اگر می خواهید آرایش زیبا و شیکی داشته باشید این نکات را فراموش نکنید.

برای زیباتر شدن همیشه میانبرهایی وجود دارد که توجه به آنها حسابی کمک تان خواهد کرد.

 

پایه مژه را رنگ‌دار كنید

قبل از كشیدن برس ریمل روی مژه‌ها، میله ریمل را روی پایه مژه‌های‌تان بمالید تا به اندازه كافی رنگ روی مژه‌های‌تان بنشیند. سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل، از پایین تا بالای مژه به خوبی بكشید.

 

رژ لب خانگی درست‌كنید

اگر می‌خواهید رنگ رژ و سایه‌تان یكسان باشد كمی از سایه شكسته را در یك قاشق بریزید و كمی وازلین به آن اضافه كنید تا سایه نرم شود. قاشق را روی حرارت فندك قرار دهید و اجازه دهید این دو ماده كامل مخلوط شود بعد آن را در یك شیشه‌ در‌دار بریزید و با استفاده از قلم‌مو از آن استفاده كنید. فراموش نكنید كه تا حد امكان مواد روی لب‌تان را همراه غذا نخورید.

 

مژه‌های پایینی را فراموش نکنید

اگر در استفاده از ریمل برای مژه‌های پایینی هنوز تردید دارید باید بدانید كه این مژه‌ها هم ریمل می‌خواهند؛ فقط اینكه برای ریمل آنها پس از در آوردن برس از محفظه با دستمال كاغذی ریمل اضافی را از روی برس ریمل پاك كنید. بعد با نوك برس به مژه‌های پایین به مقدار کم ریمل بمالید تا مژه‌ها حالت خشك و به هم چسبیده پیدا نكنند.

 

رژ لب را ضدعفونی كنید

اگر بر حسب اتفاق كسی جز خودتان از رژ لب‌تان استفاده كرد بهتر است آن را ضد عفونی كنید. برای این كار كافی است الكل را روی یك پد تمیز كه پرز ندارد اسپری كنید سپس پد را روی سطح رژلب جامد بكشید تا اگر لایه‌ای از آلودگی روی آن وجود دارد، پاك شود.

 

این كرم‌ را رو به پایین بزنید

درست است كه برای جلوگیری از چین و چروك باید كرم‌های مرطوب‌كننده را رو به بالا بزنید اما این در مورد كرم‌‌پودر صدق نمی‌كند. دقت كنید كه به دلیل وجود موهای ریز روی صورت‌تان برای جذب بهتر و طبیعی‌تر كرم‌پودر و پنكیك باید آنها را رو به پایین بزنید.

 

غبغب را محو كنید

برای اینكه هرگز در عكس‌ها چانه‌ شما حالت دو تكه نداشته باشد و به اصطلاح غبغب خود را از بین ببرید، پودر برنزه را در امتداد قسمت پایینی چانه، درست جایی كه حالت دو تكه ایجاد می‌شود، به كار ببرید و برای یك دست كردن آن، سایه ایجاد شده را محو كنید.

 

قرمزی چشم‌ها را برطرف کنید

اگر یك روز كاری خسته‌كننده داشتید و كل روز را پای لپ‌تاپ بودید شک نکنید که چشمان‌تان کمی قرمز خواهد شدو حالا اگر می‌خواهید با چشمان قرمز به ‌مهمانی بروید بهترین كار این است كه از خط و سایه چشم آبی استفاده كنید. در این مواقع از سایه‌هایی كه طیف قرمز در خود دارند نباید استفاده کرد.

 

با پف چشم‌ها خداحافظی کنید

اگر چشم‌های‌تان پف كرده است و می‌خواهید با آرایش این پف را پنهان كنید، قبل از هر نوع آرایشی، چشم‌های‌تان را كمپرس آب سرد كنید. نكته مهم استفاده از خط چشم باریك و البته سایه چشم بسیار كم است. در این صورت پف چشم كمتر مشخص می‌شود.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله سیب سبز