راز زیبایی خیره کننده کلئوپاترا بعد از قرن ها کشف شد!
در متون قدیمی اسناد تاریخی بسیاری وجود دارد که نشان دهنده زیبایی خیره کننده کلئوپاترا است. در قرن حاضر هم که موضوع زیبایی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است، متخصصین زیبایی تحقیقات ویژه‌ و وسیع‌تری روی این موضوع انجام داده‌اند تا به حقیقت راز زیبایی او پی‌ببرند.

کلئوپاترا علاوه بر ملکه‌ای قدرتمند، ملکه‌ای زیبا هم بوده است. طبق متون قدیمی و اسناد تاریخی زیبایی او همیشه زبان‌ زد خاص و عام بوده و اغلب مردم همیشه به دنبال راز زیبایی او بوده‌اند. در قرن حاضر هم که موضوع زیبایی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است، متخصصین زیبایی تحقیقات ویژه‌ و وسیع‌تری روی این موضوع انجام داده‌اند تا به حقیقت راز زیبایی او پی‌ببرند.

و اما راز واقعی زیبایی کلئوپاترا چیست؟

1 - کلئوپاترا علاقه خاصی به مصرف عسل به عنوان یک ماسک عالی برای پوست صورت داشته است. خوب است بدانید عسل دارای خاصیت ویژه آنتی‌باکتریالی است.

2 - این ملکه زیبا در طول روز به دفعات صورت خود را با استفاده از روغن و گِل سفید کننده و یا روغن و لیمو پاک‌سازی می‌کرده است.

3 - او از سرکه سیب برای شستشوی صورت استفاده می‌کرده است.

4 - زنجبیل، سرمه، پیاز، چربی غاز و سقز جز اصلی محصولات مراقبت از پوست او محسوب می‌شده‌اند.

5 - نمک دریا به عنوان یک اسکراب طبیعی برای لایه‌برداری پوست صورت و بدن او مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

6 - ملکه کلئوپاترا از گلاب برای کم‌ رنگ کردن و حتی برطرف کردن جای جوش‌های روی صورت استفاده می‌کرده است.

7 - کلئوپاترا از حنا برای براق کردن طبیعی ناخن‌های خود استفاده می‌کرده که علاوه بر جلا دادن باعث قرمز رنگ شدن ناخن‌ها هم می‌شود.

8 - او از ترکیب حنا و سرو کوهی با دو روغن ناشناخته دیگر برای رنگ کردن موهای خود استفاده می‌کرده است.

9 - جالب است بدانید، شیوه خاص استحمام کلئوپاترا بسیار معروف و پرطرفدار است. این ملکه زیبایی همیشه برای رفع خستگی و استرس از وان شیر همراه با روغن‌های خوشبو و گل‌های معطر استفاده می‌کرده است. شیر حاوی ویتامین A و ویتامین E است. هر دو این ویتامین‌ها خاصیت ضدعفونی‌کننده دارند. پس جای تعجبی ندارد که این ملکه باهوش هزاران سال پیش به این موضوع آگاه بوده است. گفته می‌شود، او شیر را با روغن زیتون ترکیب می‌کرده و از آن به عنوان یک مرطوب‌کننده عالی استفاده می‌کرده است.

10 - گل یاس و گل رز هر دو گل‌هایی بوده‌اند که او از آن‌ها به عنوان عطر استفاده می‌کرده است.

11 - کلئوپاترا از ترکیب خیار، صمغ، روغن و آب انجیر مصری با استخوان‌های جوشیده یک پرنده خاص به عنوان کرم ‌موبر استفاده می‌کرده است.

12 - او از ترکیب چربی و خاک سرخ یا گِل‌اخری با هم رژ‌لب طبیعی تهیه می‌کرده و برای آرایش چشم‌های خود از ترکیب کرفس و بوته شاهدانه استفاده می‌کرده است.

13 - با گذشت هزاران سال هنوز هم افراد مختلف برای رفع آفتاب‌سوختگی از عسل استفاده می‌کنند. کافی است یک فنجان انگور سبز را با یک قاشق ‌غذاخوری عسل مخلوط کنید، خوب هم بزنید و به پوست‌تان بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و بعد آن را پاک کنید.

شما هم با پیروی از این دستورات ساده می‌توانید چهره و پوست خود را درست مثل ملکه کلئوپاترا زیبا کنید.


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : salamatism.com