کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟
برای داشتن یک ارایش اصولی و درست باید کانسیلر متناسب با نوع و رنگ پوست تان را انتخاب کنید. با ما همراه شوید تا این نکان را به شما آموزش دهیم

وقتی قراراست یک آرایش مناسب و اصولی داشته باشید، کانسیلر نقش پررنگی تو آرایش شما دارد. چه برای پوشاندن لک‌ها و جوش‌های صورت و چه برای محو کردن تیرگی دور چشم. اما انتخاب کانسیلر مناسب احتیاج به رعایت یک سری نکات دارد که در این مطلب برای شما توضیح می دیم.

نحوه انتخاب کانسیلر مناسب پوستتان

استفاده از یک کانسیلر مناسب، نکته‌ای کلیدی در راستای داشتن یک آرایش شیک و زیباست. یک کانسیلر خوب باید علاوه بر پوشاندن جوش‍‌ها و لک‌های صورت و همینطور تیرگی دور چشم، کاملا با نوع و رنگ کرم پودرتان نیز همخوانی داشته باشد تا آرایشتان را یکدست و طبیعی نشان دهد.
در عین حال اگر از یک کانسیلر نامرغوب و نامناسب استفاده کنید، به جای پوشاندن عیوب صورت، برعکس، همه توجهات را به تیرگی‌ها و نقاط ناهموار پوستتان جلب می‌کنید. به همین دلیل شناخت کانسیلر مناسب پوستتان یک نکته کلیدی در روند آرایش است.

بیشتر بدانید : این کرم آرایشی تمام جوش و لک های صورت تان را می پوشاند!!

کانسیلر را مناسب جنس پوستتان و استفاده‌ای که از آن خواهید داشت تهیه کنید

اگر پوست خشکی دارید، از کانسیلرهای مایع، به خصوص آن‌ها که رنگ‌های مات دارند استفاده نکنید، زیرا خشکی پوستتان را چندین برابر می‌کنند.
در عین حال اگر پوست چرب با منافذ باز دارید، از خریدن کانسیلرهای کرمی و استیکی خودداری کنید. زیرا با استفاده از این کانسیلرها، منافذ پوستتان بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند. همینطور باعث چربی بیشتر پوستتان می‌شوند.

برای نواحی زیر چشم، کانسیلرتان باید از نظر رنگ، تنها یک یا دو درجه از رنگ پوستتان روشن تر و ملایم تر باشد. در غیر اینصورت، هر چقدر هم کانسیلر را با براش پخش کنید، یک دایره روشن زیر چشم‌هایتان مشخص خواهد بود که مسلما به هیچ وجه جنبه زیبایی نخواهد داشت.

اگر از کانسیلر برای پوشاندن جای لک و جوش‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است آن را کاملا هم رنگ کرم پودرتان خریداری کنید. در این حالت به هیچ وجه سراغ کانسیلرهایی با ته رنگ هلویی، صورتی، قرمز و زرد نروید. زیرا در این صورت کانسیلر به صورت نواحی مجزا از کرم پودر، روی صورتتان مشخص خواهد شد.

 

بیشتر بدانید : آرایش صورت، 9 اشتباه آرایشی که هر روز انجام می دهید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : همه چیز درباره کانسیلر و نحوه استفاده از آن !

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کانسیلر دور چشم و توصیه های بابی براون برای افزایش دوام آن


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : zibamoon.com