برای رسیدن به این هدف باید گام‌هایی برداشت و راه و روش‌هایی را به کار گرفت. این نوشتار آداب جذاب شدن را به ما می‌آموزد.
همه آدم‌‌ها دوست دارند چه در بین خانواده و فامیل و چه در جامعه جذاب و تو دل برو باشند، مورد توجه قرار گیرند و در معاشرت‌های اجتماعی با دیگران شخصیتی دوست‌داشتنی جلوه کنند، اما برای رسیدن به این هدف باید گام‌هایی برداشت و راه و روش‌هایی را به کار گرفت. این نوشتار آداب جذاب شدن را به ما می‌آموزد.

1 ـ مرتب باشید
منظور از دقیق و مرتب بودن این است که ببینید می‌خواهید صاحب چه نوع شخصیتی بشوید. برای مثال، فردی که دقیق و مرتب نباشد و به طرز لباس پوشیدن خود نیز اهمیت ندهد، نمی‌تواند در نظر مردم شخصیتی جذاب و گیرا داشته باشد.
بنابراین اگر می‌خواهید شخصیت جذاب و دوست داشتنی داشته باشید، در گام اول باید به ظاهر و نوع پوشش خود نیز توجه کنید، زیرا در اولین برخورد ما با دیگران تنها چیزی که مهم است و جلب توجه می‌کند، ظاهر ماست. بنابراین اگر نسبت به ظاهر خود بی‌توجه باشید، نه‌تنها به خودتان ظلم کرده‌اید، بلکه احترام دیگران را نیز نگه نداشته‌اید.
ظاهر همیشه تمیز و مرتب فرد نشانه آرامش روحی اوست. به این ترتیب ظاهر افراد در روابط اجتماعی آنها و در عکس‌العمل دیگران نیز موثر است.

2 ـ متبسم و بانشاط باشید
دومین گامی که باید در راه به دست آوردن یک شخصیت جذاب و دوست‌داشتنی بردارید این است که به طور پیوسته متبسم و بانشاط باشید.
هیچ کس در دنیا نمی‌تواند مخالف قدرت شگفت‌انگیز یک لبخند باشد. داشتن چهره عبوس، دوستان، همکاران، آشنایان و... را از ما دور می‌کند.
بنابراین یکی دیگر از پایه‌های مهم و اساسی یک شخصیت جذاب و دوست داشتنی، همین چهره متبسم و شاد است. البته منظور از داشتن چهره متبسم، این نیست که شخصی لبخند مصنوعی بر لب داشته باشد؛ بلکه منظور، لبخندی است که از دل برخیزد و طبیعی و صادقانه باشد؛ زیرا در نوع رابطه‌ای که با دیگران برقرار می‌کنیم موثر است.

3 ـ قابل اعتماد باشید
یک گام مهم دیگر که شخصیت ما را جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌کند این است که قابل اعتماد و رازدار باشیم. یعنی دیگران بتوانند بدون کوچک‌ترین ترس و نگرانی به ما اعتماد کنند و حرف دلشان را نیز بزنند.

4 ـ همیشه شاد و پرانرژی باشید
بیشتر مردم، جوانی و انرژی خود را تا سنین پیری نیز حفظ می‌کنند، یعنی هر وقت ​ آنها را می‌بینید متوجه می‌شوید​ یک هدف یا برنامه‌ای در زندگی دارند و تلاش می‌کنند اهداف و برنامه‌های خود را یکی پس از دیگری به مرحله اجرا برسانند. مثلا​کتاب می‌نویسند، عکاسی می‌کنند، به دنبال موسیقی می‌روند، نقاشی می‌کنند و...
بنابراین داشتن هدف در زندگی به ما انگیزه، انرژی و نشاط می‌دهد و ما را از یکنواختی و روزمرگی که خواسته و ناخواسته ضمن هر کاری پیش می‌آید، رها می‌کند.

5 ـ به دیگران کمک کنید
بعضی از مردم وقتی دچار مشکلی می‌شوند احتیاج دارند یک​ دوست، همکار یا یکی از افراد خانواده به کمکشان بیایند. بنابراین اگر می‌خواهید شخصیتی جذاب و دوست‌داشتنی داشته باشید به فکر برطرف کردن مشکلات، غم و ناراحتی‌های دیگران باشید و از آنها دلجوی و حمایت کنید.

6 ـ سنجیده سخن بگویید
​ بدانید چه زمانی باید سخن بگویید و چه زمانی سکوت کنید. شاید تاکنون برای شما پیش آمده باشد که ناخواسته حرف انتقادآمیزی به زبان آورده، بعد پشیمان شده و با خود گفته باشید، ای‌کاش این حرف را نمی‌زدم و... متاسفانه بعضی از ما فقط عادت کرده‌ایم حرف بزنیم بدون این که لحظه‌ای فکر کنیم و شرایط و موقعیت دیگران را نیز بسنجیم و درک کنیم. لطفا کمی با دیگران بویژه با خودمان مهربان باشیم.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : چهاردیواری جام جم



مطالب پیشنهادی :
نکاتی کوچک در زندگی که آنها را فراموش کرده ایم
موثرترین درمان برای مردان افسرده چیست؟
اگر این 4 علامت را دارید، شما هم افسرده اید
هفت قدم تا داشتن زندگی شاد
نکته هایی برای داشتن زندگی بهتر