلات دو سر و سه سر تمرکز می‌کنند.

تمرین ورزشی برای لاغر کردن بازوها

عضله‌سازی در بازوها به‌طور موثری از شل شدن بازوها جلوگیری کرده و و به آنها استحکام می‌دهد. برای این منظور یک جفت دمبل برای خودتان تهیه کنید. اگر دمبل در دسترس ندارید، از یک جفت بطری آب نیم‌لیتری استفاده کنید. بطری‌های آب هم به اندازه دمبل، کارایی خواهند داشت. دمبل‌ها یا بطری‌های آب را در مشت بگیرید. توجه کنید که کف دست‌ها به سمت بالا باشد. پاها به اندازه عرض شانه‌ها یا کمی بیشتر فاصله داشته باشند. عضلات شکم را منقبض کنید تا شکم حالت قوسی نداشته باشد و از آسیب به کمر جلوگیری شود. سپس با خم کردن آرنج، دمبل‌ها را تا نزدیکی سرشانه‌ها به هم برسانید و همزمان عمل دم را انجام دهید. سپس همزمان با عمل بازدم دمبل‌ها را پایین بیاورد تا دست‌ها در راستای شانه قرار گیرند. این تمرین را هرروز حدود ۲۰ مرتبه انجام دهید. اگر تمرین را یک ماه ادامه دهید، متوجه خواهید شد که در بازوهای‌تان استحکام و انقباض ایجاد شده و دیگر اثری از سندرم "دست خفاشی" وجود ندارد.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com