در این مقاله نشان داده ایم با توجه به حالت و جنس موهای تان کدام مدل مو را انتخاب کنید.

 در اینجا 10 مدل کوتاهی مو را برای انواع موها ،مثلا موهای صاف یا لخت، کم حجم یا پر حجم، فردرشت یا ریز را برایتان آورده ایم که می توانید با توجه به مدلی که مویتان دارد یکی از این ها را انتخاب کرده و موهایتان را به این مدل کوتاه کنید. در واقع نشان داده ایم که با توجه به جنس و مدلی که مویتان دارد ،چگونه می توانید آن را به بهترین شکل کوتاه کنید.

بیشتر بدانید : مدل مو چتری به پیشنهاد ستاره های زیبای هالیوود برای تابستان 2018

موهای نسبتا لخت و ضخیم

بهترین مدل کوتاهی : اگر شما موهای ضخیمی دارید، باید گفت بسیار خوش شانس هستید .آماندا شلتون Amanda shelton آرایشگر معروف نیویورکی می گوید : کسانی که دارای تار موهای ضخیمی می باشند ، در واقع شانس زیادی آورده اند، چرا که موهایشان مانند یک گلاه کیس به نظر می رسد . برای کوتاه کردن این جنس موها همانطور که در تصویر جنیفر آنیستون را می بینید ، باید نوک موها را به صورتی نامرتب و کوتاه و بلند بزنید .

چهره ی حاصل : این مدل باعث نمی شود که موهایتان بسیار کوتاه شود و موهای کناری صورت کمی بلند می ماند تا به این ترتیب کل مو در مجموع بلند باشد و تنها تفاوتی محسوس در اندازه و قد مو در پائین مو حاصل می شود.

 

10 مدل موی زیبا متناسب با انواع موها

 

 

موهای کاملا صاف و نازک

بهترین مدل کوتاهی : موهایی که تارهای نازکی دارد را به هنگام شستشو باید با دقت و ظرافتی خاص شست تا آسیبی به آنها وارد نشود. سریعا باید آنها را خشک کرد و پس از خشک کردن باید با انواع ژل های تقویت کننده که براق کننده هم باشند آن را زیباتر کرد. اگر کل مو تا نزدیک شانه و به صورت یکدست کوتاه شود بسیار زیبا می شود.

چهره ی حاصل : در این مدل به دلیل اینکه تارهای مو بسیار نازک هستند اگر حتی کل مو یکدست باشد بازهم مشکلی پیش نخواهد آمد، چرا که حجم زیادی نخواهد داشت و بسیار زیبا نشان داده خواهد شد.

 

am02.jpg

 
موهای فرفری ریز

بهترین مدل کوتاهی : اگربافت طبیعی مو به حالت فرفری باشد بهتر است که مو را طوری کوتاه کرد که از دو طرف ریخته شود و در واقع فرق سر را باز کرده و بعد آن را کوتاه کرد. این مدل برای این است که با داشتن موهای فر باز هم چهره کاملا باز باشد.

چهره ی حاصل : این مدل مو چهره را ممکن است کمی خشن سازد و برای اینکه چنین نباشد باید دقت کنید که بلندی مو نباید تا حد زیادی باشد و بهتر است که نهایتا تا روی شانه باشد تا چهره را هم زیبا جلوه دهد. این مدل باعث می شود گونه ها برجسته تر به نظر رسیده و یک حالت مثلثی شکل به صورت خواهد داد.

 

am03.jpg

 

 

موهای کم پشت و نازک

بهترین مدل کوتاهی : در این مدل کوتاهی هدف آن است که تا آنجا که ممکن است ،موهای نازک و کم پشت را بتوان پر حجم نشان داد و برای این کار بهتر است از قد مو در جلوی سر کم نشود و در نهایت کل مو تقریبا به یک اندازه باشد و جلوی مو را هم باید به صورت کج در صورت ریخت تا آن را پر حجم نشان دهد.
چهره ی حاصل : تنها کوتاه کردن پائین مو و در واقع یکدست بودن مو باعث شده تا یک نگاه زیبا و جذاب به چهره انتقال داده شود.

 

am04.jpg

 

 

موهایی با موج کم و درشت

بهترین مدل کوتاهی : همانطورکه می بینید ماریسا ،موهای مواج خود را در حالت تعادل طوری کوتاه کرده است که اصلا چهره ی او تحت الشعاع این فر درشت موهایش ،قرار نگرفته است و جلوه ای زیبا به صورت او انتقال داده شده است.
چهره ی حاصل : کندال آنگ، آرایشگر معروفی که صاحب یک سالن آرایش بسیار بزرگ در شهر فینیکس(آریزونا) است ،می گوید: بافت طبیعی موهای او بسیار زیبا است و هر چه موهایی که از این جنس می باشند بلند تر باشد چهره هم زیباتر خواهد شد.

 

am05.jpg

 

 

موهای فرفری

بهترین مدل کوتاهی : یک آرایشگر مشهور می گوید : زمانی که موهای فرفری دارید باید آن را طوری کوتاه کنید که کمی از حالت پف دار بودن آن کم کنید. به این ترتیب که نصف بیشتر مو را به یک طرف بریزید و در طرف دیگر حجم کمی از مو را بگذارید بماند و سپس از داخل با قیچی ای که تیغ داشته باشد، حجم آن را کم کنید.
چهره ی حاصل : این مدل کوتاهی حالت نیمرخ شما را بسیار زیبا نشان می دهد و در واقع از یک طرف صورت شما دارای موهای کم حجم بوده و از زاویه ای دیگر موهایی کاملا پر خواهید داشت.

 

am06.jpg

 

 

موهایی با موج درشت

بهترین مدل کوتاهی : موهایی که خودشان دارای حالت هستند را باید کوتاه و بلند زد، تا از ریختن تارهای مو روی یکدیگر جلوگیری شود.
چهره ی حاصل : این مدل کوتاهی در واقع یک حالت مثلثی شکل را به صورت می دهد .اونگ ong آرایشگر معروف می گوید : این مدل کوتاهی برای موهایی که فر درشت دارند یا اصطلاحا از خود حالت دارند بسیار مناسب بوده و از بزرگ نشان دادن سر جلوگیری می کند.

 

am07.jpg

 

 

موهای صاف و کم پشت

بهترین مدل کوتاهی : همانطور که می بینید موهای هلن میرن بسیار کم پشت می باشد و این مدل موها باید طوری کوتاه شود تا حجم مو بیشتر از حد واقعی آن نشان داده شود. ریختن موی چتری در صورت بهترین کار ممکن برای افزایش حجم مو می باشد.
چهره ی حاصل : قرار گرفتن لایه های کمی از مو در اطراف صورت می تواند ظاهر شما را زیبا تر نشان داده و ریختن چتری روی پیشانی در واقع توانسته کم بودن موهای جلوی سر را تا حدودی بپوشاند.

 

am08.jpg

 

 

موهایی با موج زیاد

بهترین مدل کوتاهی : در این مدل کوتاهی حالت طبیعی مو که مجعد می باشد از بین نرفته است و تنها کاری که انجام گرفته است این است که کل مو تا چانه کوتاه شده است.
چهره ی حاصل : با استفاده از این مدل کوتاهی ، در واقع شما خواسته اید که بافت طبیعی موی خود را نشان دهید و باید گفت هنگامی که مو در اندازه ای که هم قد چانه باشد کوتاه می شود نه تنها به این مدل مو جلوه ی بیشتری می دهد بلکه چهره را هم جذاب تر نشان خواهد داد.

 

am09.jpg

 

 

موهای لخت و پرپشت

بهترین مدل کوتاهی : در این مدل سعی شده است از درهم و برهمی موها خودداری شود ،در حالی که موها کاملا صاف بوده و از بالا تا پائین به صورتی تکه تکه و کاملا کوتاه و بلند ریخته شده است. این مدل برای موهایی که بسیار پر حجم هستند مناسب می باشد چرا که از حجم مو کم می کند.
چهره ی حاصل : شاکلتون shakelton آرایشگر و ماهر در کوتاهی مو می گوید : موی چتری در این نوع موها که بسیار پرپشت هستند باید کاملا کوتاه باشد .به این ترتیب چهره بازتر شده و تارهای مو به صورت زیاد و پر حجم روی هم قرار نمی گیرند.

 

am10.jpg

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ