رژیم غذایی کم کربوهیدرات به افراد کمک می‌کند علاوه بر اینکه وزن از دست بدهند، بلکه راه خوبی برای کاهش فشار خون است.
 
 
رژیم غذایی کم کربوهیدرات به افراد کمک می‌کند علاوه بر اینکه وزن از دست بدهند، بلکه راه خوبی برای کاهش فشار خون است.
نتایج این بررسی‌ها که در نشریه آرشیو پزشکی داخلی درج شده است نشان می‌دهد که رژیم غذایی به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تا 10 درصد از وزن‌شان کاهش یابد. همچنین فشارخون با رعایت رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات بهبود پیدا می‌کند. چاقی یکی از عوامل مداخله‌گر بسیار مهم برای ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت و بسیاری از سرطان‌هاست.
در این مطالعه محققان 146 فرد بزرگسال چاق یا دارای اضافه وزن را به طور اتفاقی به دو گروه تقسیم کردند به گروهی از آنها رژیم غذایی کم کربوهیدرات داده شد و گروه دیگر رژیم کم‌‌چرب مصرف کردند متوسط سنی این افراد 52 و شاخص توده بدنی آنها 39 بود.
 
 
در افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات داشتند، دریافت کربوهیدرات به کمتر از 20 گرم در روز کاهش پیدا کرد. در مدت 48 هفته گروهی که از رژیم کم کربوهیدرات استفاده کرده بودند 5/9 درصد از وزن بدن‌شان را از دست داده بودند در حالی که گروه دیگر 8 درصد از وزن‌شان کم شده بود. پس از اینکه فشارخون این دو گروه با هم مقایسه شد فشارخون سیستول افرادی که رژیم کم کربوهیدرات مصرف کرده بودند تا 5 میلی‌متر جیوه کم شده بود در حالی که فشارخون گروه دیگر 5/1 میلی‌متر جیوه کاهش یافته بود.
 
 
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع: vista.ir
 
مطالب پیشنهادی:
راز تناسب اندام کتی هولمز!
رژیمهای دروغی
چاقی بعد از یائسگی
۷۷ % ناکامی‌ها در رژیم غذائی ناشی از چیست؟
رژیم غذایی پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی