جستجوی کار و کاریابی بدون خطا نیست اما با کمی توجه می شود ازبیشتر اشتباه ها پرهیز کنید . بهترین راه برای دست یافتن به یک شغل خوب این است که روی یک هدف متمرکز باشید .
 

 

خیلی تند صحبت می کنید ، از تماس چشمی با مصاحبه گر پرهیز می کنید .
 سوال نمی پرسید
.
ادوکلن زیادی زده اید .
در مورد سوابق کاری تان دروغ می گویید
. 
زود سر جلسه می روید .
جستجوی کار و کاریابی بدون خطا نیست اما با کمی توجه می شود از
بیشتر اشتباه ها پرهیز کنید . بهترین راه برای دست یافتن به یک شغل خوب این است که روی یک هدف متمرکز باشید . هر چه هدفمندتر باشید جست جوی شما برای کار قوی‌تر خواهد بود.

از طرف دیگر ، اغلب جویندگان کار رفتارهایی از خود نشان می دهند که معلوم می شود آنها اموزش کافی و بهینه ای را ندیده‌اند . و یا با شرایط محیط کار جدید تطبیق نخواهند یافت . رزومه های کارایی افراد را نشان نمی دهد اما سبک نگارش ان بر توانایی و قدرت شما در کار مورد نظر تاییدی است و اهمیت بسزایی دارد . میزان حقوق مورد نظر شان با واقعیت تطابقی ندارد باید حقوقی را در خواست کنید که معقول باشد نه خیلی کم نه خیلی زیاد .

حال اشتباهاتی را که جویند گان کار انجام می دهند بررسی می کنیم :

1. نداشتن آمادگی و بی هدف بودن : قبل از اینکه شغل ایده ال خود را پیدا کنید ، وقت خود را فرستادن رزومه تلف نکنید ، وقتی شما دنبال شغلی می روید که صلاحیت و توانایی آن را ندارید بیشتر اوقات طرد خواهید شد . از وقت با ارزش خود استفاده کنید و خود را برای کاریابی آماده کنید . روی آن شغلی که می خواهید هدف گذاری کنید و تصمیم تان را بگیرید و عزم خود را راسخ کنید و به پیش بروید
 

2. به هر شرکتی تقاضای کار دادن : فقط برای شرکتی که مورد علاقه تان است درخواست بدهید. مثل قهرمانان که برا ی گرفتن مدال و کاپ می روند ، به دنبال کار بروید . وقت خود را با فرستادن رزومه برای پست شرکتی که واقعا نمی خواهید به انجا بروید ،تلف نکنید .

 

3. خودمانی صحبت کردن با مصاحبه گر : کارشناسان مدیریتی می گویند ، هرگز مصاحبه کننده خودتان را حتی در صورتی که او را از قبل می شناسید نیز با اسم کوچک خطاب نکنید . حتی اگر مصاحبه کننده جوانتر از شما باشد . او را به طور رسمی و با نام فامیل و محترمانه خطاب کنید .

 

4. باز کردن سفره دل : زندگی شخصی خود را محرمانه نگه دارید .این اطلاعات فقط به شما تعلق دارد با هیچ کس در این رابطه صحبتی نکنید .مطمئن شوید که تمام عکس های خصوصی تان در دسترس بقیه نباشد .

 

5. نداشتن اطلاعات کافی : از نظر مدیران استخدام بزرگترین اشتباه و خطا زمانی رخ می دهد که یک داوطلب بدون تحقیق درباره منسب و شغلی در جلسه ای حاضر شود و تازه در آن زمان شروع به تحقیق در مورد ان شغل را اغاز کند . باید خود را پر جنب و جوش و فعال نشان دهید .

 

6. غفلت از ظاهر : لباس های نامناسب یا هر لباسی که دستتان می‌آید را نپوشید . به خصوص خانم ها از جواهرات و زیور الات استفاده نکنید . متناسب با شان اجتماعی خود و شرکتی که متقاضی شغل هستید لباس بپوشید .

 

7. به علت استرس در جلسه مصاحبه حرف نمی زنید : مصاحبه گر برای سوالهایش به دنبال جواب اری و خیر نیست . آنها جوابی مستقیم به سوالهایشان می‌خواهند خیلی خوب است که نقطه نظرات خود را با مثال هایی که نشان دهنده ی تجربیات شماست بیان کنید .از سوی دیگر خیلی مفصل توضیح ندهید که موجب خستگی طرف مقابل خود شوید و او را عصبانی کنید .

 

8. ندانستن اصول و رفتار لازم :   برای اینکه بخواهید به خود و کارتان یک نوع پرستیژ بدهید اکیدا از مصاحبه کننده نخواهید که با ایمیل شما تماس بگیرد .

 

9. رزومه طولانی خسته کننده خواهد بود : فرستادن یک رزومه ده صفحه ای اشتباهی بسیار بزرگ است . توانایی های خود را در یک صفحه رزومه برجسته وپررنگ بنویسید .

 

10. به تنهایی دنبال شغلی نگردید : شبکه ارتباطی خیلی مهم است ، با دیگران رابطه برقرار کنید زیرا در این رابطه شغل های بهتری به شما پیش نهاد خواهد شد .

 

11. از کمک گرفتن امتناع نورزید : بسیاری از متقاضیان فکر می کنند کمک گرفتن نشانه ضعف انها ست و برای همین از کسی کمک نمی گیرند . در واقع این کار یکی از موثرترین کارهاست ان را باور کنید بدون هیچ گونه احساس ضعف .

 

12. فراموش نکردن تشکر و قدردانی : همیشه در پایان رزومه کاری از مدیر استخدام و یا مسئول شرکت تشکر کنید و جمله ای برای قدر دانی از او را متذکر شوید . بسیاری از رزومه های کاری به این دلیل رد می شوند چون تشکر نشانه ی مهمی در رزومه شماست .

 

13. در مورد کار فرمای سابق خود به هیچ وجه به صورت منفی صحبت نکنید : صرف نظر از صحت و درستی نظرات شما ، نیازی نیست که موارد ضعف رییس قبلی خود را توضیح دهید . اجازه دهید این گونه از رفتار شما برداشت شود که برای تجربه قبلی خود ارزش زیادی قائل هستید . اگر از شما خواسته شد در مورد شغل قبلی خود تو ضیحاتی را بدهید اماده صحبت کردن باشید تا با صحبت هایتان تاثیری مثبت در فرد مقابل ایجاد کنید .

 

14. سوال های خوب بپرسید : اگر از اول تا انتها ی جلسه سوالی نپرسید نشان دهنده ی این است که شما هیچ توجهی به صحبت های طرف مقابل خود نداشته اید پس سوال بپرسید !اما نه هر سوالی ، سوالهایی که نشان دهندهی درایت بالای شما باشد
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب مرتبط:
ايده هاى بزرگ در ذهن
استرس‌های كوچك آرزوهای بزرگ !
برنامه درسی یك دانشجوی موفق چه ویژگیهایی دارد؟