مواد غذایی چربی سوز برای لاغری آسان و موثر!!
 خوردن چربی سوز یکی از روش ها برای لاغری و تناسب اندام است. در این مقاله قصد داریم 7 چربی سوز موثر برای لاغری را به شما معرفی کنیم.

مواد غذایی چربی سوز را بشناسید

 این روزها لاغری، دغدغه بیشتر خانم ها و آقایان است و برای لاغر شدن تقریبا هر روشی را امتحان می کنند حتی راه های سخت! نکته اول اینکه برای لاغر شدن باید صبحانه کامل را درست سر ساعت مشخص بخورید اما شام نخوردن باعث خواب راحت می شود.
 اگر سیر و بی اشتها هستید خودتان را به خوردن غذا مجبور نکنید. مصرف مواد غذایی سنگین و چرب، روند هضم غذا را به تاخیر می اندازد. به این ترتیب بدن برای مدت بیشتری پر از کالری باقی می ماند و نیازی به کالری و انرژی جدید نخواهد داشت.
البته برای لاغر بودن نیازی به خوردن صبحانه سنگین و پرکالری مانند ساندویچ گردو و پنیر نیست. در ضمن می توانید در طول روز، یک میان وعده مانند میوه، ماست یا بسته های بیسکویت میل کنید. این مطلب به ما می آموزد که چگونه با اضافه کردن یک سری از مواد به رژیم غذایی به راحتی کاهش وزن را تجربه کنیم.

شیر و ماست کم چرب و پنیر اولین چربی سوز برای لاغری

راز چربی سوزی این سه ماده، کلسیم موجود در آنهاست. ماست و شیر برای بدن بسیار مفید هستند و اگر می خواهید به نتیجه مطلوبی برسید بهتر است با بازنگری به 90 درصد مطالب روزنامه ها و مجلات مربوط به تغذیه از رابطه قوی بین کلسیم بالای جذب شده و بهبود ساخت ترکیبات مفید در بدن نهایت استفاده را ببرید.
 

جو دو سر دومین چربی سوز برای لاغری

راز موجود در جو، فیبر فراوان آن است. به جای استفاده از برنج، از خوردن جو دوسر همراه با شامتان لذت ببرید. این کار می تواند از ایجاد چربی در شکم جلوگیری کند.
 

چای سبز سومین چربی سوز برای لاغری

راز نهفته در آن ماده کاتچین است. براساس گفته های پروفسور کوین سی، کاتچین موجب افزایش متابولیسم و میزان سوزاندن چربی کبد می شود. برای به دست آوردن این امتیاز، چهار تا شش فنجان چای سبز کافئین دار در روز بنوشید و 180 دقیقه هر هفته ورزش کنید.
 

تخم مرغ چهارمین چربی سوز برای لاغری

راز موجود در تخم مرغ، پروتئین آن است. پروتئین از طریق راه های مختلفی موجب کاهش وزن می شود زیرا بدن تان انرژی و کالری بیشتری بریا شکستن غذاهای پروتئینی نسبت به دیگر غذاها مصرف می کند. پروتئین همچنین موجب می شود از طریق حجم ماهیچه ها کاهش وزن داشته باشید. به این ترتیب ماهیچه ها کالری بیشتری نسبت به چربی ها می سوزانند.
 براساس گفته های دولاندکی، محقق تغذیه شناسی، پروتئین ها بهتر از کربوهیدرات ها گرسنگی را تعدیل می کنند. کاهش میزان کربوهیدرات ها باعث می شود از پروتئین ها در مسیر کاهش وزن استفاده شود.
 

گردو و بادام پنجمین چربی سوز برای لاغری

راز بادام و گردو و چربی های مفید است که دارند. تحقیقات نشان دهنده مفید بودن آجیل ها به ازای میزان فیبر، پروتئین و چربی های مفید آنهاست. این مواد موجب افزایش میزان حساسیت بدن به انسولین می شود و به کاهش وزن کمک می کند. گردو یکی از بهترین مواد غذایی دارای اسیدهای چرب امگا 3 است و بادام ها دارای فواید زیادی ازجمله داشتن کلسیم و استخوان سازی هستند.
 

ماهی قزل آلا ششمین چربی سوز برای لاغری

راز لاغری آن امگا 3 فراوان است. خوردن چربی در هنگامی که سعی می کنید کاهش وزن داشته باشید به نظر دیوانگی است اما براساس تحقیقات مجله تغذیه انگلیس، مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی های دارای چربی مانند قزل آلا وجود دارند می تواند مانند چیزی باشد که دکتر به شما تجویز می کند. ایرن مونرو محقق دانشگاه نیوکاسل استرالیا می گوید اگرچه مکانیزم دقیق این مسیر ناشناخته است اما اسیدهای چرب امگا 3 موجب کاهش توده های چربی می شوند.
تحقیقات دیگر نشان می دهد دو ساعت بعد از خوردن ماهی های چرب و بعد از مصرف امگا 2 احساس گرسنگی کمتر و رضایت بیشتری خواهید داشت. بنابراین بهتر است که حداقل دوبار در هفته از ماهی های چرب مانند قزل آلا استفاده کنید.

سرکه هفتمین چربی سوز برای لاغری

راز آن در یک کلام، اسید است! محققان می گویند سرکه موجب به جریان انداختن ژن هایی می شود این ژن ها تولیدکننده آنزیم هایی هستند که چربی ها را در هم می شکنند. اگر علاقه مند به امتحان آن هستید، روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه بخورید. شاید رقیق کردن آن با نوشابه اجازه بدهد طعم بهتری را تجربه کنید.
 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 7 نوشیدنی چربی سوز عالی برای کاهش وزن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 8 ماده غذایی چربی سوز که صد در صد لاغرتان می کند!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این چربی سوز طبیعی لاغرتان می کند!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن با یک نوشیدنی چربی سوز خانگی



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : روزنامه هفت صبح