5 راز زیبایی از زبان آرایشگران مشهور
اگر می خواهید همیشه صورت و موهای زیبایی داشته باشید باید با رازهای زیبایی آشنا شوید. در این مقاله 5 راز زیبایی را از زبان 5 آرایشگر مشهور بیان کرده ایم.

صاف بایستید، اعتماد به نفس داشته باشید و به خودتان اطمینان كنید. برای هر خانمی بسیار مهم است هنگامی كه مقابل آینه می‌ایستد از زیبایی ظاهری خود لذت ببرد بنابراین هر خانمی مشتاق دانستن رازهای زیبا بودن است؛ اینكه چگونه می‌تواند زیبایی‌های صورت خود را حفظ كند و روز به روز هم این زیبایی را افزایش دهد.

وقتی شما احساس كنید كه زیبا هستید به‌شدت اعتماد به نفس‌تان افزایش پیدا می‌كند. زیبا بودن نه خیلی مشكل است و نه چندان گران، كافی است چند اصل پایه‌ای را از آرایشگران ماهر یاد بگیرید؛ رازهایی كه به شما كمك می‌كند زیبایی خود را حفظ كنید.

 

راز زیبایی شماره 1 : چگونه لك‌های بزرگ و زیاد را بپوشانید
آزیتا ارباب، كارشناس آرایشگری در گریم و میكاپ :

لك‌های بزرگ و فراوان روی صورت به دلایل بسیاری ممكن است به وجود آمده باشند؛ مثلا آفتاب گرفتن بسیار و جذب نور زیاد یا تولید بیش از اندازه ملانین پوستی و. . . . معمولا روی چنین پوست‌هایی آرایش بسیار مشكل است چون هر تكه پوست یك رنگ می‌شود اما اگر كرم‌پودر و پوشاننده مناسب انتخاب كنید چندان دچار این مشكل نخواهید شد.

باید از فروشنده بخواهید یك اصلاح كننده رنگ به شما بدهد و از آن زیر آرایش خود استفاده كنید تا لك‌ها را بپوشانید. اصطلاح كننده رنگ صورت را می‌توانید از تمام فروشگاه‌های لوازم آرایشی تهیه كنید. بیشتر برندهای محصولات آرایشی این كرم را در تولیدات خود دارند.

 

راز زیبایی شماره 2 : زردی موها را از بین ببرید
عسل عرب‌زاده، كارشناس آرایشگری در رنگ و مش :

اگر در رنگ موهای‌تان هاله زرد نامطلوبی وجود داشته باشد با رنگساژ می‌توانید آن را از بین ببرید؛ رنگی كه باید برای این كار انتخاب كنید یك پایه رنگ نرمال همراه كمی رنگ با پایه عسلی یا صورتی است؛ حتما باید همراه رنگ نرمال كمی از پایه رنگ قرمز هم استفاده كنید چون در غیر این صورت ممكن است رنگ موها بعد از رنگساژ به سبزی بزند.

 

راز زیبایی شماره 3 : غبغب را چطور بپوشانید
مریم عباسی، كارشناس آرایشگری در گریم و میكاپ :

اگر كمی غبغب دارید و می‌خواهید آن را بپوشانید، توصیه می‌كنیم با كرم یا پودر برنزه‌كننده خط فك را تیره كنید. یادتان نرود كه نباید این تیرگی یك تكه‌ باشد یعنی بهتر است با برس رنگ آن را كمی پخش كنید تا مرز میان رنگ‌های روشن و تیره حالت محوگونه پیدا كند. با این كار دیگر قسمت پایین صورت شما چاق به نظر نخواهد رسید. هر قدر قسمت بیشتری را تیره كنید، چاقی‌های بیشتری را می‌پوشانید البته حواس‌تان باشد افراط در این كار صورت شما را مصنوعی خواهد كرد.

 

راز زیبایی شماره 4 : تاتو كردن، كم‌خطر نیست
معصومه نوری، كارشناس آرایشگری در طراحی ابرو :

واقعیت این است كه امروز تاتو كردن اصلا عجیب نیست و به نظر می‌رسد روشی ایمن و بی‌خطر است كه خیلی‌ها از آن استفاده می‌كنند ولی اشتباه می‌كنید. برای تاتو كردن حتما باید از جوهرهایی كه كیفیت آنها مورد تایید مراكز بهداشتی معتبر قرار گرفته استفاده كنید در ضمن حتما باید از آب مقطر استریل همراه جوهر خشك استفاده شود و آب معمولی مصرف نشود. طبیعی است كه تمام وسایل مورد استفاده، پس از انجام كار روی یك نفر باید كاملا استریل و ضدعفونی شده و پس از انجام تاتو پوست باید با آب استریل شست و شو داده شود.

افرادی كه تاتو انجام می‌دهند باید بدانند علامت‌های اولیه عفونت‌های ناشی از تاتو شبیه به حساسیت‌های پوستی شامل قرمزی، بروز جوش و خارش، بروز كهیر، پوسته‌پوسته شدن، خارش و احساس سوزش است و سپس درد، تورم، تب و لرز از سایر علامت‌هاست. افرادی كه تاتو انجام می‌دهند اگر با این علائم روبه‌رو شوند از پمادهای ضدحساسیت و قرص‌های آنتی‌هیستامین و انواع كورتون استفاده می‌كنند اما استفاده خودسرانه از داروها ممكن است فرد و حتی جان او را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

 

راز زیبایی شماره 5 : چه سوهانی انتخاب كنید
مریم بیات، كارشناس آرایشگری در طراحی ناخن و مانیكور و پدیكور :

برای ناخن‌های طبیعی از سوهان دانه‌ریز و ظریف استفاده كنید ولی برای ناخن‌های مصنوعی سوهان زمخت لازم است همچنین بهتر است سوهانی را انتخاب كنید كه دو سطح زبری متفاوت دارد تا از تنوع بیشتری برخوردار باشد چرا كه شكل دادن به ناخن‌ها نیاز به زبری بیشتری نسبت به تمیز كاری نهایی دارد. یادتان باشد استفاده نادرست از سوهان اثر سوء بر ناخن دارد و موجب تضعیف بیشتر آن می‌شود.

سوهان باید تنها در یك جهت حركت داده شود و حركت آن باید از كنار به وسط باشد. سطح سوهان باید در زیر لبه ناخن و با زاویه كمی نسبت به آن قرار داشته باشد. در پایان با استفاده از انگشت مطمئن می‌شویم كه لبه ناخن كاملا صاف و عاری از زوائد است اما مهم‌تر از این جزئیات این است كه ناخن‌های شما هم‌اندازه باشند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل