4 راه زیبایی صورت با روشهای طبیعی
چند ترفند ساده زیبایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها به‌طور طبیعی می‌درخشید و نیازی به استفاده از آرایش و لوازم آرایشی ندارید. اما چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟ برای پاسخ به این سوال به مطلب زیر توجه کنید.

روشهای طبیعی برای زیباتر شدن

آیا شما هم ساعت‌ها زمان باارزش خود را جلوی آینه صرف آرایش‌کردن می‌کنید؟ با اینکه آرایش کردن می‌تواند سرگرم‌کننده و ابزار مناسبی برای زیباتر جلوه دادن زیبایی ظاهری باشد اما همیشه نمی‌توانید به آن تکیه کنید و زیبایی‌تان را فقط محدود به استفاده از لوازم آرایشی کنید. مطمئنا، زیبایی طبیعی ملاکی بسیار باارزش‌تر و معتبرتر برای درخشش واقعی محسوب می‌شود و مهم‌تر اینکه همیشه و همه جا همراه‌تان خواهد بود. در حقیقت چند ترفند ساده زیبایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها به‌طور طبیعی می‌درخشید و نیازی به استفاده از آرایش و لوازم آرایشی ندارید. اما چگونه بدون آرایش زیبا باشیم؟ برای پاسخ به این سوال به مطلب زیر توجه کنید.

در حقیقت، همه چیز به سلامت اعضا داخلی بدن‌تان خلاصه می‌شود. اینکه چگونه از خودتان مراقبت می‌کنید و به سلامت‌تان اهمیت می‌دهید نقش پررنگی در زیبایی‌تان خواهد داشت. باید همیشه به خاطر داشته باشید رژیم‌غذایی و آنچه که می‌خورید نمود و یا منظر زیبایی‌تان خواهد بود. به‌طور خلاصه، عادات غذایی و سبک زندگی می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل در زیبایی صورت و پوست‌تان باشد. باید توجه داشته باشید چنانچه هر یک از این عوامل مهم نادیده گرفته شوند به‌طور قطعی تاثیر مستقیمی بر روی سلامت‌ بدن و روی هم رفته زیبایی ظاهری خواهد داشت.

برای زیبا شدن زیاد آب بنوشید

نمی‌توانید تصور کنید H۲O تا چه اندازه برای حفظ سلامت بدن و زیبایی حائز اهمیت است. هر جز و عملکرد هر بخش در بدن ما وابسته به آب است. سعی کنید همیشه و هر جا یک بطری آب به همراه داشته باشید تا همیشه و در طول روز هیدراته باشید. نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب یا بیشتر کمک می‌کند تا بدن‌تان سم‌زدایی و پوست‌تان درخشان و سرزنده شود. بهترین روش برای مصرف بیشتر آب ترکیب آن با سایر مواد طبیعی و طعم‌دهنده است. برای مثال می‌توانید درون یک بطری آب، خیار، لیمو، برگ نعناع تازه و حتی کدوی سبز بریزید تا طعم بهتری به آب بدهید و بدین شکل بیشتر آب بنوشید. مصرف آب‌طعم‌دار و یا دِتاکس‌واتر علاوه بر زیبایی برای کاهش وزن هم کمک موثری خواهد بود.

برای زیبا شدن چای سبز بنوشید

دلیل مشخص و واضحی وجود دارد که چرا مصرف چای سبز تا این میزان مورد توجه متخصصین و علاقه‌مندان به زیبایی واقع شده است. چای سبز یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هایی است که مملو از مواد مغذی طبیعی و آنتی‌اکسیدان ضروری و شگفت‌انگیز برای بدن است. در چای سبز ماده‌ای به نام کاتچین وجود دارد که یک آنتی‌اکسیدان مهم برای جلوگیری از آسیب‌های سلولی به حساب می‌آید. مصرف چای سبز موجب بهبود جریان خون، کاهش کلسترول و فشار خون می‌شود. مهم‌تر اینکه استفاده از چای سبز به طرز چشمگیری به سلامت پوست‌تان هم کمک می‌کند. ترکیب EGCG درون چای سبز با کاهش میزان جذب چربی باعث کاهش وزن هم خواهد شد. سعی کنید نوشیدن چای‌سبز را تبدیل به یک عادت روزانه کنید تا از مزایای بسیار آن بهره‌مند شوید.

برای زیبا شدن روی بالش نرم و ابریشمی بخوابید

خوابیدن روی یک بالش ابریشمی می‌تواند ایده‌ای عالی برای حفاظت از صورت و موها باشد. این ترفند ساده کمک می‌کند تا پوست صورت و موهای‌تان نرم و لطیف باقی‌ بماند و از ایجاد چین و چروک‌های احتمالی صورت جلوگیری می‌کند. ابریشم به طور طبیعی و ذاتی یک عامل مقاوم و پایدار در مواجهه با گرد و غبار و سایر عوامل حساسیت‌زا محسوب می‌شود.

برای زیبا شدن کرم‌ ضد آفتاب را فراموش نکنید

استفاده از کرم ضدآفتاب یک گزینه اختیاری نیست بلکه یک باید است. اشعه‌های UVA، UVB و UVC خورشیدی یکی از ابتدایی‌ترین اما مهم ترین عوامل ایجاد پیری در پوست بدن ما هستند. اما شما با برداشتن این قدم ساده کمک به‌سزایی به حفظ و مراقبت از پوست‌تان می‌کنید. استفاده مرتب و منظم از یک کرم‌ضد آفتاب مناسب می‌تواند از ایجاد لکه‌های تیره و تغییر رنگ رنگ‌دانه‌های پوست جلوگیری کند. SPF موجود در کرم ‌ضدآفتاب از پوست‌تان در مقابل اشعه‌‌های خورشیدی محافظت می‌کند. البته باید در نظر داشته باشید، بسته به کیفیت کِرم این اثربخشی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. متخصصین پوست توصیه می‌کنند از کرم‌هایی استفاده کنید که حداقل حاوی SPF ۳۰ باشند.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com