مراقبت از موی رنگ شده با چند نکته ساده
در اینجا هر آنچه لازم است برای حفظ موهای رنگ شده بدانید را به شما می‌گوییم تا همیشه موهایی زیبا و سالم داشته باشید.

عاداتی که به موهای رنگ شده آسیب می رساند

حتما شما هم می دانید که رنگ کردن بیش از حد موها می‌تواند ضررهایی برای موها و گاهی هم سلامت ما داشته باشد اما گاهی جدا از رنگ کردن، اشتباهاتی را مرتکب می شویم که بر این آسیب بیشتر دامن می زند.
 

بیشتر بدانید : روش های مراقبت از موهای رنگ شده

شامپو زدن بعد از رنگ کردن مو

این یکی از اشتباه های رایجی است که اکثر خانم ها از آن بی خبرند. پس از رنگ کردن موها، شما باید به مدت 72 ساعت از شامپو زدن به موهایتان خودداری کنید. در واقع 3 روز زمان لازم است تا رنگ به طور کامل روی موهای شما تثبیت شود. در غیر این صورت رنگ مویتان دوامی نخواهد داشت.
 

رنگ کردن دوباره مو

اگر از رنگی که آرایشگر موهایتان به سرتان زده راضی نیستید، کمی تحمل کنید. اگر بخواهید به سرعت رنگی بخرید و خودتان در خانه آن را تغییر دهید، تنها شرایط را بدتر می کنید. این کار موهایتان را خشک کرده و می سوزاند. به جای آن چند روزی صبر کنید و به پیش آرایشگر دیگری بروید تا این کار را مجددا برای شما انجام دهد.
 

شستن بیش از حد موها

آب دشمن موهای رنگ کرده است. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو موهای شما را در مقابل آب آسیب پذیر می کند. البته این بدین معنی نیست که شما از حمام رفتن و شستن موهایتان خودداری کنید، بلکه باید نسبت به تعداد شستن آن دقت بیشتری به خرج دهید. بنابراین بهتر است که از شستن مکرر موهایتان به شدت بپرهیزید زیرا هر چه آب بیشتری به موهایتان بخورد، آسیب بیشتری به آن وارد خواهد آمد.
 

شستن موها با آب داغ

دمای آبی که می خواهید موهایتان را با آن بشویید را معتدل کنید. آب داغ لایه های بیرونی کوتیکول را از میان می برد که همین رایج ترین دلیل از بین رفتن زود هنگام رنگ موهایتان است. بنابراین این را به خاطر بسپارید که هر چه آب داغ تر باشد، رنگ مویتان با سرعت بیشتری از بین خواهد رفت.
 

عدم استفاده از نرم کننده مو

رنگ مو معمولا روغن طبیعی مو را از بین می برد و موها را خشک و بی روح می سازد، از این رو استفاده از نرم کننده ضروری است. در واقع نرم کننده ها مانند یک سد عمل کرده و از موها در مقابل خشکی بیشتر محافظت می کنند. فقط یادتان باشد که حتما پس از هر بار شامپو، به موهایتان نرم کننده بزنید، حتی اگر موهای خشکی ندارید.
 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : طرز مراقبت از موهای رنگ شده

خشک کردن موها با حوله

اگر شما هم مانند بسیاری از خانم ها عادت دارید که موهایتان را با حوله خشک کنید و محکم به آن چنگ بزنید، باید بگوییم که این کار نه تنها رنگ موهایتان را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه موجب خشکی موهایتان نیز می شود. به جای آن اجازه دهید که موهایتان به طور طبیعی، به تدریج و به کمک هوا خشک شود.
 

استفاده بیش از حد از سشوار یا اتوی مو

موهای رنگ شده در برابر گرما آسیب پذیر است، به همین دلیل کشیدن سشوار یا اتو می تواند به موهایتان آسیب برساند. بنابراین تا جایی که می توانید استفاده از این دستگاهها را به حداقل برسانید. اگر هم مجبور به این کار شدید، قبل از هر کاری، از اسپری های محافظ مو استفاده کنید تا آسیب کمتری به موهایتان وارد آید.
 

عدم استفاده از براق کننده مو

شاید موهای خوبی داشته باشید اما پس از رنگ کردن آیا هنوز هم موهایتان همان درخشش قبل را دارد؟ رنگ مو، با از بین بردن لایه های حاوی پروتئین مو، درخشش موها را از بین می برد، بنابراین لازم است که از سرم های مو یا اسپری های براق کننده مو استفاده کنید.
 

مدام در معرض نور آفتاب قرار گرفتن

اگر قصد دارید که مدت زمان زیادی را زیر نور خورشید بگذرانید، پیشنهاد می کنیم که سرتان را با کلاه یا روسری بپوشانید. همانطور که در بالا هم بدان اشاره کرده ایم، گرما به موهای رنگ شده آسیب می رساند و موجب از بین رفتن رنگ مو یا حتی روشن شدن آن می شود.
 

زیاد رنگ کردن

اگر می خواهید موهایتان همیشه رنگ شده و مرتب به نظر آیند، به جای این که هر دفعه کل موهایتان را رنگ کنید، تنها رنگ را به ریشه موهایتان بزنید. پس از این که موهایتان رنگ گرفت، به زیر دوش آب بروید و بگذارید که آب، رنگ موی ریشه سرتان را پخش کند. سپس با دست رنگ پخش شده را به باقی و نوک موهایتان بزنید و ماساژ دهید. کافی ست این کار را به مدت 2 دقیقه ادامه دهید و پس از آن موهایتان را بشویید. مطمئنا از نتیجه آن راضی خواهید بود.
 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل