5 نکته مهم در پیدا کردن یک دوست خوب
 داشتن یک دوست خوب در این دوره یکی از مهم ترین مواردی است که حتی می توانید در موفقیت تان تاثیرگذار باشد. اما باید بدانید که پیدا کردن یک دوست خوب چه نکته هایی دارد؟

پیدا کردن دوست خوب با 5 گام

شما همیشه در زندگی‌تان با افراد جدیدی آشنا می‌شوید، اما اکثر آن‌ها دوستان خوبی برایتان نمی‌شوند. خیلی مهم است که اول بدانید "دوستی واقعی" به چه نوع دوستی گفته می‌شود. برخلاف دنیای مدرن و فراتکنولوژیکی امروز که ما در آن زندگی می‌کنیم، داشتن یک دوست خوب، هنوز هم می‌تواند یک نعمت الهی باشد.

بیشتر بدانید : دوست خوب و واقعی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

شما همیشه در زندگی‌تان با افراد جدیدی آشنا می‌شوید، اما اکثر آن‌ها دوستان خوبی برایتان نمی‌شوند. خیلی مهم است که اول بدانید "دوستی واقعی" به چه نوع دوستی گفته می‌شود و برای خودتان تعریفی از یک دوست واقعی داشته باشید تا وقتی با فرد جدیدی آشنا شدید، بفهمید که می‌تواند دوست خوبی برایتان باشد یا نه. مراحل :

قدم اول برای پیدا کردن دوست خوب

به این فکر کنید که یک دوست واقعی چه مفهومی برای شما دارد. به آن مشخصی و واضحی که فکر می‌کنید هم نیست. ممکن است شما به کسی احتیاج داشته باشید که خلاق و هنری باشد، درحالی‌که برای یک نفر دیگر، دوستی خوب است که سرزنده و فعال باشد.

قدم دوم برای پیدا کردن دوست خوب

وقتی با کسی هستید، به میزان راحتی خود با او دقت کنید. یک دوست واقعی باعث می‌شود که شما با او احساس راحتی کنید. کسی که شما را با نظرات منفی خود بمباران می‌کند و به جای تشویق کردن شما نسبت به انجام کارهایی که دوست دارید، فقط از شما انتقاد می‌کند، هیچ‌وقت یک دوست خوب و واقعی برایتان نخواهد بود.

قدم سوم برای پیدا کردن دوست خوب

تفاوت‌های عقیدتی خود را شناسایی کنید. بحث دوستی را سالم می‌کند، چون شما را مجبور می‌کند در مورد همه چیز متفاوت فکر کنید. اما همه ما حد و ظرفیتی داریم. اگر کسی به خود جرأت می‌دهد به خاطر پشتوانه قومی و نژادی خود، در مورد چیزهایی که برای شما مهم هستند، بدگویی کند، احتمالاً بهتر است جای دیگری دنبال دوستی باشید.

5 نکته مهم در پیدا کردن یک دوست خوب
5 نکته مهم در پیدا کردن یک دوست خوب

قدم چهارم برای پیدا کردن دوست خوب

ببینید طرف مقابلتان برای سلامتی شما نگران می‌شود؟ وقتی در مورد مشکلاتتان با او صحبت می‌کنید، ببینید که خوب و به دقت به حرف‌هایتان گوش می‌دهد یا نه؟ دوستان واقعی، کسانی هستند که همیشه برای درددل‌های دوستشان، حی و حاضرند.

قدم پنجم برای پیدا کردن دوست خوب

در مورد اینکه آیا فرد مقابلتان می‌تواند دوست خوبی برایتان باشد یا نه، صادق باشید. یک دوست واقعی کسی است که می‌تواند شما را در راه رشد و پیشرفت فردی همراهی کند. کسی که فقط هرچه شما می‌گویید را تصدیق می‌کند، یا باعث می‌شود احساس کمبود کنید، یا قادر نیست به شما برای رسیدن به اوج توانایی‌هایتان کمک کند.


بیشتر بدانید : جملاتی در مورد دوستی که هر کسی باید بداند!

بیشتر بدانید : دوست واقعی شما این نشانه ها را دارد!!

بیشتر بدانید : با 6 ویژگی انسان های دوست داشتنی، دوست داشتنی شوید

بیشتر بدانید : این نشانه ها می گوید باید به دوستی تان پایان دهید!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.com