رنگ موی گیاهی و خانگی را جایگزین رنگ موهای شیمیایی کنید!!
رنگ مو یکی از علایق خانم هاست ولی همین رنگ موهای شیمیای می توانند آسیب های جبران ناپذیری به موهای تان وارد کنند. به جای رنگ کردن موهای تان با رنگ های شیمیایی، آنها را با رنگ موهای گیاهی و خانگی رنگ کنید.

رنگ موی گیاهی و خانگی برای موهای تان درست کنید

درست است که خیلی راحت می‌توان وارد مغازه لوازم آرایشی شد و رنگ مویی را انتخاب و خرید کرد اما غیر از این شما می‌توانید خودتان هم در خانه رنگ مو بسازید و با این کار، هم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید و هم حداقل بدانید چه چیزهایی به موهای سرتان می‌زنید. یادتان باشد چه با رنگ‌های آماده و معروف به شیمیایی و چه با رنگ‌های خانگی و معروف به طبیعی موهایتان را رنگ می‌کنید.

پیش از رنگ کردن کامل موها، مقداری از رنگ را روی قسمتی از موهای تان که کمتر در معرض دید است بگذارید و بعد از مدت کمی آن را بزدایید تا اگر موهایتان به رنگ مذکور حساسیت دارد، مشکل حادی برایتان پیش نیاید و زیبایی و از آن مهم‌تر سلامت‌تان تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

اکنون می‌توانید برای ساختن رنگ مو در خانه با استفاده از مواد طبیعی دست به کار شوید! آستین‌هایتان را بالا بزنید و ساخت چند نوع رنگی را که در ادامه توضیح داده‌ایم تجربه کنید و به این وسیله، خودتان را از آن همه مواد شیمیایی تیوب‌های پررنگ‌ولعاب خلاص کنید:

 

رنگ مو با پوست گردو

پوست گردو، معروف‌ترین ماده طبیعی به شمار می‌رود که هیچ نیازی به توضیح دادن درباره قدرت آن در رنگ کردن و ماندگاری رنگ ندارد. زیرا تقریبا همه افراد حداقل یک بار دست‌های سیاه‌شده از پوست‌کندن گردوهای تازه‌رس را دیده یا خود تجربه آن را پشت سر گذاشته‌اند. برای این‌که از پوست‌های گردو رنگ برای موهایتان بسازید، می‌توانید مقداری پوست گردو را خرد کنید و به اندازه 4 قاشق از آن را در 6 لیوان آب بریزید و روی حرارت بگذارید. چند ساعت بعد رنگ مویتان آماده است. موهایتان را پیش از رنگ کردن با این مواد تمیز بشویید، سپس آنها را با این رنگ موی طبیعی رنگ کنید و دقایقی بعد موها را آبکشی کنید.

 

رنگ مو با تنباکو

احتمالا گمان می‌کنید تنباکو فقط استفاده دخانی دارد، حال آن‌که از آن می‌توان استفاده‌های بهتری هم کرد. یکی از این استفاده‌ها ساخت رنگ برای پوشاندن رگه‌های موی سفیدشده است. یک لیوان آب روی 2 قاشق تنباکو بریزید و حرارت دهید تا آب به جوش آید. سپس حرارت را کم کنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه محلول مذکور روی حرارت کم آماده شود. پس از آن‌که خنک شد آن را روی قسمت‌های سفیدشده مویتان بمالید. نتیجه این کار، نشستن لایه‌ای از رنگ قهوه‌ای روشن روی موهایی است که دیگر سفیدی آنها به چشم نمی‌آید.

 

رنگ مو با رزماری

از عطاری مقداری رزماری و مریم‌گلی بخرید. 3 پیمانه رزماری را با 4 پیمانه مریم‌گلی مخلوط کرده، 2 قاشق سرکه سیب به آن بیفزایید و همه را در ظرفی کوچک ریخته، با مقداری آب روی شعله زیاد بگذارید تا آب جوش بیاید. زیاد آب نریزید. همین که کل گل‌ها زیر پوشش آب قرار گیرد کافی است. پس از آن‌ که آب به نقطه جوش رسید شعله را کم کنید و تا زمانی که رنگ محلول قوت بگیرد، بگذارید حرارت ببیند. معمولا چند ساعتی برای این منظور وقت لازم است. محلول را صاف کنید و موهایتان را با آن رنگ کنید تا تارهای سفید مو از دیدرس خارج شود.

 

رنگ مو با روناس

با گیاه دارویی روناس می‌توان موها را چنان رنگ کرد که سیاه کدر یا پرکلاغی شود. 4 قاشق روناس را با 3 لیوان آب بجوشانید و پس از سرد شدن و صاف کردن آن، موهایتان را با آن مالش دهید.

 

رنگ مو با پودر گل شقایق

پودر گل شقایق در اغلب عطاری‌ها موجود است. می‌توانید برای رنگ کردن موهایتان از آن استفاده کنید. به یک قاشق از این پودر، همین مقدار پوست گردوی پودر شده اضافه کنید و سپس هر دو را با مقداری آب جوش خوب مخلوط کنید تا در نهایت ماده‌ای خمیری‌شکل درست شود. اجازه دهید مدتی بگذرد تا خمیر بخوبی رنگ بیندازد. موهایتان را با این خمیر ماساژ دهید و پس از گذشت ساعتی خمیر را با آب گرم از روی موهایتان بشویید.

 

رنگ مو با ریشه ریواس

اگر قصد دارید به جای تیره شدن موهای سفید، آنها را به رنگ قهوه‌ای روشن درآورید می‌توانید از ریشه ریواس استفاده کنید. ریشه این گیاه نیز خاصیت رنگدهی دارد. مقداری از آن را حدود یک ربع بجوشانید و بگذارید سرد شود. پس از گذشت یک روز از صافی عبور دهید و ریشه‌ها را جدا کرده، مایع برجامانده را با 4 قاشق سرکه سیب و یک تخم‌مرغ مخلوط کنید. موهایتان را با این مخلوط ماساژ دهید و پس از ساعتی زیر آب ولرم بشویید.

 

رنگ مو با چای

مقداری چای همواره در آشپزخانه هر خانه‌ای پیدا می‌شود. از این ماده خوراکی می‌توانید رنگی تیره بسازید و موهایتان را با آن رنگ کنید. روی 6 قاشق چای، 6 پیمانه آب جوش بریزید. بگذارید چای روی حرارت کم دم بکشد. موهایتان را که پیشتر تمیز کرده‌اید با چای دم‌کشیده ماساژ دهید. پس از چند دقیقه که حس کردید موها خشک شده یکی ـ دو بار دیگر موهایتان را با چای آغشته کنید. پس از آن موها را بشویید و اثرات رنگ چای را روی موهایتان مشاهده کنید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم