بهترین مدل شینیون برای صورت های بیضی چیست؟
مدل های شینیون برای هر صورتی متفاوت است. ممکن است مدل شینیون یکطرفه برای صورت های گرد مناسب ولی برای صورت های بیضی مناسب نباشد. اگر می خواهید برای میهمانی های شب بدرخشید، بهتر است این سوالات را بدانید

 پاسخ به چند سوال متداول آرایشی

_ برای كوچك نشان دادن لب‌های درشت از چه رنگ رژ و خط لبی باید استفاده كرد؟

باید از رژهای مات استفاده كنید؛ رژهایی كه دانه‌های براق و درخشان نداشته باشند و به اصطلاح اكریلی نباشند. رنگ رژ هم باید پر رنگ مثل رنگ صورتی چرك، قرمز سیر مایل به رنگ قهوه‌ای، كالباسی پررنگ و شكلاتی باشد، اما باید توجه كنید كه لب‌های درشت به خط لب احتیاج ندارند. خط لب، لب‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد ولی اگر دوست دارید از خط لب استفاده كنید، این خط را نباید خارج از لبه‌ها بكشید و رنگ رژ هم نباید با رنگ خط لب خیلی فرق داشته باشد.

_ برای پوست سبزه از چه رنگ مویی استفاده كنیم كه رنگ صورت را روشن‌تر نشان بدهد؟

از رنگ‌های گرم یعنی عسلی متوسط، مسی، شكلاتی متوسط، قهوه‌ای روشن، شرابی و قهوه‌ای مسی بهتر است استفاده شود.

بیشتر بدانید : رنگ مو مناسب برای پوست سبزه و چشم های تیره چه رنگی است؟

_ برای لباس‌های یقه باز چه نوع مدل مویی بهتر است؛ باز یا شینیون؟

برای لباس‌های یقه‌باز اگر موهای‌تان باز و رها باشد بهتر است اما اگر شینیون دوست دارید بهتر است شینیون‌های جمع و باز تركیبی باشد. شینیون‌هایی كه پایین و روی گردن مو جمع می‌شود هم می‌تواند مناسب باشد. برای مدل‌های شینیون فرم صورت و كشیدگی گردن هم خیلی مهم است.

بیشتر بدانید : بهترین مدل مو برای لباس های دکلته و بدون یقه به پیشنهاد ستارگان هالیوودی

_ اگر از ریمل رنگی استفاده می‌كنیم خط چشم باید همرنگ ریمل باشد؟

اگر از خط چشم همرنگ استفاده كنید خیلی بهتر است و آرایش شما زیباتر می‌شود اما اگر خط چشم رنگی دوست ندارید، بهتر است از خط چشم دودی استفاده كنید. خط چشم مشکی پر رنگ تضاد زیادی ایجاد می‌كند و آرایش چشم شما توی ذوق می‌زند.

بیشتر بدانید : ریمل خشک شده تان را مانند روز اول نو کنید!!!

_ برای رنگ كردن موهای آسیب‌دیده چه نكاتی را باید رعایت كرد؟

مو یك عضو مرده است و نمی‌توان بخش‌های آسیب‌دیده آن را كاملا ترمیم كرد به همین دلیل باید از ابتدا با موها درست رفتار شود تا آسیب نبینند. برای این كار از رنگ‌هایی استفاده كنید كه آمونیاك نداشته باشد همچنین بعد از رنگ مو باید حتما ویتامینه شود و از آبرسان‌های خوب برای مو استفاده شود. تا حد امكان بعد از رنگ مو به موهای‌تان برسید و نگذارید خشك و شكننده شوند. انتخاب صحیح یك شامپو و نرم‌كننده در مراقبت از موی سر بسیار مهم است و باید هر فردی با مشورت با متخصص پوست و مو، شامپوی متناسب با نوع موی خود آنها را انتخاب و استفاده كند.

بیشتر بدانید : ترمیم موهای سوخته و آسیب دیده با روش های خانگی

_ رنگ موی زیتونی بیشتر برای چه رنگ پوستی مناسب است؟

رنگ موی مناسب برای موی شما رنگی است كه به پوست شما بیاید. رنگ زیتونی جزء رنگ‌های سرد است و مناسب پوست‌های سفید. كسانی كه سبزه هستند و رنگ پوست‌شان زردی دارد نباید از این رنگ استفاده كنند چون باعث می‌شود چهره آنها تیره‌تر به نظر بیاید.

بیشتر بدانید : رنگ مو زیتونی را چگونه نسکافه ای کنم؟

_ برای صورت‌های بیضی شکل چه شینیون‌هایی پیشنهاد می‌كنید؟

صورت‌تان به شما اجازه می‌دهد هر مدل مویی كه دل‌تان می‌خواهد داشته باشید. پیشانی بلند و چانه در صورت‌های بیضی شکل كاملا با هم متناسبند. شینیون‌های كنار گوش، زیر گردن، پشت سر و بالای سر برای صورت بیضی شکل مناسب هستند. البته یک استثنا وجود دارد؛ افرادی كه صورت بیضی شکل کشیده دارند نباید شینیون رابالای سر درست كنند. بهتر است كنار سر و پایین گردن و شینیون‌های شل را انتخاب كنند.

_ برای اینكه مو بعد ا ز سشوار كشیدن وز نشود، چه كار باید كرد؟

اگر موهای‌تان بعد از سشوار كشیدن وز می‌شود، با رعایت نكاتی كه گفته می‌شود می‌توانید از آسیب‌هایی كه وسایلی مثل سشوار و اتوی مو به موهای‌تان می‌زنند، جلوگیری كنید.

1 - بعد از شست‌وشوی مو نرم‌ كننده بزنید.
2 - موهای‌تان را خشك كنید و با یك شانه دندانه درشت شانه كنید.
3 - به اندازه یك اسپری كف موس به موهای‌تان بمالید و دوباره موهای‌تان را با یك شانه دندانه درشت شانه كنید.
4 - سرم براق‌ كننده مو بزنید. برای از بین بردن وزی مو به مقدار زیادی اسپری احتیاج ندارید.
5 - موها را از پایین لایه جدا كنید و سشوار بكشید. سشوار را داغ و با شدت استفاده كنید. بعضی از موها دانه‌هایی ضخیم دارند و گاهی دو سه بار هر لایه به سشوار نیاز دارد. توجه داشته باشید باید سشوار داغ باشد. حرارت كم باعث وزی مو می‌شود.
6 - زمانی كه موها را دور برس می‌پیچانید باید سشوار را به برس نزدیك كنید تا حرارت مستقیم به آن بخورد.
7 - بعد از اینكه لایه‌های پایینی را سشوار كشیدید، با یك كیلپس موها را از گردن جدا كنید تا خنك شوند و عرق نكنید.
8 - برای اینكه مدل موهای‌تان فیكس شود، كمی اسپری نگه دارنده مو روی موهای‌تان بزنید.
نكته : سرم‌های رفع وزی مو را به كف سرتان نزنید. این كار باعث می‌شود پوست سرتان چرب شود.

بیشتر بدانید : با وز بعد از سشوار چه کنم ؟

_ پوست صورتم كدر شده و جوش‌های خیلی‌ریزی دارد. به همین دلیل مجبورم از كرم پودر استفاده كنم اما نمی‌دانم كدام كرم پودرها برای پوستم مناسب هستند و می‌توانند جوش‌ها را بپوشانند. می‌خواهم كرم پودر روی پوستم ماندگاری بیشتری داشته باشد. لطفا مرا راهنمایی كنید.

اگر قبلا پوست‌تان این مشكلات را نداشته بهتر است به یك متخصص پوست مراجعه كنید؛ با روش پاكسازی و استفاده از ماسك‌های معتبر می‌توانید پوست‌تان را شفاف‌تركنید و از شر جوش‌های ریز خلاص شوید. نكته دیگری كه نیاز است بدانید اینكه در مدت درمان بهتر است از هیچ كرم پودر یا پنكیكی استفاده نكنید اما اگر فعلا شرایط درمان را ندارید و مجبورید از كرم پودر استفاده كنید، بهتر است از كرم پودرهای گیاهی روی پوست خود بزنید تا آسیب كمتری به پوست وارد شود.
درباره یكدست بودن هم باید بگویم، بعضی از خانم‌ها فكر می‌كنند هرچه مقدار كرم پودر روی پوست بیشتر باشد، پوشانندگی آن بهتر است؛ در صورتی كه این طور نیست و باید از یك برند معتبر استفاده كنید و دومین نكته‌ای كه باید بدانید این است كه مقدار کرمی كه روی پوست می‌زنید، باید به اندازه باشد چون كمتر از حد نرمال اثر پوشانندگی ندارد و بیشتر از حد هم روی پوست می‌ماسد و حالت بدی به پوست می‌دهد.

بیشتر بدانید : 5 علت شایع جوش در بدن و راه حل درمان آنها

_ بهترین نگه دارنده برای موی شینیون شده چیست؟ اسپری یا كرم مو را چه زمانی بزنیم؟

مدل موی شینیون شده مخصوص ‌مهمانی‌های عصر و شب است. قبل از شینیون، مو حتما باید براشینگ شود تا وز نكند. نگه‌دارنده‌ها دو نوع هستند:

كرم‌های مو

كرم‌های مو در این روش كارایی ندارند چون باعث سنگینی موهای شما شده و زمانی از شینیون شما نگذشته آن را از شكل می‌اندازند.

اسپری مو

اسپری كردن مو نیز در دو مرحله انجام می‌شود؛بنابراین بعد از براشینگ كردن مو مراحل اولیه شینیون را انجام می‌دهیم. در این مرحله پس از پوش دادن مو از اسپری مو استفاده می‌كنیم و لابه‌لای آن را اسپری نگه دارنده می‌زنیم تا ماندگاری بهتری داشته باشد.
پس از پایان كار نوبت به مرحله آخر می‌رسد؛ اسپری مو را با كمی فاصله از مو اسپری می‌كنیم تا یك شینیون براق و تمیز داشته باشیم و مو در طول شب وز نكند.

بیشتر بدانید : شینیون ( مدل مو جمع ) هایی که برای تابستان امسال دیگر مد نیستند

_ برای پوشاندن جای تاتو از كرم پودر استفاده كنیم یا كانسیلر؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد كه قبلا تاتو كرده باشید و پس از چند سال مجددا به فكر تاتو مجدد افتاده باشید. برای پوشاندن جای تاتو قبلی باید از كانسیلر‌ها استفاده كنید. برای انجام این كار باید از قلم آرایشی استفاده كنید. میزان كانسیلر بستگی به عمق جای تاتو شما دارد. كانسیلر را به میزانی كه یك پوشش‌دهی مناسب داشته باشد، استفاده كنید؛ نه زیاد‌تر و نه كمتر.

بیشتر بدانید : تاتو لب و مراقبت های مهم قبل و بعد از آن


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله سیب سبز