نکته های مهم زیبایی برای خانم های 30 ساله
اگر شما هم در سن 30 سالگی هستید برای حفظ زیبایی خود کافی است نکات زیر را بدانید.

شاید از رسیدن به سن سی سالگی هیجان زده نشده باشید، اما چند نکته در مورد زیبایی و پوست هست که از این باید به فکرش باشید. درحقیقت با رسیدن به این سن نگرانی های شما در مورد جوش ها از بین خواهد رفت. از طرفی....

اگر شما هم به سن سی سالگی رسیده اید و یا به زودی جشن تولد سی سالگی تان را می گیرید؛ احتمالا این حس را دارید که زمان خیلی زود می گذرد. وقتی به ده سال گذشته می نگرید متوجه می شوید که چقدر جوان و نسبت به پیر شدن موها و پوست خود بی توجه بودید. اما حالا که دهه 20 زندگی را پشت سر گذاشته اید باید بیشتر مراقب آرایش کردن، چین و چروک ها، نور آفتاب یا افتادگی پوست باشید.

 

بهترین مراقبت های پوستی بعد از سن سی سالگی

شاید از رسیدن به سن سی سالگی هیجان زده نشده باشید، اما چند نکته در مورد زیبایی و پوست هست که از این باید به فکرش باشید. درحقیقت با رسیدن به این سن نگرانی های شما در مورد جوش ها از بین خواهد رفت. از طرفی شما به بلوغ فکری رسیده اید و چون دیگر کمتر به مهمانی های شبانه می روید و شب زنده داری می کنید، احتمالا پف های زیر چشم تان زیاد ماندگار نخواهد بود. اما خانم ها در سن سی سالگی باید بیشتر مراقب مرطوب ماندن پوستشان باشند و از استرس دوری کنند؛ در این صورت تاثیر مثبت اینها را روی پوست خود خواهند دید.
اگرچه شما هنوز تا مسن شدن فاصله زیادی دارید، چند مورد هست که باید بعد از وارد شدن به دهه جدید زندگی رعایت کنید. همان طوری که بعد از سن 35 سالگی هنگام پوشیدن شلوارک های کوتاه احساس راحتی نمی کنید، باید در مورد آرایش کردن مطابق سن خود نیز به فکر باشید. پوست صورت شما مانند بدنتان در حال تغییر است.

 

مراقبت های پوستی برای زنان در دهه سی زندگی

بعد از سن سی سالگی نور آفتاب فرصت این را خواهد داشت تا خرابی های خود را روی پوستتان نشان دهد. احتمالا متوجه شده اید که خطوط پوستی یا نقطه های تیره روی پوستتان بیشتر و مشخص تر شده اند. اگر تابحال هیچ مراقبت پوستی نداشتید باید بدانید که استفاده از محصولات ضد پیری و یک کرم چشم روزانه برای جلوگیری از خرابی های بیشتر پوستی واجب است. پوست اطراف چشم عادی ترین قسمت صورت در زنان است که بعد از سن سی سالگی علائم بالا رفتن سن مشخص می شود، حتما به پوست این قسمت توجه کافی داشته باشید. درغیر این صورت در چهل سالگی چین و چروک زیادی خواهید داشت.

 

مدل های آرایش و لوازم آرایش مناسب سی ساله ها

وقتی لوازم آرایش می خرید، خیلی مهم است که به جز پیدا کردن لوازم آرایش و فکر کردن به ظاهری که می خواهد داشته باشید، به فکر محافظت از پوست و تغذیه کردن آن نیز باشید. وقتی می خواهید کرم پودر بخرید، مارکی را انتخاب کنید که دارای SPF نیز باشد تا وقتی ضد آفتاب نمی زنید هم به طور طبیعی در برابر آفتاب محافظت شوید. همچنین کرم ضد آفتاب را به قسمتی از گردن و دستها که نور خورشید به آن می خورد بزنید.

از آنجایی که در این سن پوست شما ممکن است شادابی و درخشش سابق خود را از دست داده باشد، پس یک کرم پودر روشن که به پوستتان درخشش طبیعی بدهد را انتخاب کنید. همچنین می توانید از پن کیک رنگ روشن و یا کانسیلر برای تاثیر بیشتر استفاده کنید. به آرامی پن کیک را به صورت رفت و برگشت روی پیشانی و گونه ها بزنید. اما حواستان باشد در زدن پن کیک زیاده روی نکنید، وگرنه انگار یک کپه گرد و غبار روی صورتتان نشسته است. همیشه روشن کننده را قبل از رژگونه بزنید.
در ده سی شما باید با فهم و درک رژگونه بزنید. اگر کمی پوستتان خشک شده است یک رژگونه حاوی نرم کننده می تواند کمک دهنده باشد. به آرامی فرچه را روی گونه ها بزنید تا به گونه های خود درخشش و قرمزی طبیعی بدهید مثل زمانی که مدتی دویده اید.

وقتی به سن سی سالگی می رسید، لزوما در اطراف لب خود چین و چروک ندارید. اما شاید احساس کنید لب هایتان برجستگی سابق را ندارد و باریک تر شده است. اگر با این موضوع مشکل دارید می توانید رژلب و خط لبی استفاده کنید که به صورت طبیعی قابلیت برجسته کردن لب را دارد. اکثر برندها چنین رژلب هایی را دارند و با آنها می توانید لب هایی برجسته تر داشته باشید. رنگ های توصیه شده برای سن شما رنگ های روشن تر با قابلیت پوشانندگی بیشتر است. بیشتر به دنبال رنگ کمرنگ و جنس نرم یا رژ مایع های خیلی روشن باشید تا ظاهر مدرن و شیک خود را حفظ کنید.

برای آرایش چشم در طول روز از رنگ های خنثی استفاده کنید. مگر اینکه بخواهید کمی ریسک کنید، با این حال باز هم از رنگ های تند و شبرنگ و سایه هایی که در مجله های مد می بینید استفاده نکنید. فراموش نکنید که برای قسمت های روشن سایه خوب است از رنگ های سرد استفاده کنید، با این کار چین و چروک و خطوط دور چشم را می پوشانید. پس رنگ های سایه چشم با رنگ سرد را به حداقل برسانید و فقط در نواحی که می خواهید روشن تر کنید استفاده کنید. برای یک خانم در دهه سی خیلی مهم است که همیشه ابروهایی مرتب کمانی که زیاد باریک نباشد داشته باشد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : ileev.com