برای داشتن ظاهری زیبا و جذاب در سال جدید میلادی با ما در این مقاله همراه باشید و این 5 کار را که مهمترین عوامل زیبایی می‌باشند را انجام دهید.

 

1. یک مراقبت مناسب و صحیح برای دستهایتان داشته باشید.

یکی از مهمترین عوامل زیبایی داشتن دستهای نرم و مخملین می‌باشد. سعی کنید هر روز یک یا دو بار کرم مرطوب کننده دست بکار ببرید. یک محصولی را بیابید که بیشترین مواد تشکلیل دهنده طبیعی را دارا باشد مانند انواع روغنهایی چون روغن بادام، روغن کرچک، عصاره عسل و بابونه و همچنین وازلین.

هر روز 5 الی 10 دقیقه دستانتان را با یک روغن و یا به کمک یک کرم روغنی ماساژ دهید. این کار باعث می‌شود که چرخش خون در دستانتان بهتر شود و در نهایت سلولهای جدید و سالم روی پوستتان نمایان شود. فراموش نکنید که توسط یک کرمهای از بین برنده سلولهای مرده هفته ای یکبار دستتان را ماساژ دهید تا سلولهای مرده به صورت پوسته پوسته در آیند و بریزند. زیرا پاک نکردن دستها از این سلولها باعث خشک و خشم شدن دستها بخصوص در ناحیه دور ناخنها می‌شود و زیبایی دستان را از بین می‌برد.

نکته مهم دیگر که هرگز نباید فراموش شود بهداشت و زیبایی پا و مانیکور و پدیکور کردن آن می‌باشد که باید به صورت مرتب انجام شود.
 
 

2. پوستتان را به طور صحیح تغذیه کنید.

ما صدها با گفته ایم و دوباره هم می‌گوییم:

غذاهای سالم بخورید که شامل ویتامینها و کانی‌ها و آنتی اکسیدانها باشند این مواد برای داشتن یک پوست جوان و سالم بسیار ضروری و با اهمیت می‌باشند. همان طور که بدن برای سوخت وساز به مواد غذایی نیاز دارد پوست نیز برای شادابی و زیبایی خود به یک تغذیه مناسب نیازمند است. ویتامینها بخصوص C، D، E ،A  و کانیها و آنتی اکسیدانها از مواد غذایی ضروری برای بدن و پوست می‌باشد که باید در رژیم غذایی روزانه شما باشد. بنابراین مطمئن شوید که در غذای روزانه شما میوه و سبزیجات تازه مانند پرتقال و موز و انواع توتها و گیلاسها و آووکادوو و ... موجود باشد، همچنین وجود گوشت و مرغ و ماهی نیز از ضروریات برای داشتن بدن سالم و پوست شاداب می‌باشد.

از خودرن غذاهای چرب، شکر، شکلات به خصوص در ماههای سرد سال اجتناب کنید. فارموش نکنید که به حد کافی روزانه آب بنوشید حد اقل 5/1 لیتر آب معدنی برای بدن و پوست شما برای آبدار بودن لازم است.
 

3.یک مراقبت صحیح و مناسب برای موهایتان داشته باشید.

مراقبتی صحیح و روزانه در طول سال برای موهایتان ضروری می‌باشد تا موهایی سالم و درخشان داشته باشید. آیا شما می‌دانید مهمترین عواملی که به موها صدمه می‌زند چیست؟

یکی از مهمترین عوامل اشعه‌های UVA و UVB می‌باشد که بسیار مضر است. از دیگر عوامل صدمه زدن به موها صاف کردن روزانه مو بدون یک محافظ می‌باشد.

بهترین کاری که شما می‌توانید برای جلوگیری از آسیب به موها انجام دهید این چند مورد می‌باشد:

به کار بردن یک ماسک مو مغذی یک یا دو بار د رهفته، به کار بردن یک شامپو مرطوب کننده و نرم کننده مناسب برای نوع موی شما، به کار بردن محصولات محافظ مو در برابر گرما در مواقع استفاده از اتوهای مو برای صاف کردن موها، به کار بردن محصولات مراقبت از مو در برابر نور خورشید که دارای فیلترهای UVA و UVB باشد، استفاده از کلاه و یا روسری هنگامیکه در ساحل هستید و یا در زیر آفتاب مستقیم قرار گرفته اید. نکته مهم دیگر آراستن و پیراستن مو هر ماه برای محافظت از موخوره می‌باشد.
 
 

4.محاظت از پوست تمام بدن:

 

استفاده از محصولات پوسته کننده بدن که سلولهای مرده را از بین می‌برد در نگه داشتن پوستتان به صورت سالم و درخشان و نرم و جوان بسیار مهم می‌باشد. هنگامیکه در طول یک سال از این مواد استفاده نشود سلولهای مرده روی پوست جمع می‌شوند که ظاهر پوست را کد ر و نازیبا می‌سازد. ورقه ورقه شدن پوست توسط این مواد یک تکنیک می‌باشد که هدف اصلی آن بهتر شدن ظاهر پوست با از بین بردن سلولهای پیر و مرده از روی سطح پوست است.
استفاده از این نوع محصولات برای بدنتان هفته ای دوبار توصیه می‌شود تا هر گونه خشکی از روی پوستتان از بین برود. این کار باعث به جریان افتادن گردش خون به صورتی بهتر هم می‌شود که سلولهای جوان می‌توانند از این گردش خون برای جذب مواد تشکیل دهنده و مغذی استفاده کنند. اگر شما این کار را انجام ندهید سلولهای مرده باعث تیره و خشن و کدر شدن پوستتان می‌شود. پس برای کمک به سرعت بخشیدن به تجدید پوست و وضعیت بهینه آن این کار را انجام دهید. و فراموش نکنید که این مواد برای پوست صورت و بدن متفاوت می‌باشد.
 
 

5.به صورت مرتب به دیدار یک آرایشگر بروید.

یک مراقبت حرفه ای زا پوست حد اقل یک یا دو بار در ماه ضروری می‌باشد زیرا بسیاری از محصولات و کارهای زیبایی را نمی توان د رمنزل انجام داد. به یک آرایشگاه دارای مجوز برای یک ماساژ و ماسک صورت به طور حرفه ای بروید.

یکی از ضرورتهای داشتن صورتی زیبا داشتن ابروانی تمیز و زیبا می‌باشد و این یکی از کلید‌های موفقیت شما در زیبایی می‌باشد پس هر ماه برای داشتن ابروانی زیبا به یک آرایشگاه مناسب مراجعه کنید.

تهیه و ترجمه: گروه سبک زندگی سیمرغ 
www.seemorgh.com/lifestyle 
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی: 
آرایشی ملایم مناسب همه جا  
ارتباط آرایش وآرامش  
فواید استفاده از کرمهای شب  
جوش زدن بعد ازاصلاح صورت درخانمها  
راههای برطرف کردن قرمزی موها  
3 فن ساده برای برجسته نشان دادن لبها