چربی سوزی شکم و پهلو با چند راه ساده!
 چربی سوزی شکم و پهلو یکی از سخت ترین کارها در برنامه کاهش وزن و رسیدن به اندامی متناسب است. در این مقاله به شما راهکارهایی برای چربی سوزی شکم و پهلو پیشنهاد می دهیم. با ما همراه شوید

همیشه خانم ها از چربی انباشته اطراف شکم گلایه مند هستند. چربی، بعد از زایمان، گویی خیال کم شدن ندارد. این چربی علاوه بر کاهش جذابیت، خطر ابتلا به فشارخون بالا، بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

بیشتر بدانید : چربی سوزی شکم و پهلو با چند تمرین تنفسی در یوگا

برای چربی سوزی شکم و پهلو راه های زیادی وجود دارد

آب کردن شکم و پهلو با کاهش مصرف شکر

مصرف شکر، به  ویژه شکر تصفیه  شده که در مواد غذایی شیرین و نوشیدنی ها وجود دارد، یکی از عوامل مؤثر در انباشته شدن چربی شکم و پهلو است. گلوکز و فروکتوز موجود در شکر، کربوهیدرات های ساده ای است که به سرعت جذب خون می شود. مصرف زیاد این کربو هیدرات های ساده، باعث تبدیل آن به، گلیکوژن ذخیره کبدی می شود. مصرف زیاد شکر قند خون را نیز بالا می برد که سبب می شود مقدار زیادی انسولین آزاد شود و بیماری به نام "مقاومت به انسولین" ایجاد شود که با سندروم متابولیک مرتبط است.

کوچک کردن شکم و پهلو با مصرف پروتئین بیشتر

پروتئین یک غذای مغذی است که واقعاً در چربی سوزی شکم و پهلو مؤثر است. زمانی که پروتئین بیشتری می خورید، مدت زمان بیشتری سیر هستید و هورمون گرسنگی (گرلین) کاهش می یابد که در نهایت کل کالری مصرفی در روز را  کم می کند.
غذاهای حاوی 20 تا 30 گرم پروتئین، به افزایش میزان سوخت  و ساز بدن کمک می کند. منابع خوب پروتئین شامل مرغ، تخم مرغ، ماهی تازه و دیگر غذاهای دریایی، پنیر و ماست است. هر روز یک یا دو نوع از این غذاها را مصرف کنید.


بیشتر بدانید : چربی های پهلوی تان را اینگونه آب کنید

از بین بردن چربی شکم و پهلو با فیبر بیشتر

مصرف بیشتر فیبر در رژیم غذایی به  ویژه فیبر محلول موجود در جو، حبوبات، سبزی ها و میوه ها می تواند سبب کاهش تجمع چربی در ناحیه شکم شود. فیبر در ترکیب با آب متورم می شود و حجم شکم شما را می گیرد، به همین دلیل احساس سیری می کنید. همچنین با ترکیب شدن با قند و دیگر کربوهیدرات ها، باعث کاهش و تأخیر در جذب آن ها به جریان خون می شود.

چربی شکم و پهلو های تان را با تحرک بیشتر از بین ببرید

بی تحرک بودن از عوامل مهم ایجاد سندروم متابولیک، چاقی و دیابت است. هر نوع تحرکی مفید است، حتی حرکت های کوچکی که در طول روز انجام می دهیم مثل ضربه زدن با پا یا راه رفتن هنگام صحبت کردن با تلفن. کارهای ساده ای مانند استفاده از پله به جای آسانسور و یک پیاده روی سریع با فاصله مناسب زمانی بعد از صرف غذا به چربی سوزی شکم و کاهش کالری کمک می کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سوزاندن سریع چربی شکم و پهلو با 4 حرکت ورزشی ساده

کم کردن چربی شکم و پهلو با آرام کردن ذهن

یوگا و مدیتیشن به کاهش چربی شکم و پهلو کمک می کند، البته نه به اندازه اثر فیزیکی ناشی از تحرکشان. اما آثار آرام  بخش این ورزش ها هم بسیار مؤثر است. نتایج مطالعات بسیاری سطح بالای هورمون استرس (کورتیزول) را به افزایش وزن به ویژه در ناحیه شکم مرتبط دانسته است. روزی حداقل 20 تا 30 دقیقه یوگا انجام دهید یا به مدیتیشن بپردازید.

کاهش چربی شکم و پهلو با خواب خوب

زمانی که تأثیر کمبود خواب را در چاقی بدانید، در می یابید که خواب خوب چقدر مهم است. خواب عملکرد غدد را تنظیم و میان هورمون گرسنگی و هورمون سیری تعادل برقرار می کند. کمبود خواب اشتها و هورمون استرس را بالا می برد.

نسخه طب سنتی برای چربی سوزی و کاهش وزن

مراحل کاهش وزن در طب سنتی با توجه به هر فرد متفاوت است اما به طور کلی شامل حفظ سلامتی، اصلاح مزاج، پاک سازی گوارشی یا کل بدن و تعیین رژیم غذایی خاص است.
دکتر فاطمه امینی متخصص طب سنتی در این باره گفت: در طب مدرن میزان لاغر شدن بیشتر بر اساس کالری لحاظ می شود و در طب سنتی علاوه بر حفظ مواد ضروری بدن، نوع مزاج نیز در نظر گرفته می شود. علت این موضوع که دو نفر با یک میزان مصرف غذا و فعالیت، وزن های متفاوتی دارند به مزاج افراد بر می گردد چون یک نفر مزاج خشک دارد و بدنش رطوبت جذب نمی کند اما فرد دیگر مزاج رطوبتی دارد و مستعد چاق شدن است. در طب سنتی بیمار درمانی می کنیم نه بیماری درمانی، به این صورت که درمان هر فرد با دیگری متفاوت است.
از ورزش به عنوان یکی از اصول حفظ سلامت برای لاغر شدن درکنار رژیم غذایی استفاده می شود اما میزان ورزش، زمان و شدت آن در افراد با مزاج های مختلف، متفاوت است. برای مثال به یک فرد با مزاج گرم و خشک به ویژه در فصول گرم سال ورزش طولانی مدت توصیه نمی شود.


بیشتر بدانید : چربی سوزی بدن با 3 نوشیدنی خوشمزه!!

بیشتر بدانید : لاغری تان را با 6 زوج چربی سوز عالی تضمین کنید!!

بیشتر بدانید : 5 نشانه چربی سوزی در بدن!!

بیشتر بدانید : تمریناتی که به راحتی پهلوهای تان را آب می کند

بیشتر بدانید : چی بخوریم که چربی بیشتری بسوزانیم؟

بیشتر بدانید : چربی سوزی زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس و پیلاتس، با کدام سریع تر لاغر می شویم؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با یک ریشه گیاهی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن باور نکردنی با یک بمب چربی سوز خانگی!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 7 نوشیدنی چربی سوز عالی برای کاهش وزن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : میوه های چربی سوز را بشناسید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چربی سوز



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com