سشوار یکی از لوازم برقی است که در اغلب خانه ها وجود دارد وبرای حالت دادن یا خشک کردن موی سر پس از استحمام به کار می رود
 

سشوار یکی از لوازم برقی است که در اغلب خانه ها وجود دارد وبرای حالت دادن یا خشک کردن موی سر پس از استحمام به کار می رود.در گذشته پیش از اختراع سشوار از روش فر کردن برای حالت دادن موها استفاده می شد ،اما با ورود سشوار به بازار این امکان بوجود آمد که انواع حالت ها به مو داده شود وحتی موها صاف شوند.

امروزه خیلی از مردم این وسیله را به کار می برند والبته گروهی هم کاملا مخالف سشوار بوده وآن را دشمن مو می دانند.به عقیده ی کارشناسان بهترین راه برای خشک کردن موها ،استفاده از حوله وسپس قرار دادن مو ها در معرض هواست تا به طور طبیعی خشک شوند.اما در این صورت امکان سرما خوردگی یا وز شدن موها وجود دارد که برای بسیاری آزار دهنده است به همین منظور از سشوار کمک گرفته می شود تا ضمن خشک شدن موها ،وز آن هم به وسیله ی برس های مخصوص گرفته شود.

کار شناسان معتقدند در صورتی که کاربران با طرز صحیح استفاده از سشوار آشنا بوده ودر استفاده از آن زیاده روی نکنند ،می توانند امیدوار باشند که آسیب کمتری به موها ی خود وارد می کنند چون به هر ترتیب حرارت سشوار موجب می شود که آب موجود در موها خشک شود.

اگر در هنگام استفاده از سشوار به نکات زیر توجه داشته باشید نه تنها موهایی صاف وبدون وز خواهید داشت بلکه عمر سشوارتان نیز زیاد خواهد شد:

1-حتما فاصله ی بین سشوار وموها را رعایت کرده وآن را کاملا به موها نچسبانید، زیرا علاوه بر آسیب رساندن به موباعث داغ شدن بیش از حد سشوارهای خانگی شده وپس از چندین بار استفاده در مدت زمان کوتاهی می سوزند.این فاصله بهتر است 30 سانتی متراز مو باشد.

2-اگر موهای خیلی فری ندارید وتنها کمی موج دار بوده ومی خواهید آنها را صاف کنید بهتر است قبل از سشوار از مقدار کمی واکس یا کرم مو تنها بر روی موها کشیده تا بین سشوار ومو فاصله ای ایجاد کرده واز سوزاندن موها جلوگیری کرده باشید اما در مورد موهای خیلی فر قبل از سشوارهیچ چیز به موها نزنید زیرا باعث وز شدن وبه سختی صاف شدن موها می شود.

 

3-هرگز برای صاف کردن موهای فر وبسیار مجعد وبلند از موپیچ یا برس های گرد کوچک استفاده نکنید زیرا درمو گیر کرده و به سختی می توانید آن را از موها جدا کنید ، گاهی حتی برای جدا کردن آن از مو باید تارهای مو را یکی یکی از آن بیرون کشیده که باعث وز شدن شدید موها شده ویا مجبوربه قیچی کردن آنها می شوید، بنابر این برای راحتی کار برحسب سایز کوتاهی وبلندی مو از موپیچ های همان سایز استفاده نمایید تا به مشکلی بر نخورید.
4-برای موهای خیلی پر وفر که به سختی صاف می شوند از سشوارهای قوی وحرفه ای استفاده شود.

5-امروزه سشوارهایی به بازار آمده اند که به حسگر مجهز هستند ودر صورتی که موها بیش از حد داغ وحرارت بسیار زیاد شود به صورت خود به خود خاموش می شوند .

6-هیچگاه پشت سشوار که پروانه ی خنک کننده در آن کار می کند را به موی سر خود نزدیک نکنید.زیرا موها را جذب کرده وبه دور خود می پیچاند.

7-از سشوار به صورت دائم استفاده نکنید واز قطع ووصل کردن سریع ومداوم آن نیز خودداری نمایید.

8-مراقب باشید که به سشوار شما ضربه وارد نشود ،زیرا در این صورت به قسمت الکتریکی آن صدمه وارد شده وعایق بندی آن از بین می رود که این امر موجب اتصال بدنه می شود
9-توجه داشته باشید هیچگاه سشوار را در جای خیس ویا داخل آب قرار ندهید.

               «شناخت ابزار استفاده از آن را بهتر وآسانتر می کند»

 

گردآوری :گروه سبک زندگی سیمرغ-زهرا پهلوان زاده

www.seemorgh.com/lifestyle

منبع:مجله ی کانون خانواده وسبک زندگی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
نجات موها از ریزش با چند تقویت کننده‌ی ویژه !!
راههای برطرف کردن قرمزی موها
با چه آرایش مویی همیشه مرتب به نظر برسیم؟