آرایش چشم را بر اساس مدل چشم تان انجام دهید
 آرایش چشم یکی از مهم ترین قسمت ها در آرایش صورت است. شما باید بدانید برای هر مدل چشم چه آرایشی مناسب تر است و چشمان شما را زیباتر می کند.

چگونه متناسب با مدل چشم های مان آرایش کنیم؟

چشم‌های هر كسی حالت مخصوص به خود دارد؛ یكی چشم‌های فرورفته دارد و دیگری چشم‌های بیرون آمده؛ یكی چشم‌های درشت دارد و دیگری . . . و مسلما هر كدام این مدل‌ها حسن‌هایی دارند كه باید برجسته شده و عیب‌هایی كه باید پوشانده شوند. در این مطلب الهه حسینی، كارشناس آرایشگری به شما می‌گوید چگونه باتوجه به مدل چشم‌های‌تان بهترین حالت را به آنها بدهید به‌ گونه‌ای كه زیبایی آنها را چندین برابر كنید.

 

بیشتر بدانید : آموزش و راهنمای تصویری گام به گام آرایش چشم

آرایش چشم مخصوص چشم‌های دور

آرایش چشم مخصوص چشم‌های دور

در این مدل كه چشم‌ها فاصله زیادی از هم دارند، برای نزدیك‌تر نشان دادن، دور تا دور داخل چشم‌ها مداد مشكی بكشید و تا جایی كه امكان دارد تا گوشه چشم‌ امتداد دهید. بهتر است از خط‌ چشم‌های گوشه‌دار استفاده كنید یعنی خط‌ چشم از گوشه داخلی چشم بیرون بیاید. این كار باعث می‌شود فاصله میان چشم‌های شما كمتر خودش را نشان دهد؛ چون خط‌چشم این فاصله را می‌پوشاند.

 

 

آرایش چشم مخصوص چشم‌های افتاده

آرایش چشم مخصوص چشم‌های افتاده

چشم‌هایی كه گوشه‌هایش به سمت پایین است نیاز به بالا بردن دارد، در این مورد خط‌ چشم مهم‌ترین نقش را ایفا می‌كند. ابتدا از سایه برای روشن كردن استفاده كرده و همان‌طوری كه برای چشم‌های گرد سایه می‌زنید، آرایش كنید؛ با این تفاوت كه خط چشم باید تیره‌تر باشد. بعد از سایه زدن، خط‌ چشم را از گوشه چشم شروع كرده و تا انتها بكشید؛ منتها اگر ظاهر دراماتیك‌تری می‌خواهید در انتهای چشم خط‌چشم را به سمت بیرون و بالا انحنا دهید؛ درست مثل صورت خندان.

 

آرایش چشم برای كوچك كردن چشم‌های درشت

آرایش چشم برای كوچك كردن چشم‌های درشت

اگر حدقه چشمان‌تان از مردمك بیرون زده، پیشنهاد می‌كنیم پشت چشم را یك خط‌چشم پهن بكشید. در ضمن توصیه می‌كنیم از سایه تیره هم به‌ عنوان مكمل استفاده كنید، چون سایه تیره بیرون‌ زدگی را می‌پوشاند. وقتی تیرگی‌های پشت چشم زیاد شود، چشم فرورفته‌تر جلوه می‌كند.

 

 

آرایش چشم مخصوص چشم های درشت

آرایش چشم مخصوص چشم های درشت

یك مداد ابروی قهوه‌ای می‌تواند كاری كند كه چشم‌های گرد شما خود را بهتر نشان دهند؛ در مرحله بعد با یك سایه سبز كم‌رنگ تمام ناحیه چشم و خط مژه‌ها در پلك پایین را رنگ بزنید. سبز پررنگ را هم به پلك‌ها بزنید و درنهایت با سایه قهوه‌ای دودی ،خط مژه‌ها را در پلك بالا پررنگ كنید تا چشم‌ها حالتی دودی شكل پیدا كنند. یادتان نرود كشیدن خط‌ چشم مایع هم می‌تواند كاری كند كه چشم‌های شما حالت خود را بهتر نشان دهند. برای ریمل زدن به مژه‌های بالا قناعت كنید چرا كه ریمل زدن روی مژه‌های پایین چشم را گردتر نشان می‌دهد.

 

 

آرایش چشم مخصوص چشم‌های نزدیك به هم

آرایش چشم مخصوص چشم‌های نزدیك به هم

در این مدل، فاصله‌ بین دو چشم از اندازه‌ یك چشم كمتر است. به منظور ایجاد فضا در گوشه‌های داخلی چشم، از سایه‌های روشن مثل سفید مات یا براق استفاده كنید. برای اینكه توجه را به گوشه‌ خارجی چشم معطوف كنید، بیشتر ریمل بزنید و از مژه‌های مصنوعی، مخصوصا در گوشه‌های خارجی چشمان‌تان استفاده كنید.

 

 

آرایش چشم مخصوص چشم‌های فرورفته

آرایش چشم مخصوص چشم‌های فرورفته

اول از همه باید سراغ ابروها بروید و با مداد ابرو به آنها حسابی شكل دهید و درون آنها را پر كنید تا به خوبی خود را در صورت نشان دهند. با سایه طلایی دور چشم را رنگ دهید و بعد با سایه نارنجی روی حدقه چشم را پر كنید. حواس‌تان باشد رنگ‌ها را حسابی با هم مخلوط كنید تا مرز میان آنها مشخص نباشد، درنهایت برای كامل كردن سایه چشم، خط مژه‌ها را با سایه‌ای قرمز- قهوه‌ای مشخص كنید. با یك برس تمیز رنگ سایه‌ها را یكنواخت كنید. یك ریمل مشكی هم می‌تواند پایان‌بخش كارتان باشد؛ كافی است مژه‌ها به‌خصوص سر آنها را با یك لایه ریمل مشكی بپوشانید.

 

 

آرایش چشم مخصوص چشم‌های ریز

آرایش چشم مخصوص چشم‌های ریز

برای اینكه چشم‌های‌تان را درشت‌تر نشان دهید اول از همه با مداد قهوه‌ای به ابروهای‌تان مدل دهید. بعد سراغ سایه صورتی بسیار كم‌رنگ بروید و ناحیه اطراف چشم را رنگ بزنید؛ حالا با سایه قهوه‌ای دور چشم را پررنگ كنید و با پخش كردن آن با انگشت، حالتی دودی به چشم بدهید؛ به‌خصوص زیر چشم را. سایه دودی یا سیاه ملایم هم می‌تواند حالت چشم‌های شما را بهتر نشان دهد. بعد از سایه، سراغ خط چشم مایع بروید و با آن دورتا دور چشم را بكشید و درنهایت مژه‌ها را با ریمل مشكی پررنگ كنید.

 

 

آرایش چشم‌ مخصوص چشم هایی با پلك‌های افتاده

آرایش چشم‌ مخصوص چشم هایی با پلك‌های افتاده

چشم‌هایی با پلك‌های افتاده یك لایه اضافه پوست زیر ابرو دارند كه روی پلك می‌افتد و باعث می‌شود پلك كوچك‌تر دیده شود. این افراد نیاز به روشن‌سازی با سایه ندارند، فقط گوشه‌های پلك را سایه بزنید؛ سپس مقدار مناسبی از یك سایه تیره را روی قسمتی از پلك كه زیر قرار گرفته، بزنید. سپس دورتادور این خط را سایه تیره بزنید تا با خطای دید حالت گردی بیشتری به چشم داده شود. خط چشم را كمی طولانی‌تر بكشید تا این تركیب متعادل شود.

 

 

آرایش چشم‌ مخصوص چشم های ریز آسیایی

آرایش چشم‌ مخصوص چشم های ریز آسیایی

برای اینكه چشم‌های‌تان حالت‌شان را بهتر نشان دهند، باید با مداد خاكستری ابرو، یك كمان ملایم به ابروها بدهید و تمام نقاط خالی را كاملا با مداد پر كنید. در مرحله بعد با سایه سفید تمام ناحیه چشم را روشن كنید و حدقه چشم را با سایه خاكستری ملایم رنگ بزنید. با سایه آبی روی خط مژه‌ها را یك خط بسیار باریك بكشید و كمی آن را در گوشه خارجی چشم ادامه دهید. یك ریمل سرمه‌ای می‌تواند پایان‌بخش كار شما باشد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل