ماندگاری رنگ مو را چگونه بالا ببریم؟
 رنگ کردن مو یکی از روشها برای ایجاد تغییراتی در چهره است. ولی مشکل بیشتر خانم ها کم بودن دوام رنگ مو ها است و همیشه به دنبال راهی برای بالا بردن ماندگاری رنگ مو ها هستند. با ما همراه شوید تا روشهای بالا بردن ماندگاری رنگ مو را بیشتر کنیم.

اگه شما رنگ موی خودتون رو تازه عوض کردین یا قصد این کار رو دارین نیازی نیست که نگران مراقبت از موی خودتون بعد از رنگ کردن باشین. چرا که در این مطلب قصد داریم که چند تا نکته اساسی برای مراقبت از موهاتون بعد از رنگ کردن به شما معرفی کنیم. خیلی از ما دوست داریم که قیافه ها و ظواهر متفاوتی رو تجربه کنیم و وقتی که بخوایم استایل ظاهری جدیدی رو پیاده کنیم سعی می کنیم که موهامون رو تغییر بدیم. ممکنه که مدل های صاف، فر یا رنگ های مختلف رو امتحان کنیم. در واقع رنگ کردن مو یه موضوع فانتزی و هیجان انگیز برای ما محسوب میشه. در ادامه مطلب با ما همراه باشین.

بیشتر بدانید : رنگ مو قهوه ای بدون نیاز به دکلره، با یک ترکیب رنگ عالی

چرا رنگ مو زود پاک می شه؟

گاهی اوقات ممکنه که ما از همه چیزهایی که باید قبل از رنگ آمیزی مو بدونیم آگاهی داشته باشیم. اما چه موارد و نکاتی رو باید برای بعد از رنگ آمیزی مو بدونیم؟ نکات مراقبت از مو بعد از رنگ کردن به اندازه کافی مهم هستن و باید به اونها توجه داشته باشین. همچنین حداقل اینه که ما هیچ وقت دوست نداریم که رنگ موهامون زود از بین بره و محو بشه. این مطلب به شما تمام نکاتی رو که برای دوام رنگ موی خودتون نیاز دارین در اختیار شما میذاره. پس این مطلب رو تا انتها بخونین.

مو هاتون رو بعد از سه روز بشویید

بعد از اینکه موهاتون رو رنگ کردین، توصیه میشه که موهای خودتون را حداقل تا سه روز بعدش شستشو ندین. این موضوع به این خاطره که اگه موهاتون رو بلافاصله شستشو بدین، ممکنه که رنگ موی شما از بین بره و محو بشه. بنابراین، هنگامی که موهای خودتون رو در یه سالن آرایشی رنگ میکنین، اجازه بدین که خودش خشک بشه و تا سه روز بعدش اون رو شستشو ندین.

موهاتون رو با آب داغ شستشو ندین

ما همه دوست داریم که با آب گرم و یا داغ دوش بگیریم. با این حال، اما این کار خیلی توصیه نمیشه. بهتره که برای شستن موهاتون از آب سرد استفاده کنین. اگر بخواین میتونین از آب ولرم استفاده کنین اما استفاده از آب داغ به طور کلی ممنوعه و توصیه نمیشه. دلیل استفاده نکردن از آب داغ اینه که رنگ موها رو با سرعت بیشتری محو میکنه.

استفاده از شامپوی بدون سولفات

شامپوهای دارای سولفات باعث خشک شدن موها و شکننده شدن اونها میشن. همیشه بهتره از شامپوهای بدون سولفات برای موهاتون استفاده کنین، زیرا که در غیر این صورت رنگ موهای شما سریع تر از بین میره. در زمان خریدن شامپو حواستون باشه که از انواع بدون سولفات شامپوها بخرین.

از وسایل گرمایشی استفاده نکنین

استفاده از محصولاتی که موها رو گرم یا داغ میکنن مثل سشوارهای خشک کن، اتو مو برای صاف کردن و …، بلافاصله بعد از رنگ آمیزی مو میتونه باعث وارد اومدن آسیب به موهای شما بشه. این کار باعث میشه که موهای شما خشک و پر چین بشن. بنابراین، دقت کنین که از این محصولات گرمایشی به طور منظم استفاده نکنین. بذارین که موهاتون به طور طبیعی خشک بشن.

موهاتون رو به طور منظم پیرایش کنین

توصیه میشه که موهای خودتون رو هر سه ماه یه بار پیرایش کنین. پس از رنگ آمیزی ، موهای شما بیشتر مستعد آسیب و شکستن هستن. به منظور اجتناب از این آسیب، توصیه میشه که موهای خودتون رو به طور منظم هر دو تا سه ماه یک بار پیرایش کنین، که نه تنها از شکستن اونها جلوگیری میکنه، بلکه باعث میشه که موهای سالم تری هم داشته باشین.

استفاده از ماسک مو برای تقویت موهای رنگ شده

رنگ آمیزی موهای شما در واقع یه فرایند شیمیایی است. پس از اینکه موهاتون رو رنگ کردین، معمولا ممکنه که موهاتون پروتئین های خودشون رو از دست بدن. برای به دست آوردن پروتئین به مقدار قبل، معمولا بهتره که از ماسک مو حداقل یک بار در هفته استفاده کنین. شما می توانید به راحتی یه ماسک خونگی برای استفاده آماده کنین. روش تهیه به صورت زیر است:

مواد لازم : یه عدد تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری سس مایونز

روش استفاده : یک تخم مرغ کامل رو تو یه کاسه بشکنین. بعد، سس مایونز اضافه کنین و خوب مخلوط کنین. موهای خودتون رو به چند قسمت تقسیم کنین و این ماسک رو روی تمام قسمتهای موهاتون بمالین. بهتره که از ریشه ها شروع کنین تا به نوک موها برسین. این ماسک رو بذارین به مدت 45 دقیقه روی موهاتون بمونه. موهاتون رو بعد از 45 دقیقه در آب سرد با شامپو بدون سولفات شستشو بدین.

از موهاتون در مقابل خورشید مراقبت کنین

گاهی اوقات، اشعه های مضر UV خورشید میتونه باعث وارد آمدن آسیب به موهای رنگ شده شما بشه. این منجر به محو شدن سریع تر رنگ موی شما نسبت به حالت طبیعی میشه. برای جلوگیری از این اتفاق، همیشه از یه روسری برای پوشیدن موی سر خودتون از اشعه مضر آفتاب، حداقل چند ماه پس از رنگ آمیزی استفاده کنین.

مصرف ویتامین ها

ویتامین ها برای رشد موها و حفاظت از اونها ضروریه. علاوه بر حفظ موها و مراقبت از اونها از بیرون، مهمه که سلامت درونی موها هم حفظ بشه. برای این کار، توصیه میشه که غذاهای حاوی ویتامین C مانند مرکبات بخورین و از پروتئین موجود در تخم مرغ، شیر، هویج و غیره استفاده کنین.


بیشتر بدانید : رنگ مو هلویی را با چه ترکیب رنگی درست کنم؟

بیشتر بدانید : خوشرنگ ترین ترکیب رنگ مو برای مامانها!+عکس

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رنگ مو های تان را بر اساس رنگ پوست و رنگ چشم تان انتخاب کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رنگ مو هایی که شما را 10 سال جوانتر می کند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رنگ کردن مو در خانه با چند تکنیک ساده

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رنگ مو، یک راهنمای جامع در مورد رنگ مو که هر خانمی باید بداند


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : 2nafare.com