کوچک کردن شکم در کمترین زمان با 8 نکته!
کوچک کردن شکم یکی از سخت ترین کارها برای داشتن اندامی متناسب و زیبا است. در این مقاله به شما 8 نکته می گوییم که به شما برای کوچک کردن شکم تان در کنترین زمان کمک می کند

با 8 گام و در کوتاه ترین زمان، سایز شکم را کاهش دهید

یکی از اصلی ترین مجرمان بزرگ شدن سایز شکم، سیستم گوارشی آهسته، مشکلات هضم و در نهایت ابتلا به نفخ است و این اتفاق بیشتر در زنان بالای 40 سال می افتد. با این حال نتایج تحقیقات شگفت انگیز است و نشان می دهد که شما می توانید با بهبود فرایند هضم و آنهم با تغییرات رژیم غذایی، در کوتاه ترین زمان، سایز شکم را کاهش دهید:

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم در عرض یک هفته!!

اضافه کردن دو نوع فیبر به غذا برای کوچک کردن شکم

ابتلا به نفخ و به دنبال آن یبوست، شکم را متورم و بزرگ می کند. یک راه ساده برای از بین بردن یبوست، مصرف فیبر غذایی است. فیبر، روده ھا را خیلی زود به حرکت در می آورد و مواد زائد را که در شکم انباشته شده اند، تخلیه می کند. اگر از دو نوع فیبر (یعنی فیبر محلول که در پسیلیوم وجود دارد و فیبر نامحلول که در سبوس یافت می شود) ھمزمان استفاده شود، تاثیر بھتری دارد. این فیبرھا دست به دست ھم داده و آب را وارد روده بزرگ می کنند و سرعت دفع را افزایش می دھند. در نتیجه شکم صاف تر شده و فرد احساس سبکی می کند.

کاهش مصرف سدیم برای کوچک کردن شکم

سدیم موجود در نمک، باعث تجمع آب در بدن شده و شکم را بزرگ می کند. سدیم مصرفی اکثر ما بیشتر از دو برابر مقداری است که بدن ما بدان نیاز دارد. این در حالیست که ما به روزانه ١۵٠٠ میلی گرم سدیم نیاز داریم و نه بیشتر.

مصرف غذاهای حاوی پتاسیم برای کوچک کردن شکم

مواد غذایی غنی از پتاسیم مثل موز و سیب زمینی، به بدن کمک می کنند تا آب اضافی را تخلیه کند. مایعات اضافی بدن تحت تاثیر دو نوع ماده معدنی قرار دارند، پتاسیم و سدیم. ھر وقت که تعادل این دو ماده معدنی در بدن بر ھم بخورد، مایعات بدن ھم دستخوش تغییر می شوند. اگر سدیم از حد طبیعی بالاتر برود، آب در بدن، تجمع پیدا می کند. برای حفظ تعادل سدیم و پتاسیم، می توان از این مواد غذایی استفاده کرد: یک عدد سیب زمینی متوسط پخته شده با پوست، یک عدد موز متوسط، یک عدد عنبه ھندی متوسط، نصف فنجان اسفناج پخته شده، یک پرتقال متوسط.

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم، این بار با خوراکی های شکم صاف کن!!

کاهش مصرف شیرین کننده های مصنوعی برای کوچک کردن شکم

این شیرین کننده ھا در بدن به طور ناقص ھضم می شوند. باکتری ھای موجود در روده، آنها را تخمیر می کنند و در نتیجه باعث تولید گاز و حتی اسھال می شوند. اگر بر روی برچسب ماده غذایی عناوینی مثل سوربیتول، مانیتول، زایلیتول و لاسیتول درج شده بود، بدین معنی است که شیرین کننده مصنوعی دارد و باید از انتخاب آن اجتناب کنید.

کوچک کردن شکم در کمترین زمان با 8 نکته!
کوچک کردن شکم در کمترین زمان با 8 نکته,کوچک کردن شکم,روشهای کوچک کردن شکم

نوشیدن مایعات کافی برای کوچک کردن شکم

نوشیدن مایعات کافی به روده ھا کمک می کند تا با جذب آب بیشتر به روده، حرکت مواد زائد را سریع تر و آسان تر کند و از بروز یبوست، جلوگیری نماید. افرادی که مایعات کافی دریافت نمی کنند، حتی اگر تمام تلاش خود را کرده و سایر نکات را ھم رعایت کنند، در صاف کردن شکم و از بین بردن، نفخ و یبوست، چندان موفق نخواھند بود. روزانه حداقل ٨ لیوان مایعات بنوشید و از مواد غذایی سرشار از مایعات مثل میوه ھا و سبزیجات استفاده کنید. بھترین گزینه، آب است اما می توانید از سایر نوشیدنی ھا مثل شیر و آب میوه طبیعی ھم استفاده کنید.

اجتناب از مصرف نوشابه و آب نبات برای کوچک کردن شکم

ھوا به ھر طریقی که وارد دستگاه گوارش شود، گاز تولید نموده و باعث نفخ می شود. خوردن و نوشیدن که با سرعت انجام شود، ھمچنین نوشیدن مایعات از طریق نی، مصرف آبنبات و جویدن آدامس، ھمگی باعث ورود ھوای زیاد به داخل دستگاه گوارش می شوند. پس سعی کنید که غذا با آرامش و با دھان بسته بجوید. به جای نوشابه از نوشیدنی ھای سبک تر مثل آب یا آب میوه طبیعی استفاده کنید و تا جایی که می توانید، آدامس نجویده و آبنبات نخورید.

مصرف ماست پروبیوتیک برای کوچک کردن شکم

تحقیقات نشان می دھند که عدم تعادل در باکتری ھای روده می تواند به کاھش حرکات روده و پف کردن شکم منجر شود. اما ماست که حاوی باکتری ھای زنده مفید پروبیوتیک است، می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند. باکتری های موجود در ماست به افزایش حرکات روده کمک می کند و یبوست را از بین می برد.

اجتناب از مصرف بیش از حد محصولات خام برای کوچک کردن شکم

میوه ھا و سبزیجات تازه برای بدن بسیار مفید ھستند اما حجم زیادی از معده را اشغال می کنند و باعث متورم شدن معده می شوند. برای رفع این مشکل، به ھیچ وجه توصیه نمی شود که میوه و سبزی را ترک کنید بلکه بھتر است که ھمه سھم میوه و سبزی روزانه خود را یکجا نخورید و آن را در طی روز تقسیم کنید.


بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم در 20 روز با 20 روش بسیار ساده و آسان!!

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با 4 اسموتی میوه ای

بیشتر بدانید : تمریناتی عالی برای کوچک کردن سینه در آقایان

بیشتر بدانید : روشهای کوچک کردن شکم در خانه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 3 غذای عالی برای کوچک کردن شکم

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با 8 راه ساده ای که باورتان نمی شود!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با یک تکنیک 2 دقیقه ای

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با یک ریشه گیاهی!!



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : اوای سلامت