14 راز محبوبیت دکتر ظریف!
آیا دوست دارید یک شخصیت میلیون دلاری داشته باشید؟ در این مطلب که به قلم ناپلئون هیل، نویسنده کتاب های پرفروش موفقیت، نگارش شده از عادت‌های افراد محبوبی گفته می‌شود که باعث شده آنها شخصیت‌های دوست‌داشتنی داشته باشند و البته الگوی رفتاری این افراد می‌تواند دیگران را در بسط توانایی های شخصیتی مطلوب کمک شایانی کند.

14 ویژگی افراد محبوب 

به عنوان مثال لبخند زدن حین مکالمه با دیگران حتی بزرگترین سیاستمداران دنیا را هم در جرگه افراد محبوب نه فقط در محدوده مرزهای کشور خودشان بلکه در سرتاسر دنیا قرار داده است. البته که این لبخند‌ها برای ما ایرانی‌ها ناآشنا نیست. شاید بیشتر ما ایرانی‌ها لبخند‌های وزیر امورخارجه‌مان را در ذهن خود حک کرده باشیم. اگر امریکایی‌ها رمز موفقیت روزولت را در لبخندهای میلیون دلاری‌اش می‌دانند چه بسا یکی از فاکتورهای محبوبیت دکتر محمد جواد ظریف هم همین موضوع روی خوش و لبخندهای همیشگی او باشد.

با این حال بنا نیست صرفا یک سیاستمدار محبوب باشید. می‌توانید یک آدم معمولی اما محبوب باشید. شاید فقط کمی تامل و اندکی تغییر شما را هم در جرگه همین آدم ها قرار بدهد.

 

افراد محبوب مثبت اندیشی ذهنی خود را گسترده می کنند و اجازه می دهند دیگران این مثبت اندیشی را ببینند و احساس کنند

یادتان باشد که بدبین بودن کار به مراتب ساده تری است اما آن دسته افرادی که خوش بینی را انتخاب می کنند در واقع برای موفقیت برنامه ریزی کرده اند و البته اینکه وجهه بسیار بهتری دارند.

 

آنها با دیسیپلین دقیقی صحبت می کنند

با توناژ صدایی دوستانه. در واقع فردی می تواند بهترین ارتباط را با بقیه برقرار کند که با اطمینان و عامدانه، لحنی خوشایند و دوستانه را برای معاشرت با دیگران انتخاب کند.

 

این افراد تمام توجه و حواس خود را به فردی می دهند که با آنها در حال گفتگو هستند و با دقت به طرف مقابل خود گوش می دهند.

یادتان باشد شاید در حین یک گفتگو فرصتی پیش بیاید که بتوانید برای طرف مقابلتان موعظه و نصیحت کنید و خب این نصایح شاید در طرف مقابلتان اثر کند اما چنین روشی هرگز باعث برقراری یک دوستی یا جذب آدم ها نمی شود.

 

این افراد از توانایی بالایی برای حفظ آرامش خود در شرایط مختلف برخوردار هستند

نشان دادن واکنش های افراطی مثبت یا منفی می تواند باعث شود برداشت مردم از شخصیت از شما ، یک شخصیت ضعیف باشد. مورد دوم اینکه باید بدانید سکوت کردن می تواند بسیار بیشتر از استفاده از واژه های تند حین عصبانیت تاثیرگذار باشد.

 

افراد محبوب، اصولا آدم های صبوری هستند

یادتان باشد استفاده از زمانبندی مناسب برای ادای کلمات و جملات ، می تواند تاثیر مثبت بسزایی بر روی مردمی داشته باشد که صبور نیستند.

 

آنها روشنفکر هستند و ذهنشان را باز نگه می‌دارند

باید بدانید کسانیکه صرفا با افراد همفکر خود معاشرت می‌کنند و از ایده‌های مشابه خودشان استقبال خواهند کرد ، نه تنها رشد شخصیتی خود را دچار اختلال می‌کنند بلکه موقعیت پیشرفت در فرصت‌ها خود را از دست می‌دهند چون در واقع ذهن باز و روشنی برای پذیرش افکار و ایده‌های جدید ندارند.

 

آنها وقتی با دیگران صحبت می‌کنند لبخند می‌زنند

هیل در این مقاله می‌گوید یکی از دارایی‌های رییس جمهور سابق امریکا فرانکلین روزولت لبخندهای میلیون دلاری او بود! فراموش نکنید این لبخندها باعث می‌شود مردمی که با شما در گفتگو هستند در برابرتان گارد نگیرند.

 

آنها می‌دانند که همه افکارشان نباید بیان شود

افراد محبوب به خوبی به این نکته واقف هستند که ارزش ندارد افکاری را مطرح کنند که باعث آزار دیگران شود ، حتی اگر این افکار واقعیت است و اتفاق می‌افتد.

 

آنها معاشرت‌هایشان را به تعویق نمی‌اندازند

به تعویق انداختن ارتباط با افرادی که شما از اقدام در برابر آنها هراس دارید نه تنها اتفاق مثبتی نیست بلکه بی‌تاثیر هم خواهد بود.

 

آنها در روز حداقل یک حرکت خوب انجام می‌دهند

بهترین آدم‌ها آنهایی هستند که روزانه به دیگران کمک می‌کنند البته بدون اینکه توقع جبرانی داشته باشند.

 

آنها از شکست‌ها درس می‌گیرند به جای اینکه فکرشان درگیر آنها شود

افرادی مورد احترام و پذیرش مردم قرار می‌گیرند و برای آنها دوست داشتنی می‌شوند که از شکست‌هایشان مسیر پیشرفت و موفقیت را طی می‌کنند یعنی درست برخلاف آنهایی که در مشکلاتشان غوطه‌ور می‌شوند. در واقع باید بابت به دست آوردن قدرت عقلانی بیشتر بر اثر یک شکست قدردان باشید چون همین شکست شما را به لحاظ عقلی ارتقا داده است.

 

اگر طرف مقابل آنها که در حال گفتگو با او هستند،‌ مهمترین فرد روی کره زمین باشد، درست همانطور رفتار می‌کنند

محبوب‌ترین آدم‌ها همان‌هایی هستند که از گفتگو با دیگران افراد برای شناختن آنها استفاده می‌کنند و از آنها چیزهایی می‌آموزند همانطور که در عین حال اجازه می‌دهند که طرف مقابلشان هم حرف بزند.

 

آنها از دیگران به طریق هوشمندانه‌ای قدردانی می‌کنند بدون اینکه در اینکار افراط کرده باشند

ستایش کردن دیگران از جمله صفات خوب آدمهاست. اما این ستایش را به افرادی که شایستگی‌اش را ندارند بسط ندهید یا اینکه در قدردانی افراط نکنید.

 

آنها افرادی را در زندگی‌شان دارند که به این افراد اعتماد می‌کنند و همان‌ها به معایب ایشان اشاره می‌کنند

افراد موفق وانمود نمی‌کنند که محبوب هستند. در واقع آنها محبوب هستند چون از شهرت و محبوبیت خود مراقبت می‌کنند. داشتن فردی به عنوان محرم اسرار که با آنها کاملا صادق باشد به ایشان کمک می‌کند تا هر چه بیشتر پیشرفت کنند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khabaronline.ir