آموزش 6 مدل زیبای بافت مو
بافت مو چیزی است که هم برای موهای کوتاه قابل انجام است و هم برای موهای بلند. شما می توانید به وسیله این مدلها، تنوع زیادی در فرم موهایتان ایجاد کنید. در ادامه شما را با چند مدل بافت مو ، از طرح های ایزابل ژیلن ، طراح مو در نیویورک آشنا می کنیم.

6 مدل زیبا برای بافت مو

 
بافتن موها جدیدا در دنیای مد بسیار مورد توجه قرا گرفته است ، مدل های متنوع و زیبایی که می توانید به راحتی با آنها استایل جدیدی به موهایتان بدهید ، آنها علاوه بر نوستالژیک بودن شیک هم هستند و خیلی راحت !
 

مدل های ساده بافت

بافت مو چیزی است که هم برای موهای کوتاه قابل انجام است و هم برای موهای بلند. شما می توانید به وسیله این مدلها، تنوع زیادی در فرم موهایتان ایجاد کنید. در ادامه شما را با چند مدل بافت مو ، از طرح های ایزابل ژیلن ، طراح مو در نیویورک آشنا می کنیم.
 

 

مدل بافت تاجی

 

مدل بافت تاجی

این مدل مو برای موهای بلند و کمی بلند قابل اجرا است ؛ این مدل مو در ابتدا توسط نوارهای فرانسوی ایجاد می شدند. اما شما می توانید این مدل را با نوارهای معمولی هم ایجاد کنید. ابتدا موها را دو دسته کنید و هر دو دسته را ببافید و انتهای آن را با کش ببندید. سپس ، یکی از گیس ها را بالای سر خود بچرخانید و با سنجاق محکم کنید. گیس دیگر را هم به همین ترتیب روی سر و در پایین گیس اولی بچرخانید.
 
 
مدل بافت دم خرگوشی

مدل بافت دم خرگوشی

در این مدل هرچقدر مو بلندتر باشد بهتر است. در این مدل موها را به هر تعداد که دوست داشتید می توانید از هم جدا و ببافید. ابتدا دو دسته مو به اندازه 2 سانت از دو طرف مو را با گیره مو از بقیه قسمتها جدا کنید و باقیمانده را در زیر سر جمع کنید و با آنها دو یا سه بافت ایجاد کنید ؛ یکی از بافتهای زیری را مثل گل دور خودش گرد کنید و بقیه بافتها را دور آن بچرخانید. در انتها آن دو دسته مویی که در بالا با گیره محکم کرده بودید را باز کرده و با دست تا پایین تاب دهید ، انتهای موها را زیر بافت های گرد شده مخفی کنید و با سنجاق محکم کنید .
 
 
 
بافت یک طرفه مدل ماهی

بافت یک طرفه مدل ماهی

این مدل بافت مو که برای موهای بلند مناسبتر است ، برای نگهداری به کمی دقت نیاز دارد. اگر موهای شما لخت است با اتو مو یا ویو کمی به آن موج دهید. موها را به یک طرف جمع کرده و یک دم اسبی یک طرفه درست کنید. موها را با یک کش در کنار گردن ببندید تا ثابت بماند. حالا بافت ماهی را شروع کنید. موهای بسته شده را دودسته کنید ، یکی از دسته ها را با دست چپ گرفته و یک نوار باریک مو از بیرون دسته دیگر برداشته و روی آن دسته مویی که در دست چپ شماست قرار دهید . این کار را در طرف دیگر هم انجام دهید و آنقدر تکرار کنید تا تمام شود. سپس با یک کش بی رنگ دیگر انتهای موی بافته شده را ببندید. کشی که در بالای بافت و در کنار گردن بسته بودید را ببرید تا بافت کمی شل شود و ظاهر معمولی تری داشته باشد. برای اینکه کمی بیشتر شبیه ماهی شود، می توانید با انگشت وسط بافت را از هم کمی باز کنید .
 
 
 
بافت یک طرفه فرانسوی

بافت یک طرفه فرانسوی

این مدل بافت را برای موهای کوتاه هم می توانید انجام دهید. ابتدا یک دسته مو از کنار فرق سر انتخاب کرده و بصورت یکطرفه ببافید ؛ مدل موی فرانسوی حدود 2 تا 3 سانت پهنا دارد و از کنار فرق سر شروع می شود. مثل مدلهای قبلی انتهای بافت را با سنجاق یا کش محکم کنید و بقیه مو را هر طور که دوست داشتید مدل دهید.
 
 
بافت هالو

بافت هالو

مو ها را به دو بخش بالا و پایین تفکیک کرده و موهای بالایی را با گیره مو در بالای سر جمع کنید. دو دسته مو از دو طرف سر انتخاب کرده و یک بافت ساده فرانسوی ایجاد کنید انتهای دو بافت را با کش بیرنگ محکم کنید سپس گیره موهای بالای سر را برداشته و موها ا در یک دست نگه دارید با دست دیگر برس بکشید و کمی به آن پف دهید. سپس دو بافت را از دو طرف به پشت سر و زیر پف برده و با سنجاق محکم کنید.
 
 
بافت مدل گل

بافت مدل گل

فرق وسط باز کرده و به مو ژل بزنید. موها را در پشت گردن جمع کرده و با کش ببندید. مدل ماهی که در بالا گفته شد را اینجا انجام دهید سپس بافت را به دور خود چرخانده و یک گل درست کنید و با سنجاق محکم کنید.
 



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ibanoo.ir