تقویت اعتماد به نفس با چند راه ساده
اعتماد به نفس یکی از مهم ترین راه ها برای داشتن روحیه ای خوب و رسیدن به موفقیت است. به راحتی با روش های زیر می توانید اعتماد به نفس تان را تقویت کنید.

7 روش برای تقویت اعتماد به نفس

خود انتقادی هر چند وقت یک بار بد نیست اما اگر همیشه نسبت به خودتان احساس بدی دارید باید روی اعتماد به نفس خود کمی کار کرده و آن را تقویت کنید. می خواهم چند راه برای تقویت همیشگی مثبت اندیشی به شما یاد بدهم.

 

با یک مانترا (ذکر) شروع کنید

یک جمله قدرت بخش انتخاب کنید و آن را در تمام روز مدام تکرار کنید. این جمله می تونه یک جمله خیلی خیلی ساده باشه. مثلا (امسال سال منه) یا هر جمله ای که به نظر خودتون اثربخشی زیادی داره. این جمله را چاپ کنید و روی میز یا داخل کیفتان قرار دهید تا همیشه جلوی چشم باشه و تکرارش کنید.

 

همیشه یک ربع زودتر بیدار شوید

شاید به سختی بتونید با وجود این که دیر از خواب بیدار شده اید مرتب و اتوکشیده سر کار ظاهر شوید. اگر می خواهید از تقلا کردن های اول صبح کم کنید پس مقدار کمی از خوابتان را قربانی این هدف کنید تا بتونید لباسی که دوست دارید بپوشید و قبل از بیرون رفتن یک نفس عمیق بکشید.

 

ژشت های قدرت نما تمرین کنید

روانشناس های اجتماعی یک روش اثر بخش برای تقویت اعتماد به نفس پیشنهاد کرده اند. دست ها را روی کمر قرار دهید. این ژشت به شما احساس قدرت می دهد و از نظر علمی ثابت شده است که باعث می شود احساس قدرت کنید و سطح کورتیزول را کاهش می دهد. ( حتی زمانی که این ژشت را تنها جلوی آینه تمرین کنید )

 

از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید

ایست. اضطراب و تشویشی که فیس بوک در شما ایجاد می کند منجر به افسردگی می شود. اگر به پست هایی که همکلاس تان در مورد سفرش به توسکانی گذاشته حسادت می کنید یک هفته یا بیشتر از فیس بوک، اینستاگرام یا توییتر فاصله بگیرید. این مقایسه کردن ها بی دلیل هستند چون زندگی خود شما هم به اندازه کافی خوب هست.

 

لباس هایتان را اتو بزنید

اتو، بخار یا خشک کن همه این ها عالی هستند. شاید این کار به نظرتان خیلی کوچک به نظر برسد اما بهتر است با نپوشیدن لباس های چروکیده به بهترین شکل در جامعه ظاهر شوید تا خود واقعی و عالی خودتان را نشان دهید.

 

افکار منفی را خفه کنید

خفه کردن جریان بی انتهای افکار متزلزلی که در ذهن جاری هستند خیلی ساده تر از اونی هستن که فکرش را بکنید. یوگا و مدیتیشن بهترین راه برای مثبت بودن است و کمک می کند مکالمه های درونی منفی را خفه کنید.

 

هر روز با پنج نفر از دوستانتان همراهی کنید

دیگر وقت این را ندارید که در مورد خودتون منفی گرایی کنید. چون انقدر با کارهایی مثل خوشحال کردن مادر، جشن گرفتن موفقیت شغلی دوست یا کارهایی از این قبیل سر خودتون را شلوغ کرده اید که فرصتی برای منفی گرایی نمانده. مثبت گرایی شما باعث میشه دوستانتان هم حس خوبی در کنار شما داشته باشند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir