شما هم می توانید با نکته های زیر مانند یک آرایشگر حرفه ای آرایش کنید.
کم رنگ‌ها را تقویت کنید

اگر مداد چشم رنگی مانند سبز یا آبی خریده‌اید كه كم‌رنگ است و هر چه پشت چشم می‌كشید جلوه لازم را ندارد بهتر است نوك مداد را یك ثانیه زیر حرارت فندك قرار دهید و برای 15 ثانیه كنار بگذارید تا خنك شود. مداد را روی دست‌تان بكشید و امتحان كنید. به این ترتیب مداد پررنگ‌تری خواهید داشت.


بیشتر بدانید : نکات ریز و كلیدی آرایشگران معروف دنیا برای یک آرایش صورت حرفه ای!!


چشم‌ها را بالا ببرید

اگر می‌خواهید حالت چشمان‌تان رو به بالا و كشیده باشد كافی است یك قوس از كرم پودر مورد علاقه‌تان را زیر ابرو بكشید و بعد آن را با انگشت جذب پوست‌تان كنید. این حالت باعث می‌شود این قوس به سمت بالا رفته و چشمان شما را رو به بالا و كشیده نشان دهد.

 

كانسیلر را با قلم‌مو استفاده كنید

به جای آنكه كانسیلر را به صورت تیوپی استفاده كنید بهتر است یك قلم‌مو تهیه كنید و نوك قلمو را به كانسیلر بزنید و آن را زیر چشم یا نقاط جای جوش بزنید و بعد با همان قلم‌‌‌مو پخشش كنید. به این ترتیب كنترل بهتری بر میزان استفاده و همسان‌سازی با دیگر مناطق پوست دارید.

 

چطور بهترین رنگ را انتخاب کنید؟

اغلب ما برای خرید كرم ‌پودر آن را روی دست یا گونه امتحان می‌كنیم درحالی‌كه اگر بخواهیم رنگی نزدیك به رنگ پوست‌مان انتخاب كنیم، بهترین جایی كه می‌توان امتحان كرد، گردن است. این ناحیه به دلیل آنكه كمتر در معرض نور قرار دارد با رنگ واقعی پوست‏تان تطابق دارد.

 

ریمل‌های خشک را زنده کنید

درست است كه هر سه تا چهار ماه باید ریمل‌تان را عوض كنید، اما اگر زودتر از این زمان احساس كردید ریمل‌تان كمی خشك شده است، پیشنهاد ما این است كه دو تا سه قطره چشم استریل را داخل لوله ریمل بریزید و بعد برس را داخل لوله بچرخانید. این قطره مایع ریمل را نرم كرده و استفاده از آن را راحت می‌كند.

 

با پوسته‌ها خداحافظی کنید

اگر لب‌های‌تان به خاطر خشكی هوا پوسته‌پوسته شده و می‌خواهید برای ‌مهمانی رژلب استفاده كنید بهتر است از یك مسواك نرم برای تمیز كردن پوسته‌ها استفاده كنید. مسواك را با روغن نارگیل و شكر آغشته كنید و آن را روی لب‌های‌تان بمالید. این كار پوسته‌ها را از بین می‌برد و راحت می‌توانید از رژ لب استفاده كنید.

 

چشم‌های‌تان را درشت‌تر كنید

اگر تا به حال فكر می‌كردید مداد سفید چشم هم مانند مداد رنگی‌های سفید بدون استفاده است، اشتباه می‌كردید. مداد سفید چشم ترفندی است كه چشمان شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. به جای آنكه داخل چشم‌تان را مداد مشكی بكشید آن را با مداد سفید جایگزین كنید. خواهید دید كه چقدر چشمان‌تان درشت‌تر به نظر می‌رسد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله سیب سبز