چهره تان را به پیشنهاد متخصصان پوست آمریکا زیبا کنید!!
زیباتر کردن صورت با لوازم آرایش از راه هایی که مورد علاقه خانم هاست. اما باید بدانید که در استفاده از لوازم آرایش ممکن است دچار اشتباهاتی شوید که زیبایی پوست و صورت تان را به خطر بیاندازد.

کیف لوازم آرایش تان را خانه تکانی کنید

اگر چهره‌ای  با نشاط و زیبا داشتن آرزوی شماست باید بگوییم این یك شعار نیست، هدفی است كه می‌توانید به سادگی به آن دست یابید. اما این كار با استفاده افراطی از لوازم آرایشی متعدد و گران قیمت میسر نخواهد شد. خیلی ساده می‌توانید با انجام توصیه‌‌هایی كه توسط بهترین متخصصان پوست و زیبایی ارائه شده چهره‌ای مناسب و جذاب داشته باشید. برای داشتن چهره ای مناسب و جذاب مدام به جان پوست تان نیفتید و هرچه دم دست تان بود، به صورت‌تان نزنید. 

حتما با پزشک‌تان مشورت کنید و از بهترین و مناسب‌ترین محصولات که متناسب با پوست‌تان است بهره بگیرید. فقط افرادی که هوشمندانه از ابزار زیبایی، بجا و مناسب استفاده می‌کنند، می‌توانند زیبایی خود را دو چندان کنند. این مطلب توصیه هایی است که توسط بهترین متخصصان پوست آمریکا ارائه شده تا به شما کمک کند چهره ای مناسب و زیبا داشته باشید. 

 

تاریخ مصرف‌ها را جدی بگیرید

دور ریختن وسایل آرایشی و بهداشتی كهنه، فاسد یا خراب از میز آرایش یا كیف دستی می‌تواند شروع خوبی باشد. اهمیت این كار اصلا كمتر از خرید وسایل جدید نیست. دكتر شیلا گارنر، فوق‌تخصص زیبایی پوست در كلینیك شوانا در كالیفرنیا می‌گوید: «انگار رابطه‌ای از نوع علاقه شدید میان خانم‌ها و وسایل و لوازم آرایش‌شان برقرار است كه این باعث می‌شود آن‌ها تمایلی برای دورانداختن هیچ وسیله‌ای نداشته باشند. اما اگر خوب فكر كنید می‌بینید كه ما این وسایل را روی صورت، لب‌ها و چشمان خودمان می‌گذاریم، یعنی حساس‌ترین قسمت‌های بدن، برای همین باید مراقب باشیم از وسایل و مواد كهنه یا فاسد شده استفاده نكنیم.»

لینداولز، دبیر بخش زیبایی مجله ALLURE پیشنهاد می‌دهد در قدم اول از تمیز کردن میز آرایش خود از سرمه، مداد چشم، مواد مخصوص فونداسیون، عطرها و لوسیون‌های خراب شده شروع كنیم. او می‌گوید: مطمئن باشید وقتی محصولی امروز خوب به‌نظر نمی‌رسد، فردا یا هفته بعد یا ماه بعد هم خوب نخواهد بود. ریمل‌ها و سایه‌های چشم كه حالت سفید پیدا كرده، مواد فونداسیون صورت كه حالت تكه‌تكه پیدا كرده و عطرها و لوسیون‌هایی كه دیگر حالت‌ شفاف ندارند و كدر شده‌اند وسایلی هستند كه نباید از دور انداختن آن‌ها غفلت كنید. مطمئن باشید این مواد در آینده‌ هم به درد شما نخواهد خورد.

 

تنها 6 ماه استفاده کنید

البته تمام لوازم آرایشی را نباید بر اساس ظاهر آن‌ها مورد قضاوت قرار دارد. روی بسیاری از مواد وسایل بهداشتی و آرایشی زمان تولید و انقضای مصرف آن‌ها نوشته شده است. روی برخی از آن‌ها سال تولید و اعداد بین 6 تا 24 درجه شده است كه این به معنای آن است كه تولید تا آن اعداد ـ كه نشان‌دهنده یك ماه است ـ قابل مصرف هستند اما برخی از وسایل آرایشی روی بسته‌های خود فاقد زمان انقضا هستند. دكتر مادرو كیبرو، متخصص پوست در مركز مشاوره زیبایی نورمن كاسماتیك مرل، می‌گوید كه می‌توان قوانین مشابهی را در مورد مواد با كاربرد یكسان مورد اشاره قرار داد. او می‌گوید كه بهترین كار این است كه رژ لب و ماتیك‌های مایع و مواد فونداسیون مایع را حداكثر برای 6 ماه و ریمل‌ها را حداكثر برای 3 ماه پس از شروع مصرف مورد استفاده قرار داد. این متخصص می‌گوید كه به‌خصوص در مورد ریمـل‌ها باید بسیار دقت كرد. اگر حتی چند هفته بعد از خرید ریمل احساس كردید سفت شده یا حالت خود را از دست داده یا بوی بدی می‌دهد حتما آن را دور بیندازید و یك ریمل جدید بخرید، مطمئن باشید این كار به نفع شماست چرا كه باعث می‌شود سلامت چشمان خودتان را حفظ كنید. فكر نكنید كه این مسئله سختگیری بیخود است. دكتر كیبرو ادامه می‌دهد: «خیلی ساده شما ممكن است با استفاده از یك ریمل قدیمی یا كهنه و خراب دچار عفونت چشم شوید. حتی استفاده مشترك از یك ریمل توسط دو نفر هم می‌توانند باعث بروز بیماری در ابروها، مژه‌ها و چشمان شما شود. هیچ‌كدام از وسایل آرایشی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید تا دچار مشكلات بعدی نشوید. در ضمن یادتان باشد كه خرید یك ریمل جدید به جای ریمل قدیمی هزینه چندان زیادی ندارد اما یك عفونت چشم ممكن است مخارج بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد.»

 

حمام جای آرایش نیست

بسیاری از خانم‌ها وسایل آرایشی و زیبایی خود را در حمام خانه نگهداری می‌كنند كه البته شاید بدترین جا برای نگهداری این وسایل باشد چرا كه گرما و رطوبت این محیط می‌تواند باعث تسریع فاسدشدن و از بین رفتن این مواد شود. دكتر ولز می‌گوید: «اگر محصولی را فقط یك بار مورد استفاده قرار دهید و سپس ماه‌ها از آن استفاده نكنید و بعد سراغ آن بروید ممكن است ببینید خراب شده است. در واقع نخستین استفاده از محصول كه با بازكردن درب یا جداكردن پوسته لاستیك یا روكش شروع می‌شود، محصول را در تماس با اكسیژن قرار می‌دهد. و این اكسیژن است كه باعث شروع روند فساد می‌شود. رطوبت و گرمای هوا می‌تواند این روند را تسریع ببخشد و باعث شود برخلاف تصور شما محصولاتی كه فقط یك‌بار از آن استفاده كرده‌اید، خیلی زود فاسد و خراب شود. در این مواقع باید وسوسه استفاده از این محصولات را فراموش كنید و خیلی سریع آن‌ها را دور بیندازید.

در ضمن یادتان باشد همیشه پس از استفاده از لوازم آرایشی درب آن‌ها را ببندید یا آن‌ها را درون قوطی‌ها و بسته‌های خود قرار دهید. دكتر مونیكا ولز در این مورد توضیح می‌دهد: « اگر آرایش خود را در مقابل آینه حمام انجام می‌دهید حتما تك‌تك وسایلی را كه استفاده كرده‌اید. در جای خود قرار دهید و بستن درب آن‌ها را هم فراموش نكنید.

باز گذاشتن بسته‌های كرم‌پودر، رهاكردن ژل‌ها، سایه‌ها و رژ لب‌ها بدون درب در محیط حمام می‌تواند باعث شود آن‌ها به انواع میكروب‌ها آلوده شوند. فضای مربوط حمام جایی است كه انواع میكروب‌ها می‌تواند در آن رشد كند و در این حالت ممكن است آن‌ها به لوازم آرایش شما راه پیدا كند و باعث آلودگی آن‌ها شود. هر چقدر هم كه عجله داشته باشید چند ثانیه را برای بستن درب وسایل استفاده شده و قراردادن سرپوش یا روكش آن‌ها وقت بگذارید.

 

کیف آرایشی هم خانه‌تکانی می‌خواهد

یادتان باشد مراقبت از محصولات آرایشی و بهداشتی شامل ابزار استفاده از آن‌ها هم هست. قلم موها و برس‌هایی كه برای آرایش به كار می‌‌روند باید هر هفته كاملا شسته و پاك شوند. در مورد پنبه‌ها و اسفنج‌های مورد استفاده هم بهتر است از هر كدام آن‌ها را فقط برای یك هفته استفاده كنید. دكتر گارنر می‌گوید: «تمام وسایل و ابزار مورد استفاده برای آرایش موادی ارزان هستند كه من شخصا ترجیح می‌دهم جدید آن‌ها را خریداری كنم تا آن‌ها را بشویم و مورد استفاده قرار دهم.»

دكتر گارنر می‌گوید كه در واقع بهداشت است كه زیبایی را می‌سازد. او معتقد است مهم‌ترین جنبه زیبایی یك زن در سلامت پوست اوست. مراقبت از پوست مهم‌ترین كاری است كه یك خانم باید برای زیبایی خود انجام دهد. استفاده از پاك‌كننده‌ها و مرطوب‌كننده‌ها حتی مهم‌تر از انواع لوازم آرایشی هستند.  اشعه های UVA  و  UVB می توانند به پوست شما آسیب برسانند و گرد پیری را بر صورت شما بنشانند. حتی اگر فصل زمستان باشد و در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید، هم باید همچنان با جدیت کرم ضد آفتاب را به پوست خود بزنید. نور آفتاب می توانند، از ماسه، برف و آب بازتاب کند و لازم است که حتی در روزهای برفی هم هر دو ساعت کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید. استفاده ازکرم ضد آفتاب علاوه بر حفظ سلامت پوست، شما را از ابتلا به سرطان پوست محافظت می کند.

 

زیبا بمانید

یادتان باشد اگر پوست و صورت‌ شما حالت مناسبی داشته باشد احساس بهتری نسبت به‌خودتان خواهید داشت و در آن صورت وضع زندگی شخصی و اجتماعی شما بهتر خواهد شد. پس به تك‌‌تك مسائل اهمیت بدهید.

 

رژلب های مایع نور بیشتری را جذب می کنند 

بله، رژ لب های مایع براق و اکلیلی نور آفتاب را بیشتر جذب می کنند. اگر طرفدار پر و پا قرص این رژلب ها هستید، قبل از استفاده از آنها، از رژلب مات استفاده کنید. هنگام خرید برق لب هم دقت کنید تا SPF آن 30 باشد.

 

رژ لب، باعث خشکی پوست می شود 

اگرچه رژ لب باعث زیبایی شما  می شود اما بعد از  گذشت چند ساعت با خشکی لب روبه رو می شوید. هنگام خرید محصولات تنها سراغ رژلب های حاوی نرم کننده بروید و قبل از استفاده از رژ لب، لب ها را با پماد ویتامین A آغشته کنید.

 

به موقع پوست‌تان را پاک کنید

حتما قبل از خواب ریمل ها را از چشم ها پاک کنید. وقتی چشم ها بسته است، ریمل می تواند وارد غشای چشم ها شده و باعث خارش و التهاب یا حتی عفونت در چشم ها شود. می توانید برای پاک کردن ریمل از روی مژه ها از شامپوی بچه استفاده کنید.

 

کرم مناسب با پوست انتخاب کنید

اگر پوستی چرب دارید، حتما از کرم پودرهای فاقد چربی استفاده کنید تا صورت تان جوش نزند. فراموش نکنید، لوازم آرایشی وسایل شخصی هستند و برای حفظ بهداشت نباید لوازم آرایشی را با کسی شریک شوید. 

 

شیرپاک کن بخرید

برای حفظ سلامت پوست، باید قبل از خواب مواد آرایشی را از صورت پاک کنید، تنها شست و شوی ساده نمی تواند تمام آلودگی ها را پاک کند.  برای پاک شدن بهتر پوست ابتدا با شیرپاکن، مواد آرایشی را پاک کنید و بعد با صابونی ملایم صورت تان را بشویید.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله سیب سبز