با چای های گیاهی عمر هایلایت و لولایت هایتان را بیشتر کنید.
در این مطلب قصد داریم یکی از تکنیک‌های زیباسازی مو را در اختیارتان قرار دهیم.
آیا پروکسیدهایی که مو را نارنجی رنگ و غیر طبیعی می‌کرد را به یاد دارید؟
خوشبختانه رنگ مو در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است ولی متاسفانه نگهداری هایلایت‌ها و لولایت‌ها هزینه‌ بالایی دارند. مطمئناً اگر راهی برای افزایش طول عمر رنگ موهای مان وجود داشت کار خیلی راحت تر بود. خبر خوب اینکه اینکار ممکن است! شستن موها با چای می‌تواند به نگهداری بهتر موهای بلوند، مشکی یا قرمزنتان کمک کند.

چای سیاه برای موهای مشکی و لولایت
از 5 عدد چای کیسه‌ای استفاده نمایید. آب را گرم کرده و بگذارید 5 دقیقه کیسه‌ها در آب باقی بمانند. اجازه دهید تا چای کاملا سرد شود. برای این روش حوله‌هایی که رنگ روشنی دارند استفاده نکنید. موهایتان را بشویید و سپس چای را بر روی سرتان بریزد به صورتی که چای به تمام موهایتان برسد. موهایتان چنگ بزنید تا چای به خوبی به قسمت‌های انتهای مویتان برسد. بعد از یک ساعت چای را از روی سرتان بشویید. در صورت تمایل مجددا سرتان را با شامپو بشویید.

چای بابونه برای موهای بلوند و هایلایت
یک قابلمه چای بابونه تهیه کنید ( از چای کیسه‌ای یا برگش می‌توانید استفاده نمایید). سپس آن را از صافی گذرانده و اجازه دهید تا سرد شود. موهایتان را به خوبی بشویید و وقتی آماده شدید چای بابونه را بر روی سرتان بریزید. سرتان را با حوله ببندید و 10 دقیقه به همین حالت بمانید. حوله را بردارید و اجازه دهید تا چای روی موهایتان خشک شود. برای عملکرد بهتر چند دقیقه‌ای در مقابل آفتاب بمانید. بنابراین این روش را در اوایل صبح انجام دهید که بتوانید از نور آفتاب استفاده نمایید.
چای قرمز برای موهای قرمز
موهای قرمز، رنگ بسیار زیبایی دارند ولی نگهداری آنها خیلی سخت است. برای روشن سازی رنگ قرمز موهایتان سه الی پنج چای قرمز کیسه‌ای و یا به همان مقدار برگ چای قرمز را تهیه نمایید. اجازه دهید آب به خوبی سرد شود و سپس سرتان را با آن بشویید. 30 دقیقه آن را بر روی سرتان را گذاشت و سپس آن را بشویید.




تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ