این افراد موفق قبل از موفقیت شان یک شکست بزرگ خورده اند!
برای این افراد شکست الهام بخش بوده و زمینه پشتکار و انعطاف پذیری که کلید رسیدن به موفقیت هستند، فراهم کرده است. در این مطلب لیستی از افراد موفق بی چون و چرای دنیای سینما، علم، سیاست و.. که شکست بزرگی قبل از رسیدن به شهرت و ثروت خود داشته اند، را با هم مرور خواهیم کرد.

 کدامیک از افراد مشهور قبل از موفقیت، شکست خورده اند؟

طرد شدن و شکست می تواند باعث پایمال شدن احساسات ما شود. اما برخی از موفق ترین افراد جهان عکس این موضوع را ثابت کردند.

برای این افراد شکست الهام بخش بوده و زمینه پشتکار و انعطاف پذیری که کلید رسیدن به موفقیت هستند، فراهم کرده است. در این مطلب لیستی از افراد موفق بی چون و چرای دنیای سینما، علم، سیاست و.. که شکست بزرگی قبل از رسیدن به شهرت و ثروت خود داشته اند، را با هم مرور خواهیم کرد.

 

 

جی.کی.رولینگ

رولینگ یک مادر مجرد است. پیش از اینکه سری کتاب های هری پاتر او بیش از  میلیون نسخه فروخته شود، و قبل از بردن جوایز بی حد و حصر، قبل از ساخت اولین فیلم هری پاتر و دگرگونی زندگی رولینگ در یک آپارتمان بسیار کوچک، در بیکاری و بی پولی با دخترش زندگی میکرد و احساس بزرگترین شکست زندگی خود را داشت.

 زمانیکه اون اولین نسخه خطی از کتاب "هری پاتر و سنگ جادو" آماده کرد، بارها و بارها توسط ناشران رد شد. اون نوشته ای را به دیوار آشپزخانه خود چسبانده بود: "تا زمانیکه تک تک ناشران من را رد نکنند تسلیم نمیشوم، اما اغلب میترسم که این اتفاق بیفتند." خانه چاپ و نشر بلومزبری در سال 1997 کتاب او را چاپ کرد و در حال حاضر رولینگ یکی از پردرآمدترین نویسندگان جهان است.

 

 

والت دیزنی

 

والت دیزنی در سال 1919 از اولین شغل انیمیشن سازی خود در روزنامه کانزاس سیتی اخراج شد. ویرایشگر روزنامه دلیل اخراج را فقدان ابتکار و نداشتن ایده های خوب بیان کرد. این آخرین شکست دیزنی نبود. او پس از بدست آوردن استودیو انیمیشن سازی Laugh-O-Gram، ورشکست شد. درنهایت او تصمیم گرفت در هالیوود فعالیت کند. او و برادرش به کالیفرنیا رفتند و استودیو براداران دینزنی را راه اندازی کردند. در نهایت آنها میکی موس و دیزنی لند را ساختند و 22 جایزه اسکار بردند.

 

 

اپرا وینفری

اپرا مجری معروف تلویزیون، از اولین شغل خود در تلویزیون بالتیمور بدلیل بیش از احساساتی بودن اخراج شد. تهیه کننده برنامه گفته بود که اپرا برای اخبار تلویزیون نامناسب است. او برای دلخوشی، به اپرا پیشنهاد نقشی در یک برنامه تلویزیونی را داد. برنامه "People Are Talking" با استقبال روبرو شد و اپرا به مدت هشت سال در آن برنامه باقی ماند. در نهایت او میزبان برنامه  "The Oprah Winfrey Show" شد. این برنامه 25 فصل پخش شد و در حال حاضر در حدود 3.2 میلیارد دلار سرمایه دارد و یکی از قدرتمندترین زنان جهان است.

 

 

استیون اسپیلبرگ

اون چندین بار توسط دانشکده هنرهای سینمایی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی رد شد. او کار خود را ادامه داد تا زمانیکه با ساخت اولین شاهکار خود "Jaws" در سال 1975 موفق به کسب سه جایزه اسکار، 4 امی شد. در مجموع 27 فیلم او بیش از 9 میلیارد دلار فروش داشته است.

 

 

آر.اچ.میسی

میسی سرمایه گذاری که در طول زندگی حرفه ای خود در اوایل کار، بارها شکست خورد. اما در سن 36 سالگی R.H. Macy & Co را راه اندازی کرد که بسیار رشد کرد و در حال خاضر یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای در جهان است.

 

 

سوئچیرو هوندا

چشم اندازه منحصر به فرد هوندا باعث طرد وی از جامعه کسب و کار ژاپنی شد. هوندا یک نابغه مکانیک بود که ادیسون را میپرستید و بسیار هنجار شکن بود. اشتیاق وی برای فردگرایی برای کشور آمریکا بسیار مناسب تر بود. او خودش را در کسب و کار ژاپن که ارزش کار گروهی را بالاتر از هر چیزی میدانند، بیگانه میدانست. پس از آن، هوندا صنعت خودروسازی آمریکا را در دوره 1970 جسورانه به چالش کشید و انقلاب خوردوسازی را در ژاپن رهبری کرد.

 

 

هارلند دیوید سندرز

سندرز، در اوایل سال 1920، لاستیک میفروخت و فروشنده برتر در کنتاکی بود اما به دلیل اخلاق بد اخراج شد. تایمز گزارش داده است: او قبل از بستن اولین رستوران خود و ورشکستگی در سن 65 سالگی، از بیش از 10ها شغل اخراج شده بود؛ دو شغل جداگانه در راه آهن بدلیل سرکشی و درگیری با همکارانش و از شغل وکالت پس از حمله به موکل خودش.

پس از ورشکستگی، سندرز در سراسر ایالت متحده به دنبال کسی برای فروش مرغ سرخ شده بود. در نهایت در سال 1964 در سن 74 سالگی، او سهم خود در شرکت به قیمت 2 میلیون دلار به سرمایه گذاران فروخت.

 

 

دیک چنی

ریچارد بروس دیک چنی، معاون رییس جمهور آمریکا در زمان جورج دبلیو بوش بود. او پس از اینکه نتوانست فرهنگ و کلاس های خود را با هم تطابق دهد تحصیل در دانشگاه ییل را رها کرد و بعد از مدتی بازگشت. بوش به شوخی گفته بود: "همه ما میدانیم اگر شما از دانشگاه ییل فارغ تاتحصیل شوید میتوانید رئیس جمهور شوید. اما اگر آن را رها کنید، شما مجبورید معاون رئیس جمهور شوید."

 

 

ایزاک نیوتن

مادر تیوتن او را از مدرسه بیرون آورد تا بتواند در مزرعه به خانواده خود کمک کند. این شکست بدی برای نیوتن بود. اما زمانیکه مادر درک کرد او قصد ندارد به زراعت ادامه دهد، اجازه داد تا نیوتن آموزش ابتدایی را تمام کند و در نهایت متقاعد شد که اجازه دهد در دانشگاه کبریج ثبت نام کند. نیوتن تا آنجایی ادامه داد که یکی از بزرگترین دانشمندان تاریخ شد و انقلابی در فیزیک و ریاضیات ایجاد کرد.

 

 

 توماس ادیسون

در زمان مدرسه معلم به ادیسون گفته بود: آنقدر احمق است که نمیتواند چیزی یاد بگیرد. ادیسون در شیفت شب در دفتر شبکه خبری آسوشیتدپرس کار میکند، بنابراین وقت زیادی داشت تا مطالعه کند و بر روی اختراعاتش کار کند.

یک شب زمانیکه با باتری آزمایش انجام میداد، ادیسون کمی اسیدسولفوریک بر روی زمین ریخت؛ این اسید به طبقه زیرین و میز مدیر نیز رسید. صبح روز بعد او اخراج شد اما تصمیم گرفت که تمام وقت به دنبال اختراع باشد و اولین اختراع خود را دوسال بعد ثبت کرد. ادیسون بیش از 1000 اختراع دارد که بسیاری از آنها مانند گرامافون، لامپ و دوربین فیلمبرداری تغییرات بزرگی در دنیا ایجاد کردند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : سایت سخت افزار